Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tällä hetkellä kaikki Hyvinkään akuuttiosastolla työskentelevät sairaanhoitajat saavat noin 5000 euron pohjapalkan."

Vierailija
17.04.2024 |

"Se tarkoittaa, että saamme käytännössä palkkaa noin 6000 euroa kuukaudessa."

"Akuuttiosastolla osa sairaanhoitajista tienaa yhtä paljon kuin lääkärit hoitajia ei löydy työhön liki 5000 euron palkalla."

https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/6298776

Ihan hyvin tienaavat ja enemmänkin pitäisi saada. 🤑

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin hoidettavana siellä säälitti useat hoitajat jotka joutuivat usein tuplavuoron tekemään. Rankkaa työtä.

Ylityöt on aina vapaaehtoisia. Jos pohjapalkka on 4000€ tai 5000€, niin kyllä niistä ylitöistäkin maksetaan vastaavasti tosi hyvin. Mun miehen työpaikalla on harvoin ylitöitä, mutta silloin kun on, niin yhtenä viikonloppuna voi tienata 7000€ ylimääräistä, kun tekee pitkät päivät.

Ylityöt on vapaaehtoisia kyllä, mutta hoitoalalla pomot ovat tavoitettavissa vain arkena tyyliin 7-15. Muina aikoina hoitajat joutuvat sumplimaan sijaisasioita. Jos ei kukaan tule seuraavaan vuoroon, eikä sijaista löydy, ei siinä auta kun itse jäädä. Perheelliselle tämä oli täysin mahdoton yhtälö, enkä pysty enää tekemään hoitoalan työtä, vaikka palkka olisi 10 000e/kk. Ja muutosta kyllä yritin ajaa tähän asiaan, mutta se ei ottanut tuulta purjeisiin kollegoiden osalta.

Vierailija
62/110 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Silloin kun ne päätti että lääkäreitä ei tuoteta riittävästi ne laski lääkäreiden ahneuden varaan systeemin, että ne tekisi töitä täysmääräisesti vaikka olisi miten korkeat palkat. Mutta sitten maailma muuttui, tuli uusi sukupolvi joka yhtäkkiä arvostaakin mielenterveyttään ja vapaa-aikaansa ylettömän omaisuuden kahmimisen yli ja nyt on sitten käsillä tämä tilanne, että "tyydytään" 3 päivän työviikkoon kun siitä saa 10 000e/kk sen sijaan että vedettäisiin ylitunteja 30-50 000e /kk palkoilla."

Suomessa on tuotettu ihan riittävästi lääkäreitä tämänkokoiselle kansalle. Lääkärimäärä asukasta kohden on hyvää eurooppalaista tasoa. Ongelmana on se, että ideologisista syistä (pääasiassa) Kokoomus on pyrkinyt suosimaan privaattia ja sinne on siirtynyt kevyemmän työn ja paremman palkan perässä lääkäreitä. Esim. työterveyden (yksityisen) kautta pääsee lääkärin vastaanotolle useimmiten viimeistä

Ongelmana taitaa olla se, että on luotu varakkaiden kannustinloukku, palkka on niin muhkea, että osa-aikatyöllä pärjää ja hyvin. Toki kaikki "arvostaisivat mielenterveyttään" mieluummin 3 pvän viikolla, mutta se taitaa olla kansantaloudelle kestämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin hoidettavana siellä säälitti useat hoitajat jotka joutuivat usein tuplavuoron tekemään. Rankkaa työtä.

Ylityöt on aina vapaaehtoisia. Jos pohjapalkka on 4000€ tai 5000€, niin kyllä niistä ylitöistäkin maksetaan vastaavasti tosi hyvin. Mun miehen työpaikalla on harvoin ylitöitä, mutta silloin kun on, niin yhtenä viikonloppuna voi tienata 7000€ ylimääräistä, kun tekee pitkät päivät.

Ylityöt on vapaaehtoisia kyllä, mutta hoitoalalla pomot ovat tavoitettavissa vain arkena tyyliin 7-15. Muina aikoina hoitajat joutuvat sumplimaan sijaisasioita. Jos ei kukaan tule seuraavaan vuoroon, eikä sijaista löydy, ei siinä auta kun itse jäädä. Perheelliselle tämä oli täysin mahdoton yhtälö, enkä pysty enää tekemään hoitoalan työtä, vaikka palkka olisi 10 000e/kk. J

Itse teen tällä hetkellä kymppitonnin verran kuukaudessa hoitohommia, mutta odottelen kauhulla miten käy, kun saamme lapsen. Siihen asti kuitenkin kuittaan muhkeita tilejä.

Vierailija
64/110 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy porukkaa, niin palkka on liian alhainen. Tonni pari tuohon vielä lisää kiitos...

Tai sitten työilmapiiri on niin paska, ettei kukaan halua sinne töihin mistään hinnasta.

