Mielipiteitä perheistä joissa on neljä lasta?
Kommentit (73)
Eräällä läheisellä on neljä lasta, jo aikuisia. Ovat syntyneet niinsanotusti kahdessa sarjassa, eli kahden lapsen jälkeen on pidempi väli seuraavaan kahteen lapseen. Vaikuttaa järkevältä valinnalta vanhempien jaksamisenkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää ihmiset jotka pilaavat elämänsä lisääntymällä, mutta omahan on valinta.
t: vela
Sinun vaippasi hoivakodissa vaihtaa kissa ja koira.
Ei vaan ne sinun lapsesi.
Eri vela
Olet patalaiska luuseri joka hyötyy muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää ihmiset jotka pilaavat elämänsä lisääntymällä, mutta omahan on valinta.
Sinun vaippasi hoivakodissa vaihtaa kissa ja koira.
Ei vaan ne sinun lapsesi.
Eri vela
Olet patalaiska luuseri joka hyötyy muista.
Kuten sinäkin. Eivät ne lapsesi sinua vanhana hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vanhempasi siis pilasivat elämänsä, kun saivat sinut?
Hyvä heitto!
Mä olen sitä mieltä, että jos on resurssit ja mielenkiinto lasten hyvinvointia kohtaan kunnossa, niin tehköön vaikka kymmenen lasta. Monille se yksikin lapsi on liikaa, kun kiinnostaa enempi kaikki muu kuin se lapsi (olkoon sitten viina, hauskanpito tai oma ura).
No jos sulla on ylimääräistä rahaa ni tee niin monta kun jaksat. Mulla ei varaa edes yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen, että sinulla on ilmeisesti kovat luulot omien geeniesi erinomaisuudesta. Jotenkin takapauinen ja vastuutonkin haave. 4 lasta on ihan liikaa. Hirveä määrä tulonsiirtoja ym., eli muut maksavat lisääntymisesi seuraukset. Ei hyvä.
Montako lasta sinun vanhemmillasi on? Oletko itse neljäs ja liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapseni eivät joudu maksamaan eläkettäsi ym... ja vaihtamaan vaippojasi, kun vanhenet.
T. Monilapsinen äiti
Antakaa nyt jo viimeinkin äänenne eutanasian puolesta, niin tällaista tilannetta ei tule vastaan!
Sisarukset ovat tietenkin rikkaus, mutta vanhimmat lapset ovat isossa perheessä tietyllä tapaa "omillaan". Puolensa ja puolensa kaikella on.
Niin kauan kun vanhemmat pystyvät perheensä hoitamaan hyvin, lapsia saa minun puolestani olla vaikka kuinka paljon. Joissakin perheissä valitettavasti tuntuu olevan niin, että isommat lapset joutuvat sitten hoitamaan pienempiä lapsia ja ottamaan vastuuta liian nuorena tai vaihtoehtoisesti lapset jäävät rakkaudetta ja huomiotta ja joutuvat huonoille rikollisille poluille. Mutta kuten sanottu, rajaa lapsimäärälle ei minusta ole, jos rakkaus, aika, energia ja vastuunkanto riittää.
Meillä oli uusperhe, jossa miehen poika edellisestä liitosta ja 3 yhteistä poikaa. Ihan tavallinen perhe oltiin, harrastettiin, matkustettiin jne. Nyt isoimmat jo aikuisia, iltatähti täyttää 9v. Kaikki ovat yhtä rakkaita ja edelleen ollaan tosi läheisiä
Vaimon perheessä oli 4 ja kyllä se palkitsee kun lapsen lapsia on tullut. Itsekin haluaisin 4 lasta, vaimo ehkä haluaisi enemmän, mutta 4 riittäisi minulle. Näyttäisi siltä, että jos haluaa nähdä lapsenlapsia niin kannattaa tai kannatti tehdä useampi. Tuntuu, että ihmiset jotka kasvoi yhden tai kahden lapsen perheissä ei lisäänny
Sinun vanhempasi siis pilasivat elämänsä, kun saivat sinut?