Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut töissä mitään palautetta kahteen vuoteen. Nyt kun ilmoitin lähteväni toisaalle esihenkilö alkoi kehua

Vierailija
26.09.2025 |

Mutta se oli jo liian myöhäistä koska olin laittanut nimeni uuteen työsopimukseen. Miksi hän ei aikaisemmin antanut positiivista palautetta? Tai siis mitään palautetta. Ei hyvää eikä huonoa. Olin koko ajan epävarma, kunnes tulin siihen tulokseen että olen varmaan ihan paska ja en sovellu tänne. Sitten hommasin töitä muualta. Mutta nyt sitten alkoi erityiset kehut, oikein erikseen luetellaan mitkä kaikki asiat tein todella hyvin. Ei sitten osannut aikaisemmin kehua??! En minä olisi lähtenyt jos olisin saanut palautteen aikaisemmin. No se maito kaatui jo. Nyt ne rekrytoi jonkun pystymetsästä ja minä menen uuteen työpaikkaan joka voi olla mitä vaan helvetin ja paratiisin väliltä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, suomalainen johtamiskyky.. kun sitä ei vaan ole. Palaute ei varmaan paljoa veisi aikaa tai vaivaa silloin tällöin.

Vierailija
2/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa kehua. Niin kauan kuin mitään ei kuulu, teet työsi hyvin ja sinuun ollaan tyyvyäisiä. Vasta sitten, kun joku on huosti, siitä sanotaan.

Sama palkankorotusten kanssa, kummasti rahaa löytyy korotukseen siinä vaiheessa, kun työntekijä on lähtemässä toiselle työnantajalle, joka on tarjonnut korkeampaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, suomalainen johtamiskyky.. kun sitä ei vaan ole. Palaute ei varmaan paljoa veisi aikaa tai vaivaa silloin tällöin.

Paras palaute viimeisimmältä esimieheltäni: "en kyllä ymmärrä miksi asiakas osti tämän sinun tuotteesi" :D Niinpä. Alainen myy niin kiitoksen sijaan haukutaan tämä. Kiitos suomi!

Vierailija
4/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. Tuollainen esimies/henkilö on ihan paska. Hänhän tekee hallaa firmalle kun omaa kykenemättömyyttään ajaa hyvät työntekijät pois ja sitten joutuu aloittamaan uuden rekryn josta ei ole takeita minkälainen tulee.

Vierailija
5/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla itselläsi tosiaan ole käsitystä siitä missä olet hyvä.

Vierailija
6/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää käydä kehityskeskusteluja, niissä vuosittain sai kuulla arvion omista työsuoritteista, ja lisäksi määritettiin palkankorotus.

Vierailija
7/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla itselläsi tosiaan ole käsitystä siitä missä olet hyvä.

No ei se harvinaista ole. Kyllä ammatilliseen kehitykseen ja sen ylläpitoon kuuluu säännöllinen palaute. Töitäkin on niin erilaisia. Minulle ilman palautetta työskentely olisi painajainen ja tunnistan hyvin nuo kelat jotka siitä tulee.

Vierailija
8/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon lohduta, mutta sentään hän kehui edes poislähtiessäsi. Minun esimieheni vähätteli minua, vaikka olin saanut työstä poikkeuksellisen hyvää tulosnäyttöä ja myönteistä palautetta asiakkailta. 

Vierailija
9/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö enää käydä kehityskeskusteluja, niissä vuosittain sai kuulla arvion omista työsuoritteista, ja lisäksi määritettiin palkankorotus.

Kehityskeskusteluja käydään kerran vuodessa. Eli mennään vauhdikkaasti joku kaavake läpi, pomo sanoo ympäripyöreät latteudet eikä oikein jaksa kuunnella. Samalla vilkuilee kelloa. Sitten teennäinen hymy ja no niin, sehän oli siinä. Ja palkankorotus.. :D Haha..

Vierailija
10/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole kohteliasta että kehutaan? Nyt kun olet lähdössä voidaan olla kohteliaita koska et ole enää osa sitä peliä. Normaalistihan työntekijöiden ja esimiesten välillä on sellainen valta-asetelma että ei voi sanoa mitä tahansa.

Vierailija
11/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa työkulttuurissa kun ei vittuilla niin se on kehumista !

Vierailija
12/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on hyvä kerran vuodessa kuulla että joo teet työsi hyvin. Se vaan tuppaa unohtumaan siinä vuoden aikana, kun muuten kuulee korkeintaan vain, jos teki jonkun mokan. Sitten kun on vuosi taas ollut hiljaista ja siitä ainoasta unohduksesta on naputettu, niin onhan se mieltä ylentävää siellä kehityskeskustelussa kuulla, että joo taas suoriuduit hienosti.

Ja palkankorotukset... haha. Itse olen ollut työpaikassa, jossa kaikille työntekijöille määriteltiin vertailu/tavoitepalkka ja oman palkan ja tämän tavoitepalkan välinen ero oli sitten komparatio. Ja jos se oli miinuksella, piti olla oikeutettu palkankorotuksiin ennen heitä, jotka olivat plussalla. Olipa ihanaa istua monetkin kehityskeskustelut ja kuulla, että palautteiden perustella ja suoritutumisen perusteella ja komparation perusteella sulle kuuluisi kyllä korotus, mutta valitettaavasti ei ole nyt korotusbudjettia mistä jakaa...

