Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön helsinkiläinen enkä pääse millään muuttamaan pois täältä halvemmalle seudulle

Vierailija
17.04.2024 |

Asumistuen laskun vuoksi pitäisi muuttaa pois kalliilta Pk-seudulta. Ihan mielelläni voin muuttaa, järkeväähän se on. Olen soitellut monen kunnan asuntotoimistoon ja kaikissa vastaus on sama, emme tule myöntämään sinulle täältä kunnan vuokra-asuntoa, jos sinulla ei ole täältä ennakkoon työpaikkaa tiedossa. Eli eivät halua kuntaan lisää työttömiä. Eli miten pääsen muuttamaan halvempaan täältä? 

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen saanut asunnon sekä kaupungilta että yksityiseltä vaikka olen työtön, on merkintä sekä elukoitakin. Nyt asun alle 400e asunnossa ja tännekin pääsi muuttamaan samantien jo puhelimessa jutellessa että tuletko katsomaan asuntoa niin tehdään sopimus.

Rauhallinen alue, kaikki palvelut lähellä. Mukavat rauhalliset naapurit.

En ole koskaan saanut asuntoa kaupungilta olisinpa sitten työtön tai työllinen tai kaupungilla töissä. Pitää olla rapajuoppo, työkyvyn menettänyt, raskaana oleva yh tai pitää olla suhteita.

Tai riittäisikö ihan vaan pelkkä rehellisyys ja täyspäinen ulosanti? En näytä ulkoapäin narkilta, juopolta tai muultakaan kallulta. Osaan puhua puhelimessakin kuin normaalit ihmiset. Asunnon aina saanut mutta jostain syystä töitä en, mutta ilmeisesti työnantajat hakee vähä

Puhutaan kaupungin asunnoista. Niillä on omat kriteerinsä. Mitkä lie ovatkin. Sosiaalitapauksethan ne ottavat jos on kunnan asukas jo ennestään. Muuttajia ei haluta.

Vierailija
42/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro että tuli ero ja olisi tarve saada asunto. Tällä olen saanut aina kämpän, vaikka olen työtön. Olen "eronnut" monta kertaa elämäni aikana:D

Yksi hyvä syy on myös että nykyisen asunnon vuokrasopimus loppuu ja sitä ei ole mahdollista jatkaa eli asunnottomuuden uhka. Tuohon kaupunki voi tosin vaatia paperisen todisteen mutta yksityinen tuskin vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen saanut asunnon sekä kaupungilta että yksityiseltä vaikka olen työtön, on merkintä sekä elukoitakin. Nyt asun alle 400e asunnossa ja tännekin pääsi muuttamaan samantien jo puhelimessa jutellessa että tuletko katsomaan asuntoa niin tehdään sopimus.

En ole koskaan saanut asuntoa kaupungilta olisinpa sitten työtön tai työllinen tai kaupungilla töissä. Pitää olla rapajuoppo, työkyvyn menettänyt, raskaana oleva yh tai pitää olla suhteita.

Höpönhöpön. Minäkin olen kaupungin asunnoissa asunut vuositolkulla.

Vierailija
44/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä saa asunnon kyllä. Kun luottotiedot ovat kunnossa, niin vuokranantaja näkee siitä, että selvästikin vuokrat on aiemminkin maksettu. Joten tervetuloa vaan yksityiselle asumaan.

Vierailija
45/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs estät vuokrankorotuksen. Voisi vähän huoneenvuokrauslakiakin tarkistuttaa.

Vierailija
46/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennytkään, että työttömyys estää muuttamisen jopa kunnan vuokra-asuntoihin, vaikka juuri kunnan asuntotoimiston kautta kaikkien pitäisi saada asunto. Syrjäytyneillekin järjestetään asuntoja sitä kautta.

Ehkä kunnan sosiaalitoimisto voisi auttaa muuttoasiassa eteenpäin? Selitä tilanne heille. Se, että sinun on pakko päästä halvempaan paikkaan asumaan, koska et pärjää nykysessä paikassa, mutta asuntotoimistot eivät suoraan suostu myöntämään asuntoa, koska ei ole työtä tiedossa.

Tai jos sinulla on sukua jossain, voisitko aluksi heidän kanssaan asua, kunnes saat paikkakunnalta työtä ja oman asunnon?

Kunnassa jo asuvaa autetaan. Uusia sosiaalitapauksia ei haluta.

Vierailija
47/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro että tuli ero ja olisi tarve saada asunto. Tällä olen saanut aina kämpän, vaikka olen työtön. Olen "eronnut" monta kertaa elämäni aikana:D

Yksi hyvä syy on myös että nykyisen asunnon vuokrasopimus loppuu ja sitä ei ole mahdollista jatkaa eli asunnottomuuden uhka. Tuohon kaupunki voi tosin vaatia paperisen todisteen mutta yksityinen tuskin vaatii.

Asunnottomuus tai asunnottomuuden uhka ei ole mikään syy antaa kenellekään kaupungin kämppää. Ei heillä ole mitään velvollisuutta antaa kämppää.

Vierailija
48/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitenkään dissata tilannettasi, mutta on paljon kolmioita, joissa on tod. helppo asua kaverin kanssa. Tämä vain vinkkinä. Tämä yleinen as.tukihan on ollut voimassa vasta Sipilän loppukausesta asti, eli muutaman vuoden. Parhaimmillaan kämppiksestä tulee bestis, tai kämppiksen kavereista löytyy parisuhde, tai duunivinkki. 

Tiedät varmaan itsekin, että se on kohtuuttoman kallis tapa tukea opiskelijoita j aiheuttaa asuntopulan kaikille muille. 

Vierailija
49/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.

Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla

Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää. 

