Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä ihmisille on tapahtunut?

Vierailija
17.04.2024 |

Uutiset ovat nykyään täynnä "löysää p*skaa", uutisia toisten tekemistä uutisista ja esim. maikkarilla pääosin oman yhtiön sarjoista, jotka uutisina uutisoidaan. Sama kyllä koskee muitakin medioita.

Tämän lisäksi näiden ns. uutisten tekstit ovat täynnä paitsi ihan järkyttäviä kielioppivirheitä, myös asiavirheitä. Juuri mitään ei voi koskaan kommentoida tai antaa helposti palautetta. 

Keskustelupalstat - kuten tämä - ovat täynnä diipadaapaa, mitä enemmän skeidaa, sitä enemmän kommentteja, mutta asiallisiin keskustelunaloituksiin ei tartuta. Puhumattakaan siitä, että palstaa haluttaisiin siistiä.

En ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät huonosti? Miksi jonkun somessa julkaisema asia on uutinen? Voi voi, luetaanpa miten somemissi reagoi pommiuutiseen tai eläkeläisnäyttelijä hallituksen esitykseen... Mitä sitten? Tai mitä tapahtui salkkareissa? Miten se on uutinen, kuten maikkari "uutisoi"...

Ja täällä porukat jaksaa ulista koko ajan jostain diipadaapasta, mutta kun yrittää saada aikuisia ihmisiä oikeasti ottamaan kantaa ja ihan vaan vaikka itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytymään oman nettikäytöksen suhteen, niin mitä tekevät aikuiset? No, tietysti joko ohittavat asian täysin tai dissaavat yritystä. Näin se esimerkin voima toimii, ja tästä ne seuraavat sukupolvet ponnistavat.

Ei mulla muuta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää ja sirkusta.

Vierailija
2/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen, fyysinen ja psyykkinen rappiotila. Rip, ihmiskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälä, Pälä, Pälä... 😂

Vierailija
4/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä on niin totta. Lukeminen kielioppivirheiden ja jatkuvan toistamisen vuoksi on kurjaa. Kielioppivirheet ovat niin järkyttäviä, että peruskouluissa ei taideta enää äidinkieltä opettaa. Tällä palstalla lähinnä syytetään hallitusta kaikesta. Epäilen tämän olevan nykyään palsta teineille ja seksihulluille.

Vierailija
5/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on seurata ihmiskunnan alati pahenevaa tilaa, varsinkin lapset ja nuoretkin olisivat ansainneet edes yrittää rakentaa parempaa yhteiskuntaa. No, parempi onni seuraavassa elämässä.

Vierailija
6/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osa jutuista tekoälyn kirjoittamia?

Vierailija
7/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pälä, Pälä, Pälä... 😂

Linkki?

Vierailija
8/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3vuotta open contactiin 90% mahdollisuudella, saas nähdä mitä siinä ajassa ehtii tapahtumaan tällä nukkumattien maassa

Vierailija
9/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuka, siis ihan kuka tahansa, saa "hengentutteensa" näkyviin, on jälki sitten sen mukaista.

Vierailija
10/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että taustalla on krooninen joukkounivelka. Ihmiset nukkuvat ainakin uutisten mukaan liian vähän ja/tai huonolaatuista unta. Toisekseen, niin sanottu ADT eli attention deficit trait on yleistynyt.

Vierailija
11/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokote aiheuttaa kognitiivisia ongelmia

Vierailija
12/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi suomalaista, ei kun, miten se meni?

Vierailija
13/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu 

Vierailija
14/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen, fyysinen ja psyykkinen rappiotila. Rip, ihmiskunta.

Onko oikeasti kaikki ihan vaan taikinaa vailla mitään omaa tahtoa?

Mihin se kaikki sivistys on ainoa toivomme- slogan katosi? Ja "äärioikeistoko" tätä sivistyksen,traditioiden ja yhteistyölle rakentuvan perheen ja yhteiskunnan pilkkaa masinoi, ei kyllä minun havaintojeni mukaan 😯

Vierailija
15/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua eniten kauhistuttaa ihmisten käytös somessa, esim. Twitterissä. Ihan uskomatonta kiusaajatason ilkeyttä aikuisilta ihmisiltä. Julkkisten, poliitikkojen yms. ulkonäöt haukutaan todella julmasti. Muutenkin öyhätään omissa kuplissa ihme öyhötystä ottamatta oikeasti asioista selville ja rakennellaan suoranaisia viholliskuvia toisin ajattelevista.

Mulle Twitteriin liittyminen oli kylmä putoaminen todellisuuteen, että tuollaisiako oikeasti ihmiset joita tuolla kaduilla kävelee paljolti on. Minä kun luulin että ne on samanlaisia kuin itse, tai lähimmät ihmiseni, mutta moni onkin kauhean julma ja öyhöttävä kun pääsee anonyyminä purkamaan todellisia ajatuksiaan.

Twitterin aktiivinen käyttö myös muuttaa ihmisiä. Eräs tuttu oli miellyttävää keskusteluseuraa, mutta alkoi aktiiviseksi Twitterissä. Nykyään hän öyhöttää (ei persu) myös face-to-face keskusteluissa, joten en oikein jaksa enää harrastaa hänen kanssaan rakentavia keskusteluita.

Vierailija
16/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä taas pidän suorista sanoista twitterissä, silloin kun tiedetään asiasta ja pyritään vahvistamaan jotakin aatteellista asemointia. "

Pidämme selkeästi eri asioista.

Vierailija
17/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistämistä ja leimaamista.

Vierailija
18/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en lue enää uutisia. Ja kohta en käy enää täälläkään. Joko mä kerroin, että sukan kutominenkin alkaa olla hauskempaa?

Ajattelin myös ruveta vuoleskelemaan puunkappaleita kuten Vaahteramäen Eemeli. Mielekkäämpää se olisi. 

Vierailija
19/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en lue enää uutisia. Ja kohta en käy enää täälläkään. Joko mä kerroin, että sukan kutominenkin alkaa olla hauskempaa?

Ajattelin myös ruveta vuoleskelemaan puunkappaleita kuten Vaahteramäen Eemeli. Mielekkäämpää se olisi. 

Kummatkin hyviä ideoita

Vierailija
20/24 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa taas että itänaapurista pyritään heikentämään kansalaisten luottamusta yleisiin asioihin ja toisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi