Mitä ihmettä ihmisille on tapahtunut?
Uutiset ovat nykyään täynnä "löysää p*skaa", uutisia toisten tekemistä uutisista ja esim. maikkarilla pääosin oman yhtiön sarjoista, jotka uutisina uutisoidaan. Sama kyllä koskee muitakin medioita.
Tämän lisäksi näiden ns. uutisten tekstit ovat täynnä paitsi ihan järkyttäviä kielioppivirheitä, myös asiavirheitä. Juuri mitään ei voi koskaan kommentoida tai antaa helposti palautetta.
Keskustelupalstat - kuten tämä - ovat täynnä diipadaapaa, mitä enemmän skeidaa, sitä enemmän kommentteja, mutta asiallisiin keskustelunaloituksiin ei tartuta. Puhumattakaan siitä, että palstaa haluttaisiin siistiä.
En ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät huonosti? Miksi jonkun somessa julkaisema asia on uutinen? Voi voi, luetaanpa miten somemissi reagoi pommiuutiseen tai eläkeläisnäyttelijä hallituksen esitykseen... Mitä sitten? Tai mitä tapahtui salkkareissa? Miten se on uutinen, kuten maikkari "uutisoi"...
Ja täällä porukat jaksaa ulista koko ajan jostain diipadaapasta, mutta kun yrittää saada aikuisia ihmisiä oikeasti ottamaan kantaa ja ihan vaan vaikka itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytymään oman nettikäytöksen suhteen, niin mitä tekevät aikuiset? No, tietysti joko ohittavat asian täysin tai dissaavat yritystä. Näin se esimerkin voima toimii, ja tästä ne seuraavat sukupolvet ponnistavat.
Ei mulla muuta.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mua eniten kauhistuttaa ihmisten käytös somessa, esim. Twitterissä. Ihan uskomatonta kiusaajatason ilkeyttä aikuisilta ihmisiltä. Julkkisten, poliitikkojen yms. ulkonäöt haukutaan todella julmasti. Muutenkin öyhätään omissa kuplissa ihme öyhötystä ottamatta oikeasti asioista selville ja rakennellaan suoranaisia viholliskuvia toisin ajattelevista.
Mulle Twitteriin liittyminen oli kylmä putoaminen todellisuuteen, että tuollaisiako oikeasti ihmiset joita tuolla kaduilla kävelee paljolti on. Minä kun luulin että ne on samanlaisia kuin itse, tai lähimmät ihmiseni, mutta moni onkin kauhean julma ja öyhöttävä kun pääsee anonyyminä purkamaan todellisia ajatuksiaan.
Se viha ja paatos, jolla somessa räyhätään, on kyllä todellakin käsittämätöntä ja toisinaan jopa pelottavaa. Lähestulkoon aina kun tänne erehtyy, tuntuu että oma sielu kuolee siitä julmasta haukkumisesta ja nälvimisestä. Ihan arkipäiväisten aiheidenkin keskustelut ovat täynnä ihmisten repimistä palasiksi. Ei voi kuin ihmetellä, mitä ihmiset siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote aiheuttaa kognitiivisia ongelmia
On ne kyllä tehokkaita rokotteita, jos kerran voivat aiheuttaa kognitiivisia oireita rokottamattomillekin. Elleivät ole kaikki ottaneet salaa sitä rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en lue enää uutisia. Ja kohta en käy enää täälläkään. Joko mä kerroin, että sukan kutominenkin alkaa olla hauskempaa?
Ajattelin myös ruveta vuoleskelemaan puunkappaleita kuten Vaahteramäen Eemeli. Mielekkäämpää se olisi.
Kyllä. Ihan ehdottomasti järkevämpää. Saatat tulla jopa taiteilijaksi.
Samat jutut on jo kuultu moneen kertaan täällä ennestään.