Kaikki vuokralaiset ovat nykyään tukieläjiä. En ole 10 vuoteen vuokrannut muunlaisille asuntoa. Helsingissä vuokralaiset ovat kaikki toimeentulotuella eläviä ulkomaalaisuäia. Työssäkäyvät ostavat oman asunnon.

T. Vuokranantaja

Vierailija
50/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennytkään, että työttömyys estää muuttamisen jopa kunnan vuokra-asuntoihin, vaikka juuri kunnan asuntotoimiston kautta kaikkien pitäisi saada asunto. Syrjäytyneillekin järjestetään asuntoja sitä kautta.

Ehkä kunnan sosiaalitoimisto voisi auttaa muuttoasiassa eteenpäin? Selitä tilanne heille. Se, että sinun on pakko päästä halvempaan paikkaan asumaan, koska et pärjää nykysessä paikassa, mutta asuntotoimistot eivät suoraan suostu myöntämään asuntoa, koska ei ole työtä tiedossa.

Tai jos sinulla on sukua jossain, voisitko aluksi heidän kanssaan asua, kunnes saat paikkakunnalta työtä ja oman asunnon?

Kunnassa jo asuvaa autetaan. Uusia sosiaalitapauksia ei haluta.

Ei kunnassa olevaa välttämättä auteta pikemminkin pyrkivät tarkoituksella pahentamaan tilannetta. Ei heillä ole mitään velvollisuutta auttaa.

Vierailija
51/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kysynyt täältä:

https://lahdentalot.fi/

Tuonne kyllä pitäisi päästä myös työttömät ulkopaikkakuntalaisetkin. Itse aikoinaan muutin Turusta Lahteen ja ei ollut töitä. Sain asunnon alle viikossa. Myöskään vakuus ei ole iso vaikka olisi merkintä.

https://lahdentalot.fi/Asukasopas/vakuus/

Vierailija
52/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua mitenkään dissata tilannettasi, mutta on paljon kolmioita, joissa on tod. helppo asua kaverin kanssa. Tämä vain vinkkinä. Tämä yleinen as.tukihan on ollut voimassa vasta Sipilän loppukausesta asti, eli muutaman vuoden. Parhaimmillaan kämppiksestä tulee bestis, tai kämppiksen kavereista löytyy parisuhde, tai duunivinkki. 

Tiedät varmaan itsekin, että se on kohtuuttoman kallis tapa tukea opiskelijoita j aiheuttaa asuntopulan kaikille muille. 

Kavereita ei saa olla esim Supon mukaan. Kaverit ja kumppanit on uhka. Pitää elää selibaatissa ja pitää turpa kiinni.

Vierailija
53/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen saamattomia ihmisiä.

Ota oikotie ja valitse. Mitä sä kunnan asuntoa kaipaat, jos on yksityisiäkin tarjolla

En minä ainakaan vuokraisi työttömälle.

Ei ttössäkäyvillä ole varaa asua vuokralla täällä Helsingissä. Yksiön vuokra on nykyään 700 euroa kuukaudessa. Toimeentulotukiasiakkaslle se maksetaan automaattisesti. Työssäkäyvän kannattaa samalla rahalla ottaa lainaa ja ostaa yksiö omistusasunnoksi.

T. Vuokranantaja

Vierailija
54/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luuletko tosiaan että yksityinen ottaa tukieläjää."

Asuin seitsemän vuotta vuokralla samassa asunnossa. Maksoin vuokran ajallaan, ei tullut valitusta. 

Vierailija
55/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutat kolmioon kaverin kanssa niin teidät luokitellaan parisuhteeseen. Rahaa jää vielä vähemmän! Liekö onnistuu edes syöminen kun vuokran on maksanut.

Vierailija
56/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin vaikeaa. Olen sotealalla ja en saa kaupungilta asuntoa, en minkäänlaista. Ei ne halua sinne asumaan ihmisiä, ei ainakaan töihin. Ei ne ota asumaan vaikka olisi asunto vapaana mitä hakee.

Vierailija
57/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamissasi kunnissa harrastetaan jotain sortopolitiikkaa! 

Tässä on lehtijuttu (Pääkirjoitus: Työtön muuttaa työttömäksi kaupunkiin...), josta selviää, että työttömiä todellakin muuttaa toiselle paikkakunnalle:

https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006413472.html

Jutun erittelystä käy ilmi, mitkä kunnat ovat työttömien muuttoliikkeen voittajia eli niitä, joihin muuttaa enemmän työttömiä kuin sieltä lähtee pois. Lahteen muuttaa paljon työttömiä työnhakijoita.

Vierailija
58/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin vaikeaa. Olen sotealalla ja en saa kaupungilta asuntoa, en minkäänlaista. Ei ne halua sinne asumaan ihmisiä, ei ainakaan töihin. Ei ne ota asumaan vaikka olisi asunto vapaana mitä hakee.

Riippuu todella paljon kaupingista. Helsingissä on vuosien jonot. Pikkukunnissa asuntoja tyhjillään.

Vierailija
59/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele, pistä hakemus menemään, niin me muutkin niitä vuokra-asuntoja vaihdetaan. 

Vierailija
60/108 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole työttömyys ollut ongelma asuntoa hakiessa. Mutta merkintä kylläkin. Ei ole varaa maksaa 3kk takuuta joten aina sen vuoksi asunut yksityisillä. Näissä todella hyvällä tuurilla saa asunnon kuukauden vakuudella. Mutta tosi hyvin pitää perustella mistä merkinnät tullut, milloin aikoo maksaa pois yms ja toki asumistuki suoraan vuokranantajalle.

Automaattinen oletus on se jos on merkintä= huono ja epäilyttävä ihminen. Työttömyys ei leimaa sillä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi