Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Innostu säästämisestä ja sijoittamisesta!!!

Vierailija
17.04.2024 |

Minulla meni ennen kaikki mitä tuli. Viimeiset kaksi vuotta olen kuitenkin säästänyt indeksirahastoon ja kartuttanut saanut ostettua ensimmäiset osakkeet OST:lle. 

On ihan erilainen tunne käydä verkkopankissa, kun käyttötilin lisäksi näkyy nämä säästöt, tuo turvaa ja hyvänolon tunnetta elämään. Ja mikä parasta, näistä varoista on sitten joskus iloa myöhemmin elämässä. 

Aion jatkaa kuukausittaista säästämistä, aloita sinäkin jos et ole vielä aloittanut!!!!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vajaat kymmenen vuotta sitten. Se on yksi elämäni parhaista päätöksistä.

Vierailija
2/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin vajaat kymmenen vuotta sitten. Se on yksi elämäni parhaista päätöksistä.

Mahtavaa! Tätä tulisi korostaa lapsesta asti kaikille ihmisille, jotta saadaan suomalaisten varallisuus nousuun!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä säästää kun osa-aikasena tulot luokkaa 1200€ 

Vierailija
4/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloitin vuoden vaihteessa, aivan liian myöhään. Ketuttaa kun olen vuosia hassannut rahojani kaikkeen turhaan roinaan kun senkin rahan olisi voinut sijoittaa. Nyt olisi kunnon potti koossa mutta sen sijaan onkin lähes arvotonta romua nurkat täynnä. Miksi kukaan ei opettanut kotona? 

Vierailija
5/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin vasta runsaat 3 vuotta sitten. Ärsyttää, kun nuorempana (20-30 v.) vanhemmat tai kukaan muu ei kannustanut tämmöiseen rahastosäästämiseen tms. vaan äiti vaan neuvoi ostamaan talvitakkeja, ettei tilillä olevien rahojen arvo sula. Säästin ihan tavalliselle tilille, mutta siellähän niiden arvo vaan inflaation takia pikemminkin laskee. Nyt on indeksirahastojen lisäksi määräaikaisella talletustilillä rahaa turvassa (määräaik. talletustililläkin korko paljon parempi tavalliseen tiliin verrattuna).

M36

Vierailija
6/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn säästämään 595€ tuloista.

Vierailija
7/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillisen pienet tulot, ei mullakaan jää käteen hirmuisesti, kuitenkin yli 2000 euroa, joten on varaa laittaa säästöönkin aina ns. ylimääräiset. Yhtä helppoa ne olisi myös tuhlata. 

Vierailija
8/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on myös hyvä muistaa, että todella usealla ihmisellä on mahdollisuus säästää ja sijoittaa niin, että se ei käytännössä näy missään. Yleensä näihin keskusteluihin tulee joku mesoamaan, miten hän haluaa elää nyt, eikä sitkuttaa. Toki köyhällä ja etenkään toimeentulotukiasiakkaalla ei ole hirveästi jos ollenkaan mahdollisuuksia säästämiseen, mutta vaikkapa valmistuva ja töihin pääsevä opiskelija on erittäin hyvässä saumassa säästämisen aloittamiseen, tulot nousee ja kun heti aluksi laittaa joka tilipäivä muutaman kympin tai satasen sijoituksiin, ei sitä edes huomaa.

Vierailija
9/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienimmillään rahastoon voi laittaa 10 euroa kuukaudessa. Tai 10 euron kertasijoitus silloin tällöin.

Vierailija
10/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aloitin vuoden vaihteessa, aivan liian myöhään. Ketuttaa kun olen vuosia hassannut rahojani kaikkeen turhaan roinaan kun senkin rahan olisi voinut sijoittaa. Nyt olisi kunnon potti koossa mutta sen sijaan onkin lähes arvotonta romua nurkat täynnä. Miksi kukaan ei opettanut kotona? 

Minä aloitin viisikymppisenä. Siitä on kymmenen vuotta aikaa ja ihan kivan summan olen saanut säästöön vaikka tulot on pienet.

Vierailija
11/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulot ovat 1200 euroa kuukaudessa, niin sitten säästetään siitä summasta. Laita joka kuukausi syrjään, esimerkiksi tuottotilille, 20 euroa. Siitä se alkaa.

