Synnyttäjänpäivä /Siittäjänpäivä.Mitä mieltä olette?
Äitienpäivä on synnyttäjänpäivä.Isänpäivä on siittäjänpäivä.Mitä mieltä olette?
Kommentit (358)
Mites lesboparien lapsilla? Kaksi synnyttäjää? 😂
On biologista, sosiaalista ja juridista vanhemmuutta. Ei ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa määritettä sanoille äiti ja isä.
Lapsi tuo sinulle itsetehdyn kortin Hyvää Synnyttäjänpäivää.
Miksi? Eikö loogisempi vaihtoehto olisi vanhempienpäivä?
Mielestäni pitäisi olla vanhempioletettu1:n päivä ja vanhempioletettu2:n päivä. Jos halutaan optimoida, niin pidetään vain yksi päivä: vanhempioletettujen päivä. Silloin kaikki itsensä vanhemmaksi identifioivat voivat juhlistaa erinomaisuuttaan.
Tämä ei voi olla totta?Kylläpä on niin tyhmää ja typerää taas kerran.
Mieluummin "Hyvien äitien/isienpäivä". Annettaisiin tunnustusta niille, jotka ovat olleet hyviä kasvattajia. Ei lastaan huonosti kohteleva tai hänet hylännyt vanhempi tarvitse mitään glooriaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että venäjä hyökkää Suomeen talvella 2025
Prioriteetit nyt kuntoon!
Intersektioruuvia kiristetään koko ajan. Sillähän se resilienssi vallan koheneekin. Tähän päälle köyhdytys.
Katastrofin ainekset.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pitäisi olla vanhempioletettu1:n päivä ja vanhempioletettu2:n päivä. Jos halutaan optimoida, niin pidetään vain yksi päivä: vanhempioletettujen päivä. Silloin kaikki itsensä vanhemmaksi identifioivat voivat juhlistaa erinomaisuuttaan.
Pakkohan tämä on saada, muuten joku taas satuttaa mielensä. Ei voida kieltää!
Mutta kun ei tiedä kuka se siittäjä on?
Millainen ihminen pahoittaa mielensä itse keksimästään asiasta?
Olen äiti jonka lapset ovat tyttö ja poika. Heillä on myös isä.
Olkaa muut mitä olette, mutta kaikkea ei tarvitse muuttaa.
Kaikissa näissä sateenkaarikarkeloissa ja monimuotoisuuden ylistyksissäkö nyt vanhemmuus litistetään pelkäksi biologiaksi?
Eihän vanhemmuus tarkoita, että olisi siittänyt tai synnyttänyt. Ja toisalta taas lapsia siittänyt tai synnyttänyt ei ole koskaan ollut vanhempi.
Omille lapsilleni olen äiti, äippä, mom ja mommy ja mieheni on dad ja daddy ja välillä isi. Kaksikielinen perhe kun olemme. Avainsana on perhe, huolehditaan, hoivataan, tuetaan, rakastetaan, olla paikalla ja läsnä. Perhe ei ole mikään tehotalousyksikkö, eikä myöskään pelkkä kuluerä ja tilastonumero.
Äiti ja isä ovat hienoja nimiä, suorastaan arvonimiä. Lapseni ovat jo lukiolaisia, mutta yhä tuntuu ihanalta, kun nuori sanoo: Äippä..(vaikka jatko olisikin, että en nyt jaksa imuroida, mulla ei oo yhtään rahaa, voitko hakea perjantaina sieltä tai täältä klo 23..)
Totta sekin, mikä jo keskustelussa mainittiin eli naiset halutaan häivyttää. Olemme kohta kaiketi pelkkiä synnyttäjiä, vulvallisia, kohdullisia. Tämä on pelottavaa. Äiti on ihana sana, eikä määritä minua pelkästään. Olen paljon muutakin ja lapseni näkevät sen muunkin ja esim arvostavat työtäni ja uraani. Synnyttäjänä, kohdullisena ja vulvallisena en ehkä pian muuta olekaan.
työnnä ne siittäjät hanuriin persu-uskis
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän varsinkin naista ollaan häivyttämästä kielenkäytöstä. Vulvalliset, kohdulliset, menstruoiva henkilö, raskaana oleva henkilö, synnyttävä henkilö...
mies tietysti pysyy miehenä:
https://vuokkoset.fi/oma-keho/kukistetaan-kuukautishapea-yhdessa/
Tämä minua oikeasti ihmetyttää. Feministejäkö ei häiritse se, että miehistä ei puhuta samalla tavalla? Peniksellinen, siittiöllinen, siittäjä
Koen itsekin olevani feministi ja minua tämä häiritsee. Meinaan puhua miehistä samalla tavalla kuin naisista puhutaan.
Kukas sulle tuosta maksaa?