Synnyttäjänpäivä /Siittäjänpäivä.Mitä mieltä olette?
Äitienpäivä on synnyttäjänpäivä.Isänpäivä on siittäjänpäivä.Mitä mieltä olette?
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että venäjä hyökkää Suomeen talvella 2025
Prioriteetit nyt kuntoon!
Olisko tällä aivosumutuksella jokin hajottava tavoite? Ihan absurdia että tämä ajaisi järjen, mielekkyyden saati inhimillisen arvokkuuden asiaa. Miten ihmeessä tätä ei kauhistella ihmisen häpäisemisenä ja alistamisena ideologiseksi leikkikaluksi, vaan ainoa julkihyväksytty kanta on kyseenaoaistamaton myönteisyys. Ei pakottaminen valheeseen voi olla ihmisoikeus, ei koskaan. Unohtuiko tämä?
Nykyäänhän varsinkin naista ollaan häivyttämästä kielenkäytöstä. Vulvalliset, kohdulliset, menstruoiva henkilö, raskaana oleva henkilö, synnyttävä henkilö...
mies tietysti pysyy miehenä:
https://vuokkoset.fi/oma-keho/kukistetaan-kuukautishapea-yhdessa/
Yököttävät nimet.
Meillä puhutaan ja tullaan aina puhumaan äitienpäivä ja isäinpäivä.
Isän ja äitienpäivät voisi muutenkin poistaa, pelkkä tekosyy jälleen kerran ostella roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Isän ja äitienpäivät voisi muutenkin poistaa, pelkkä tekosyy jälleen kerran ostella roinaa.
Kaikilla on äiti ja isä.
Voihan sitä ostaa vaikka yhden kukan tai lähettää viestin.
Ja kaikille voi sanoa hyvää äitienpäivää, kaikilla on äiti ja sen on äitienpäivä niinkuin noin yleisesti.
Mua enempi nyt Kiinnosta nuo kurjistavat leikkaukset ja toimeentulo. Kutsukaa ihan itse vanhempia ne millä nimellä lystää sitä ei kukaan määrää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on äiti ja isä.
Ja kaikille voi sanoa hyvää äitienpäivää, kaikilla on äiti ja sen on äitienpäivä niinkuin noin yleisesti.
Ei välttämättä ole. Minulla ei ole ikinä ollut isää, mutta isänpäivänä on juhlittu isoisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä roinaa kukaan pakota ostamaan.
Sellaisella ihmisellä, jolla on aikaa miettiä tällaisia on liian vähän tekemistä
Ei, ei ja EI. Äitienpäivä on ÄITIENPÄIVÄ ja isänpäivä on ISÄNPÄIVÄ. Loukkaantujat loukkaantukoon tai vaikka tehköön joukkoitsarin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tästä mieleen se ällöttävä termi "synnytystalkoot". Kuulostaa joltain tehdastuotannolta, jossa ihminen on vaan vauvakone. Ei jatkoon.
Kuulostaa lestadiolaiselta ajatusmaailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että sinulle äidin ja isän muistaminen on vain roinan ostamista. Älä kuitenkaan luule, että kaikilla on niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on äiti ja isä.
Ei välttämättä ole. Minulla ei ole ikinä ollut isää, mutta isänpäivänä on juhlittu isoisää.
Aivan varmasti on. Ei se munasolu itsekseen hedelmöity.
Saadaanko vielä astuttajan päiväkin? Keinosiementäjän viikko? Keinokohdun päivästä tulee varmaan uusi joulu.
Mitäs ne adoptiovanhemmat sitten ovat? Pitääkö heille tehdä omat päivät.
Eisiittäjä, mutta siittäjän roolissa elävän päivä. Eisynnyttäjä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on äiti ja isä.
Aivan varmasti on. Ei se munasolu itsekseen hedelmöity.
Ei pelkkä siittiön hukkaaminen tee isää kenestäkään.
Miksi ei ole vain yksi vanhempienpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Siittäjä on eri asia kuin isä. Äitikään ei välttämättä ole synnyttäjä.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tästä mieleen se ällöttävä termi "synnytystalkoot". Kuulostaa joltain tehdastuotannolta, jossa ihminen on vaan vauvakone. Ei jatkoon.
Talkoot sana kuitenkin viittaa yhteisöllisyyteen ja luontoyhteyteen mitä tulevaisuuden kustomoidussa vauvatehtailussa tuskin on rahtustakaan ellei sitten luoda uusia identiteettiyhteisöjä mm isä-äidit ja sijaissynnyttäjien palvelureservi. Lapsethan voi teettää vaikka näppärästi usealla synnyttäjällä vierekkäin.