Vierailija
12/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiövastike 160 €/kk, ruoka n. 30-80 €/kk (käyn leipäjonossa), puhelinliittymä 22 €/kk, muut menot 10-100+ €/kk. Noilla tuloilla saisin helposti melkein tonnin kuussa säästöön!

Vierailija
13/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin vasta runsaat 3 vuotta sitten. Ärsyttää, kun nuorempana (20-30 v.) vanhemmat tai kukaan muu ei kannustanut tämmöiseen rahastosäästämiseen tms. vaan äiti vaan neuvoi ostamaan talvitakkeja, ettei tilillä olevien rahojen arvo sula. Säästin ihan tavalliselle tilille, mutta siellähän niiden arvo vaan inflaation takia pikemminkin laskee. Nyt on indeksirahastojen lisäksi määräaikaisella talletustilillä rahaa turvassa (määräaik. talletustililläkin korko paljon parempi tavalliseen tiliin verrattuna).

M36

Sisarukseni on lähes eläkeikäinen ja on nyt vasta herännyt huomaamaan että säästöt voisi laittaa kasvamaan korkoa määräaikaiselle tilille. On ostellut vaatteita palkallaan ja matkustellut joka vuosi. Mies on elättänyt, ostanut autoja, huoltanut niitä, asuntolainasta sentään maksanut oman osuutensa. Sinä onneksi olet noin nuorena herännyt säästämiseen ja sijoittamiseen. Kun olet eläkeiässä, pärjäät hyvin. Vaikka eipä sijoittaminenkaan ole satavarmasti tuottoisaa, aina on riski olemassa.

Vierailija
14/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ja nyt lepää 25 000e käyttötilillä. Mihin nuo kannattas siirtää? En osaa/uskalla sijoittaa, mutta mikä ois järkevää? Pankkiin en uskalla mennä ongelmani kanssa kun hinkuvat rahani johonkin omiin tyhmiin rahastoihinsa ja sinne sulavat.

Vierailija
15/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin viisikymppisenä. Siitä on kymmenen vuotta aikaa ja ihan kivan summan olen saanut säästöön vaikka tulot on pienet.

Viisikymppisenä minäkin. Säästöjä on kertynyt kohtuullinen summa ja nyt menee säästötilille ja rahastoihin aina kun ylimääräistä jää. Ehkä sitten eläkkeellä ei tarvitse kynsiä purra nälkäänsä.

Vierailija
16/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taviksia kannustetaan sijoittamaan niin romahdus on lähellä. Säästämällä sentään jää ne rahat myöhemmin käytettäviksi. Uskokaa huviksenne ei tavis rikastu sijoittamisella. 

Vierailija
17/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kaksikymppisenä, vuosikymmeniä sitten.

Nyt on kiva potti eläkkeellä ollessa.

Vierailija
18/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tulisi säästää ja sijoittaa omiin tuloihin suhteuttettuna järkevä määrä. Se ei kuitenkaan ole kansantaloudellisesti hyvä suuntaus että jokainen lantti säästetään. On hyvä myös sijoittaa elämänlaatua lisääviin asioihin, kotimaiseen tuotantoon ja laatuun ylipäätään. Koko maa menee konkkaan jos kaikki säästää jokaisen irtoavan lantin.

Vierailija
19/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös ja nyt lepää 25 000e käyttötilillä. Mihin nuo kannattas siirtää? En osaa/uskalla sijoittaa, mutta mikä ois järkevää? Pankkiin en uskalla mennä ongelmani kanssa kun hinkuvat rahani johonkin omiin tyhmiin rahastoihinsa ja sinne sulavat.

Ainakin Danske bankilla on määräaikaisia talletustilejä, joissa on yli 3 %:n vuosikorko. Talletusaikoja on parista viikosta kahteen vuoteen. Tilin avaa helposti nettipankissa tai soittamalla. Samanlaisia tilejä taitaa olla nyt joka pankissa.

Rahastosijoittamisessa ei kannata laittaa kerralla isoja summia vaan joka kuukausi. S-pankilla on täysin kuluttomia rahastoja ja ne on tuottaneet ihan kivasti.

Vierailija
20/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia teille. Varmaankin eläkkeellä vietätte laatuaikaa, kun minä rännässä solkkaan. Mutta olen aina harrastanut hyväntekeväisyyttä ja matkustanut loput rahat. Vapaaehtoistyötä jne. En tarkoita vastakkainasettelua - lähinnä totean vain, että itse olen tällainen klassinen vasuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi