Olen työtön helsinkiläinen enkä pääse millään muuttamaan pois täältä halvemmalle seudulle
Asumistuen laskun vuoksi pitäisi muuttaa pois kalliilta Pk-seudulta. Ihan mielelläni voin muuttaa, järkeväähän se on. Olen soitellut monen kunnan asuntotoimistoon ja kaikissa vastaus on sama, emme tule myöntämään sinulle täältä kunnan vuokra-asuntoa, jos sinulla ei ole täältä ennakkoon työpaikkaa tiedossa. Eli eivät halua kuntaan lisää työttömiä. Eli miten pääsen muuttamaan halvempaan täältä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
En minä ainakaan vuokraisi työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää.
Olen työtön mies. Vuokra-asuntoja on löytynyt ilman luottotietojakin. Tosin pitää etsiä paikkakunnilta joissa on todella runsaat muuttotappiot. Esim. Varkaus tai Pori.
Suosittelen Varkautta. Siellä mummot ja papat kuolee lujaa vauhtia, lapsia ei synny ja nuoret muuttavat pois. Paljon epätoivoisia vuokaisäntiä jotka ottavat jopa narkkeja.
Kauniin vesistön äärellä. Asunnot halpoja ja jos haluaa varman maksajan eikä asuntoa saa myytyä niin tukielätti on ihan siunaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vuokraisi työttömälle.
On pakko vuokrata kun ei ole tulijoita.
Aina olen saanut asunnon sekä kaupungilta että yksityiseltä vaikka olen työtön, on merkintä sekä elukoitakin. Nyt asun alle 400e asunnossa ja tännekin pääsi muuttamaan samantien jo puhelimessa jutellessa että tuletko katsomaan asuntoa niin tehdään sopimus.
Rauhallinen alue, kaikki palvelut lähellä. Mukavat rauhalliset naapurit.
Tarjoa 3kk takuuta. Niin näkin tein, mutta en saanut edes sillä. Olis pitäny laittaa vuoden vuokrat etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön mies. Vuokra-asuntoja on löytynyt ilman luottotietojakin. Tosin pitää etsiä paikkakunnilta joissa on todella runsaat muuttotappiot. Esim. Varkaus tai Pori.
Vähän ihmettelen valintaasi Varkaus ja Pori, Varkauden ymmärrän, mutta joo, onhan Porissakin toki esim. Pihlava. Siitä ei asuntotarjonta enää paljoa halpene, mutta olet kuitenkin ihan kunnon kaupungissa, jos jaksat sieltä bussilla köröttää. Hyvä vaihtoehto, hinta käytännössä sama kuin keskellä metsää.
Vierailija kirjoitti:
Hommaamassa sen työpaikan. Ihan mikä hyvänsä käy.
Ei ne tarjoa asuntoa vaikka olisikin työpaikka pikemminkin haluavat sen työpaikan ottaa pois jotta olisi työtön.
Vierailija kirjoitti:
Tinder. Hommaat itsellesi kumppanin, muutat sen luo ja siitä sitten omille
Kokemusneuvoja hra Auervaara neuvoo.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kerron silti että kokemukseni mukaan moni yksityinen ei työttömälle mielellään vuokraa. Eikä todellakaan tuohon malliin, että voi jostakin Oikotieltä noin vain valita mieleisensä. 90-luvun laman aikaan olin jäädä asunnottomaksi tilanteessa, jossa valmistuin koulusta suoraan työttömäksi ja opiskelija-asunnosta tuli lähtö.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen saanut asunnon sekä kaupungilta että yksityiseltä vaikka olen työtön, on merkintä sekä elukoitakin. Nyt asun alle 400e asunnossa ja tännekin pääsi muuttamaan samantien jo puhelimessa jutellessa että tuletko katsomaan asuntoa niin tehdään sopimus.
En ole koskaan saanut asuntoa kaupungilta olisinpa sitten työtön tai työllinen tai kaupungilla töissä. Pitää olla rapajuoppo, työkyvyn menettänyt, raskaana oleva yh tai pitää olla suhteita.
Kerro että tuli ero ja olisi tarve saada asunto. Tällä olen saanut aina kämpän, vaikka olen työtön. Olen "eronnut" monta kertaa elämäni aikana:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder. Hommaat itsellesi kumppanin, muutat sen luo ja siitä sitten omille
Kokemusneuvoja hra Auervaara neuvoo.
Mulla on muutama Auervaara ollut elämäni aikana. Saavat elää nyt siellä missä halusivat Toisen muuton maksoin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut asuntoa kaupungilta olisinpa sitten työtön tai työllinen tai kaupungilla töissä. Pitää olla rapajuoppo, työkyvyn menettänyt, raskaana oleva yh tai pitää olla suhteita.
Tai riittäisikö ihan vaan pelkkä rehellisyys ja täyspäinen ulosanti? En näytä ulkoapäin narkilta, juopolta tai muultakaan kallulta. Osaan puhua puhelimessakin kuin normaalit ihmiset. Asunnon aina saanut mutta jostain syystä töitä en, mutta ilmeisesti työnantajat hakee vähän erilaista persoonaa kuin vuokranantajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen valintaasi Varkaus ja Pori, Varkauden ymmärrän, mutta joo, onhan Porissakin toki esim. Pihlava. Siitä ei asuntotarjonta enää paljoa halpene, mutta olet kuitenkin ihan kunnon kaupungissa, jos jaksat sieltä bussilla köröttää. Hyvä vaihtoehto, hinta käytännössä sama kuin keskellä metsää.
Sampola ja Väinölä on myös halpaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai riittäisikö ihan vaan pelkkä rehellisyys ja täyspäinen ulosanti? En näytä ulkoapäin narkilta, juopolta tai muultakaan kallulta. Osaan puhua puhelimessakin kuin normaalit ihmiset. Asunnon aina saanut mutta jostain syystä töitä en, mutta ilmeisesti työnantajat hakee vähä
Kaupingilta olen saanut asunnon sellaisilla perusteilla että tarve halvempaan tai sellaiseen missä on parveke.
En ole tiennytkään, että työttömyys estää muuttamisen jopa kunnan vuokra-asuntoihin, vaikka juuri kunnan asuntotoimiston kautta kaikkien pitäisi saada asunto. Syrjäytyneillekin järjestetään asuntoja sitä kautta.
Ehkä kunnan sosiaalitoimisto voisi auttaa muuttoasiassa eteenpäin? Selitä tilanne heille. Se, että sinun on pakko päästä halvempaan paikkaan asumaan, koska et pärjää nykysessä paikassa, mutta asuntotoimistot eivät suoraan suostu myöntämään asuntoa, koska ei ole työtä tiedossa.
Tai jos sinulla on sukua jossain, voisitko aluksi heidän kanssaan asua, kunnes saat paikkakunnalta työtä ja oman asunnon?
Vierailija kirjoitti:
Kuka työttömälle vuokraa?
Jännä kun koskaan ei syytetä vuokrankorottajia, vaan anellaan apuja valtiolta eli meiltä muilta veronmaksajilta, että voisi siirtää niitä rahoja niille ay-liikkeitä tukeville tai muuten vain ahneille vuokranantajille. Tuossa on jotain niin paljon väärin, että oikein oksettaa.
Tämä siis Tampereella.