Olen työtön helsinkiläinen enkä pääse millään muuttamaan pois täältä halvemmalle seudulle
Asumistuen laskun vuoksi pitäisi muuttaa pois kalliilta Pk-seudulta. Ihan mielelläni voin muuttaa, järkeväähän se on. Olen soitellut monen kunnan asuntotoimistoon ja kaikissa vastaus on sama, emme tule myöntämään sinulle täältä kunnan vuokra-asuntoa, jos sinulla ei ole täältä ennakkoon työpaikkaa tiedossa. Eli eivät halua kuntaan lisää työttömiä. Eli miten pääsen muuttamaan halvempaan täältä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
On niitäkin, useampaan olen soittanut niihinkin pikkupaikkakunnille, mutta eivät halua vuokrata työttömälle, kun epäilevät, että en maksaisi vuokraa. Ja epäilevät etten saisi töitä sieltäkään vieraalta paikkakunnalta. Nyt asun Hekalla. Ap
Onko sulla Hekan kämpässä niin korkea vuokra, ettet pysty maksamaan? Jos näin on pystyiskö Hekalta saamaan halvempaa.
On, meillä on Hekan perheasunto, minä ja kaksi lasta. Vuokra reippaasti yli tonnin. Halvempaa ei saada Hekalta, yritetty on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää.
Ottaa tai otti ainakin minut. Tosin luottotiedot olivat kunnossa. Ja syynä asunnon hakemiseeni oli se, etttä ns. valmistuin kun sain opintoni päätökseen, enkä voinut jatkaa opintojeni perusteellla saamassani asunnossa asumista.
"Saamassani asunossa" kulostaa hyvin omituiselta ulkosuomalisen korvaan. Taalla kun etsitaan ja loydetaan asunto, sitten joko vuokrataan tai ostetaan se. Ei ole mitaan asuntojen jakelupisteita.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan provo. Ei kai noin avuttomia ole olemassa.
Entä jos on? Mitä avuttomille ihmisille pitäisi mielestäsi tehdä? Et varmaan palkkaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on? Mitä avuttomille ihmisille pitäisi mielestäsi tehdä? Et varmaan palkkaisi?
Ei tämä ole provo. Enkä kovin avutonkaan ole, kun ihan hyvä koulutus tullut hankittua ja kaksi hyvää lasta tullut saatua. Tällä hetkellä ei vain ole työtä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole provo. Enkä kovin avutonkaan ole, kun ihan hyvä koulutus tullut hankittua ja kaksi hyvää lasta tullut saatua. Tällä hetkellä ei vain ole työtä. Ap
Konalan jauhelihamiehellä 2 lasta ja hyvä koulutus???????
Kyllä sinne pääsee muuttamaan. Esim Varkaus-nimiseen savolaiskaupunkiin muutti Helsingistä jokunen vuosi sitten iso määrä narkkareita, koska siellä kunnan asunnot ja muutkin oli niin halpoja ja rahaa aineisiin jäi enemmän. Sossusta maksusitoumukset jos soromnoo.
Älä huolehdi, minulla on tähän auttava lääke.
Viedään sinulta puolet rottatuista pois ja jos se ei riitä niin viedään loputkin, ja kas, keino muuttaa vaikka minne kuusenberseeseen on löytynyt.
Ei tarvitse kiittää.
Miten muka saan sieltä heti töitä? Voin kyllä tulla jos saan töitä. En halua olla työtön. Olen yhteiskuntatieteiden maisteri, ikää 45, kaksi alle kouluikäistä lasta, sen verran fyysistä kremppaa, että nostotyö ja kumartumiset on kielletty, mutta muuten muukin kuin oman alan työ käy, tosin kokemusta on vain omasta alasta. Mutta sano nyt mistä ja minkä työn pohjoisemmasta voi saada. Ap