Olen työtön helsinkiläinen enkä pääse millään muuttamaan pois täältä halvemmalle seudulle
Asumistuen laskun vuoksi pitäisi muuttaa pois kalliilta Pk-seudulta. Ihan mielelläni voin muuttaa, järkeväähän se on. Olen soitellut monen kunnan asuntotoimistoon ja kaikissa vastaus on sama, emme tule myöntämään sinulle täältä kunnan vuokra-asuntoa, jos sinulla ei ole täältä ennakkoon työpaikkaa tiedossa. Eli eivät halua kuntaan lisää työttömiä. Eli miten pääsen muuttamaan halvempaan täältä?
Kommentit (108)
Minä sain työttömänä kaupungilta asunnon kun perustelin hyvin. Joskus antavat asunnon esimerkiksi paluumuuttajalle. Pikkukuntiin vaan hakemuksia ap.
Minulla on yhteyksiä erääseen Itä-Suomen pikkukaupunkiin ja kuntaan. Vapaita asuntoja on reilusti. Kaupunkien vapaat asunnot sivuilla on paljon kunnan asuntoja. Myös yksityiset vuokraavat edullisesti. Lumolla ja M2 on asuntoja vähän isommissa kaupungeissa. Luulisi,et tä kaupunki ottaa mieluummin vuokratuloja kuin pitää asuntoja tyhjillään.
Varmaan baitti mutta jos noin uusavuton niin ei kyllä yllätä että vielä työtön 🤣
Täältä pohjoisemmassa saat heti työpaikan ja sitten myös asunnon. Nyt jään odottamaan niitä selityksiä miksi se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää.
Ainaki minä olen saanut aina (about 15 kertaa) asunnon eläessäni tuilla.
Ainahan voit aloittaa opinnot paikkukunnalla x. Silloin saat kunnan asunnon. Voit jopa työllistyäkin.
Minulla on vuokralainen pikku kunnassa Itä-Suomessa. Kela maksaa 80 % vuokrasta, vuokralainen loput. Jos olisin jäänyt kyttäämään työssä käyvää vuokralaista, tuskin olisin saanut vuokrattua. Ei mitään ongelmaa tässä järjestelyssä.
Taas ap katosi linjoilta, kun väitteensä kumottiin.
Harva tietåå miten ankea maamme on. Lamasta lähtien on ollut etupäässä surkeutta. Orpopiru jakelee rikkaille veronkevennyksiä.
nax
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voit aloittaa opinnot paikkukunnalla x. Silloin saat kunnan asunnon. Voit jopa työllistyäkin.
Tämä on toimiva keino. Itse juuri hain kouluun sen vuoksi koska halusin tietylle paikkakunnalle. Nuo opinnot ei kyllä kiinnosta pätkääkään ja työttömänä ollut alle puoli vuotta mutta nihkeää on asunnon saanti. Helpompi oli päästä opiskelijaksi kuin työntekijäksi. Tarkoitus on kyllä heti lopettaa opinnot kun olen muuttanut. Eiköhän sitä työllisty, toisella paikkakunnalla enemmän alan töitä. Työn perässä muutto ei olisi onnistunut koska harva jaksaa odottaa työntekijää ja en ole mikään täysin ihmeellinen tekijä jolle asunto olisi tullut työnantajan puolelta.
Koulutus on datanomi ja en ole yhtään kiinnostunut tietokoneista, vihaan koneella istumista muutenkin 😆 Mutta, kaupungilta sain suht nopeasti asunnon koska opintopaikka ja tähän lisäksi sosiaalitoimesta muuttokustannukset yms.
Helsingin ulkopuolella asuminen on niin halpaa ettet tarvitse mitään kunnan puoli-ilmaista asuntoa.
Rääkkylä lupasi jopa ilmaisen asunnon vuodeksi tulijoille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla
On niitäkin, useampaan olen soittanut niihinkin pikkupaikkakunnille, mutta eivät halua vuokrata työttömälle, kun epäilevät, että en maksaisi vuokraa. Ja epäilevät etten saisi töitä sieltäkään vieraalta paikkakunnalta. Nyt asun Hekalla. Ap
Onko sulla Hekan kämpässä niin korkea vuokra, ettet pysty maksamaan? Jos näin on pystyiskö Hekalta saamaan halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitäkin, useampaan olen soittanut niihinkin pikkupaikkakunnille, mutta eivät halua vuokrata työttömälle, kun epäilevät, että en maksaisi vuokraa. Ja epäilevät etten saisi töitä sieltäkään vieraalta paikkakunnalta. Nyt asun Hekalla. Ap
No Hommaat sen duunin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää.
Ainaki minä olen saanut aina (about 15 kertaa) asunnon eläessäni tuilla.
Ja yhtä monta kertaa lentänyt taivasalle.
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennytkään, että työttömyys estää muuttamisen jopa kunnan vuokra-asuntoihin, vaikka juuri kunnan asuntotoimiston kautta kaikkien pitäisi saada asunto. Syrjäytyneillekin järjestetään asuntoja sitä kautta.
No ei todellakaan kaikille järjesty kaupungin/kunnan vuokra-asuntoa! Aikoinaan yritin ulkopaikkakuntalaisena Helsinkiin, jossa olin opiskellut. Ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennytkään, että työttömyys estää muuttamisen jopa kunnan vuokra-asuntoihin, vaikka juuri kunnan asuntotoimiston kautta kaikkien pitäisi saada asunto. Syrjäytyneillekin järjestetään asuntoja sitä kautta.
No ei todellakaan kaikille järjesty kaupungin/kunnan vuokra-asuntoa! Aikoinaan yritin ulkopaikkakuntalaisena Helsinkiin, jossa olin opiskellut. Ei onnistunut.
No ei nyt Helsingissä ulkopaikkakuntalainen saa kaupungin asuntoa kun helsinkiläisiäkin on jonossa. Mutta maakunnissa kyllä saa. Tiedän pikkukaupungin jossa kunnan omia vuokra-asuntoja on tyhjillään kun ihmiset muuttaa pois mutta ketään ei tule tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt Helsingissä ulkopaikkakuntalainen saa kaupungin asuntoa kun helsinkiläisiäkin on jonossa. Mutta maakunnissa kyllä saa. Tiedän pikkukaupungin jossa kunnan omia vuokra-asuntoja on tyhjillään kun ihmiset muuttaa pois mutta ketään ei tule tilalle.
Jossain vaiheessa kylläkin luin, että Helsinki yrittää saada työvoimaa tänne lupaamalla kaupungin asunnon, taisi olla kysymys lähinnä terveydenhoitohenkilöstöstä. En tiedä, jäikö ajatuksen tasolle vai toimitaanko näin.
Soluasuntoon. Siellä ne muutkin työttömät ryyppää ja bailaa vailla menneisyyttä ja tulevaisuutta.