Vierailija
65/110 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muhkeaa palkkaa nostavat. :)

Vierailija
66/110 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keveneekö työ kun palkka nousee

Vierailija
67/110 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keveneekö työ kun palkka nousee

Kyllä. Saadaan rekrytoitua lisää hoitajia muiden avuksi.

Vierailija
68/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vähän viikonloppukeikkaa päälle ja äkkiä tienaa 8000 euroa joka kuukausi.

Vierailija
69/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nämä työnraatajat ovat tehneet keikkaa tuon hirvittän kuormittavan työn lisäksi. Siksi ihmettelen miksi ne koko ajan valittaa. Itse en jaksannut edes harrastaa mitään tavallisen toimistopäivän jälkeen, mutta hoitajat teki ambulanssikeikkaa ja yksityisellä viikonloppuja.

Vierailija
70/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko jutussa mainitun esihenkilöiden määrän? 3 per osasto, siihen päälle heidän avustajat ja lakimiehet ym. Paljonko heidän palkkakustannukset on? Puhumattakaan mitä helkuttia ne kaikki edes tekee, kun heitä ei tavoitakaan klo. 15 jälkeen?

Vierailija
71/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nämä työnraatajat ovat tehneet keikkaa tuon hirvittän kuormittavan työn lisäksi. Siksi ihmettelen miksi ne koko ajan valittaa. Itse en jaksannut edes harrastaa mitään tavallisen toimistopäivän jälkeen, mutta hoitajat teki ambulanssikeikkaa ja yksityisellä viikonloppuja.

Näinpä. Siksipä nämä "työn sankarit" ovat usein myös niitä lihavimpia hoitajia, kun ollaan töissä 24/7 rahan takia ja mässytetään taukohuoneen kahvikassan pitsa- ja pullatarjoiluita..

Vierailija
72/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa koulutuksen saaneet, sekä lääkärit että hoitajat julkiselle töihin tai itse maksamaan koulutuksiaan.

Sama sitten koskemaan muissakinammateissa työskenteleviä. Esim lakimiehet jne

Vierailija
73/110 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on huono asia, että joku (muu) tienaa hyvin? Siis mistä lähtee tämä suomalainen viha hyviä palkkoja kohtaan?

Ongelma piilee siinä että tuo kova palkka otetaan veronmaksajien kukkarosta, siis myös minulta.

Vai muka julkisella puolella huonot palkat ja siksi heillä on liki 8 viikkoa vuosilomaa. Ja lisää pitäisi saada, eihän tuo ole edes ihan kaksinkertainen yksityisen puolen keskipalkkoihin verrattuna.

Vierailija
74/110 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo 6000 euron kuukausipalkka ole Herran vuonna 2024 mitenkään erityisen paljon.

Vierailija
75/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudella tonnilla saa kyllä lääkärin, mutta vain yhdeksi viikonlopuksi.

Vierailija
76/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on huono asia, että joku (muu) tienaa hyvin? Siis mistä lähtee tämä suomalainen viha hyviä palkkoja kohtaan?

Ongelma piilee siinä että tuo kova palkka otetaan veronmaksajien kukkarosta, siis myös minulta.

Vai muka julkisella puolella huonot palkat ja siksi heillä on liki 8 viikkoa vuosilomaa. Ja lisää pitäisi saada, eihän tuo ole edes ihan kaksinkertainen yksityisen puolen keskipalkkoihin verrattuna.

Luitko artikkelia edes? Nämä henkilöt ovat töissä vuokrafirman kautta. Eivät siis kuulu Hyvtes:n alle. Heillä ei ole 8 viikon palkallisia lomia, vaan se mals 5 viikkoa. Toisaalta vuokrafirman kautta heillä on paljon paremmat mahdollisuudet vaikuttaa omiin työaikoihinsa ja palkattomiin lomiinsa. 

Mielestäni vuokrafirmojen käyttö on väärin, koska tuossa on ylimääräinen välikäsi. Mutta toisaalta järjestelmä on rakennettu näin, että sairaala ei voi suoraan tarjota kilpailukykyistä palkkaa... Niin tämä on ainoa tapa kiertää tämä ja saada työntekijöitä.

Vierailija
77/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on verorahoilla perseillä hvalueilla. Kohta loppuu rahat ja persuilu

Vierailija
78/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi tienata? Onhan miesvaltaisilla teollisuusaloilla ollut vuosikymmenet hyvät palkat. Sairaanhoitajan työ on rankkaa ja vastuullista! 

Ongelmana on se että hoitajia on hyvin paljon ja heidän palkkansa maksetaan verovaroista, miesvaltaisilla teollisuusaloilla, kuten paperiteollisuudessa, on vain muutama työntekijä ja palkan maksaa yksityinen yritys.

Vierailija
79/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi hoitajien surkeaa palkkatasoa kompensoi 8 viikon vuosiloma lomarahoineen.

Vierailija
80/110 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tienaavat. Jouduin pariksi viikoksi sairaalaan ja hoitajat olivat täyttä timanttia. Olen tietysti iloinen että he saavat hyvää pakkaa, ja minä hyvää hoitoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän