Mielipiteitä perheistä joissa on neljä lasta?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkäytännöllisiä jos haluaa autolla liikkua.Muuten ihan kiva luku.
7 hengen henkilöauton mallisia tila-autoja on monenlaisia, ja niissä jää yksi paikka käytettäväksi vielä tavaroillekin.
Meillä asuu kotona vielä 3, 2 jo omillaan.
Reilu vuosi sitten ostettiin vielä tila-auto, vm. 2011 Dacia Logan. Menee kolmen aikuisen kokousen lapsen kanssa.
Joo, ei ole vakaumusta taustalla, yhdet kaksoset ja 2 ehkäisyn pettämistä. Hormonaalinenkin näemmä voi pettää...
Vakaa, pitkä avioliitto.
Kuten sanottu, "vakaumuksellisilla" lapsiluku ei jää neljään eikä viiteen vaan niitä tulee niin kauan kuin hedelmällisyyttä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun kaikki harrastavat sählyä, koripalloa, lätkää, ratsastusta ja tennistä ja kisaavat eri kaupungeissa ja euroopassa, niin ei tule aika pitkäksi kuskatessa.
kokemusta on
Mun kaveri kuskasi kolmea lastaan kaikki illat. Sitten isolla ikäerolla tekivät vielä neljännen, joka vauvana ajali turvakaukalossa illat pitkät harrastuskuskauksissa mukana. Kamalaa elämää minun silmissäni. Perheen isä loi uraa.
Itselle 2 lasta oli sopiva määrä, eikä isoa ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään ole tarkoitus yksinään maata täyttää. Kyllä pitäisi riittää max. kaksi kersaa/perhe.
Tällä tahdilla väkiluku ei kasva. Itse tein oman osani viidellä lapsella.
Ei väkiluvun pidäkään kasvaa.
Saisi pysyä vakaana.
Vähenevä väkiluku, jota kompensoidaan maahanmuutolla, on itänaapurin tavoitteena.
Tämä johtaa eripuraiseen yhteiskuntaan, jossa ei ole tahtoa puolustaa kotimaata. Jossain vaiheessa Venäjä tulee tänne sitten "turvaamaan" venäläisväestön aseman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 hengen henkilöauton mallisia tila-autoja on monenlaisia, ja niissä jää yksi paikka käytettäväksi vielä tavaroillekin.
On toki, mutta aika kamalia normaalikäytössä.
Meillä on kuusi lasta. Jokainen ollaan elätetty ihan itse, lapsilisiä lukuunottamatta. Jotka nekin ollaan säästetty lasten omille tileilleen.
Mies on rakennusyrittäjä ja minä psykiatri, ihan omilla rahoilla siis lapsukaisille kaikki mahdollinen tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun kaikki harrastavat sählyä, koripalloa, lätkää, ratsastusta ja tennistä ja kisaavat eri kaupungeissa ja euroopassa, niin ei tule aika pitkäksi kuskatessa.
kokemusta on
Mun kaveri kuskasi kolmea lastaan kaikki illat. Sitten isolla ikäerolla tekivät vielä neljännen, joka vauvana ajali turvakaukalossa illat pitkät harrastuskuskauksissa mukana. Kamalaa elämää minun silmissäni. Perheen isä loi uraa.
Itselle 2 lasta oli sopiva määrä, eikä isoa ikäeroa.
Mun lapsen harrastuskaverilla on tällainen perhe. Sen pienimmän ollessa vauva, ylirasittunut äiti unohti sen vauvan muutaman kerran hallille kiirehtiessään hakemaan seuraavaa lasta harrastuksesta. Lopulta me muut vanhemmat opittiin vähän vahtimaan, että huudettiin sitten perään, jos vauva meinasi unohtua.
Mielessäni kyllä mietin, että aika hullua touhua, jos on niin väsynyt, että unohtaa sen pienimmän kokonaan.
Säälittää ihmiset jotka pilaavat elämänsä lisääntymällä, mutta omahan on valinta.
t: vela
Vierailija kirjoitti:
Säälittää ihmiset jotka pilaavat elämänsä lisääntymällä, mutta omahan on valinta.
Suksi kuuseen ketjusta missä puhutaan perhe-elämästä.
Lapsia haluavia on ihan turha sääliä. Se on heidän valintansa. Ihan niin kuin velana oleminen sinun. Ihan turha itkeä, että ihmiset arvostelevat velana olemista, jos itse tunget perheketjuihin arvostelemaan. Kunnioita toisten päätöksiä ja haaveita ja pidä suu kiinni ja sormet pois näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mutta aika kamalia normaalikäytössä.
Oletko milloin viimeksi ajanut 7-paikkaisia autoja? Esimerkiksi uutta Peugeot 5008:a tai vaikka Skoda Kodiaqia? Tosi mukavia ajaa. En keksi, miten eroaisivat tavallisesta henkilöautosta.
Kyllä nuo 7-paikkaiset henkilöautot ovat pikkulapsiperheelle ihan käteviä.. Toki ne eivät suuresta paikkalukumäärästään huolimatta ole sopivia siihen, että niillä kulkisi yli 5 aikuisen kokoista ihmistä, mutta sehän ei ole tarkoituskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että toivottavasti elätätte itse.
Ei muuta kuin että toivottavasti säästät eläkkeesi itse yksityisillä sijoituksilla.
Meilläkin 4 lasta. Suht isoilla ikäeroilla 12v, 9v, 5v ja 1v.
Henkistä taakkaa tullut suht paljon itselle siitä, että meillä on todella epätasaisesti jakautuneet tulot. Oma työ on ihan pakko saada pidettyä jotta selvitään kuluista --> vaimo haluaisi, että olisin mahdollisimman paljon kotona mutta takaraivossa on selviönä se, että jos en saa omaa tiimiä puskettua koko ajan parempaan tuottavuuteen saan kenkää tai siirron huonompipalkkaisiin tehtäviin.
oma palkka noin 6000€/kk + yrittämisestä+sijoittamisesta pientä lisää. Vaimon palkka noin 2000€/kk ja lisäksi on kotona nyt, joten tuloja ei varmaan tonnia tule.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapseni eivät joudu maksamaan eläkettäsi ym... ja vaihtamaan vaippojasi, kun vanhenet.
T. Monilapsinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Sinun vaippasi hoivakodissa vaihtaa kissa ja koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vaippasi hoivakodissa vaihtaa kissa ja koira.
Ei vaan ne sinun lapsesi.
Eri vela
Onhan se aivan sairaalloisen itsekästä tehdä useampi lapsi ylikansoittuneeseen maailmaan. Yhden nyt vielä ymmärtää jos ei kerta kaikkiaan osaa elää lisääntymättä.
Ei väkiluvun pidäkään kasvaa.