Vierailija
13/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teit oikein. Työntekijän tulee varmistaa oma paikkansa työelämässä, ja parhaiten tämän paikan säilyttää vaihtamalla työpaikkaa tarpeeksi usein, muttei liian tiheään. Ex-kollegalla oli seitsemän vuoden sääntö, eli hän itse omasta aloitteestaa vaihtaa työpaikkaa viimeistään seitsemän vuoden välein. 

En voi taata tuon taktiikan varmaa toimivuutta, mutta hän on töissä ja minä, joka mukavuudenhalusta olen ollut työpaikka uskollinen, olen nyt työtön.

Työnantajien halu sitouttaa ihmisiä työpaikkaan on ollut hukassa jo vuosituhannen alusta. Uusia työntekijöitä on jonossa, ja ensi vuonnahan vanhoista pääsee eroon ns. hyvästä syystä. Miksi työntekijän pitäisi sitoutua samaan työhön vuosiksi? Saako työntekijä jotain etua sitoutuessaan, vai kannattaako edut kilpailuttaa vielä töissä ollessaan? 

Vierailija
14/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä Kekejä ollut mutta kun niitä vaan oli pakko pitää niin pidettiin, ei ne mihinkään vaikuttaneet !

Vierailija
15/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa läheisriippuvainen. Etkö todella osaa arvioida omaa työsuoritustasi ilman, että se sinulle ylhäältä kerrotaan?

Vierailija
16/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaute on se tilisiirto joka ilmestyy sun pankkitilille joka kuukausi. Jos ei haukuta, niin olet tehnyt hommasi hyvin.

Mutta tuo oma siirtosi lähteä vihreämmän ruohon laitumelle, on oikea veto. Yleensä (luetaan: Aina) ainoa tapa saada lisää liksaa, on vaihtaa paikkaa. Jos käy puhumassa palkastaan, homma vesittyy paskan jauhamiseksi ja valehteluksi.

Yhdessäkin isossa työpaikassa, jossa olin, niin vanhempi kolleega oli palkkaukseensa hyvin tyytymätön. Keskustelujenkaan jälkeen tilanne ei rahallisesti korjaantunut, mutta firman syyspäivillä kaverille ojennettiin "Vuoden Työntekijä" kunniamaininta ja siitä todistuksena printattu A-nelonen jonka voi kehystää. Eikä maksanut firmalle mitään!

Been there, seen that. 40 vuoden kokemuksella.

Vierailija
17/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta ja työnkuvasta. Minulla on nyt sen verran yksinkertainen työ, että ottaisin palautteen vittuiluna. Edellisessä työssä palaute oli tervetullutta, koska työ oli hetkittäin niin vaativaa ns rakettitiedettä, ettei korvaavaa tuuraajaa löytynyt mistään. Vaihdoin työpaikkaa palkan vuoksi. Nyt saan saman yksinkertaisesta työstä ja jää enemmän energiaa omiin juttuihin. Kukaan ei ole korvaamaton, mutta onhan sillä ero huollatko vaikka lentokonetta vai pesukonetta. 

Vierailija
18/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä työtodistus arvioineen, kun esimiehellä on nyt tuoreessa muistissa, että hän kehuu sinua.

Vierailija
19/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa läheisriippuvainen. Etkö todella osaa arvioida omaa työsuoritustasi ilman, että se sinulle ylhäältä kerrotaan?

Mitä väliä sillä on miten työntekijä arvioi oman työsuorituksensa? Vain yrityksen ja esimiehen arvio vaikuttaa. 

Työkokeilussa tuli vakisähkärit kiittelemään kädestä pitäen aktiivisuudestani ja työstäni, ei viesti kuitenkaan sen korkemmalle edennyt, vaikka itsekin tiesin hyvää työtä tehneeni. Työni jäljen tiesimme vain me kolme. 

Vierailija
20/29 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaute on se tilisiirto joka ilmestyy sun pankkitilille joka kuukausi. Jos ei haukuta, niin olet tehnyt hommasi hyvin.

Mutta tuo oma siirtosi lähteä vihreämmän ruohon laitumelle, on oikea veto. Yleensä (luetaan: Aina) ainoa tapa saada lisää liksaa, on vaihtaa paikkaa. Jos käy puhumassa palkastaan, homma vesittyy paskan jauhamiseksi ja valehteluksi.

Yhdessäkin isossa työpaikassa, jossa olin, niin vanhempi kolleega oli palkkaukseensa hyvin tyytymätön. Keskustelujenkaan jälkeen tilanne ei rahallisesti korjaantunut, mutta firman syyspäivillä kaverille ojennettiin "Vuoden Työntekijä" kunniamaininta ja siitä todistuksena printattu A-nelonen jonka voi kehystää. Eikä maksanut firmalle mitään!

Been there, seen that. 40 vuoden kokemuksella.

Kyllä minä olen saanut lisää palkkaa lähes joka kerta kun olen sitä kysynyt. Nykyisessä työpaikassa palkka on noussut 12€/h, mutta perustelen aina miksi palkkani tulisi nousta. Sinun arvo työnantajalle tulee olla suurempi kuin palkkasi. Jos teet kahden ihmisen työt, saat puolentoista palkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän