Mielipiteitä perheistä joissa on neljä lasta?
Kommentit (73)
Meillä on ollut 4 omalla rahalla elätettyä lasta. Nyt jo aikuisia
Meillä on 3 tyttöä. Neljäs lapsi olisi ollut jo liikaa.
Meillä on neljä tyttöä. Ihanaa on. Itse unelmoin myös aina neljästä lapsesta.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että sinulla on ilmeisesti kovat luulot omien geeniesi erinomaisuudesta. Jotenkin takapauinen ja vastuutonkin haave. 4 lasta on ihan liikaa. Hirveä määrä tulonsiirtoja ym., eli muut maksavat lisääntymisesi seuraukset. Ei hyvä.
Ei kenenkään ole tarkoitus yksinään maata täyttää. Kyllä pitäisi riittää max. kaksi kersaa/perhe.
Ihanaa että lapsia tehdään, meidän tulevia eläkkeenmaksajia 😄
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään ole tarkoitus yksinään maata täyttää. Kyllä pitäisi riittää max. kaksi kersaa/perhe.
Tällä tahdilla väkiluku ei kasva. Itse tein oman osani viidellä lapsella.
Itsekin pitkään haaveilin neljännestä. Mies ei lämmennyt, hänelle riitti kolme. Nyt olen jo 43 ja ikää jo sen verran, että haaveeksi jäi. Olisihan se taloudellisesti vaatinut enemmän, vaikka molemmat töissä käydäänkin, niin näinkin on välillä tiukkaa. Enkä lopulta tiedä olisinko jaksanut, nämä kolmekin hoidettu itse ja päiväkodin avulla, ei tukiverkostoa. Ei minulla erityistä mielipidettä ole neljälapsisista perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen, että sinulla on ilmeisesti kovat luulot omien geeniesi erinomaisuudesta. Jotenkin takapauinen ja vastuutonkin haave. 4 lasta on ihan liikaa. Hirveä määrä tulonsiirtoja ym., eli muut maksavat lisääntymisesi seuraukset. Ei hyvä.
Mitä ihmeen tulonsiirtoja?! On perheitä, joilla on varaa neljään lapseen. Eivät kaikki tehtailee lapsia joidenkin tulonsiirtojen perässä. Älytön ajatuskin. On olemassa lapsirakkaita perheitä, eikä siinä ole mitään takapajuista.
Ei mitään mielipidettä. Toiset tekee lapsia ja toset ei.
Ei siinä mitään, jos on varaa elättää lapset. En suosittele tekemään lapsia köyhyyteen ja kurjuuteen.
Minä olen nelihenkisen sisaruskatraan nuorin. Minusta oli kiva, kun vanhemmista sisaruksista oli seuraa. Nyt jo vanhempina toki menty eri suuntiin ja harvemmin näkee. Muistan vaan, että isä ja äiti oli paljon töissä, eli oltiin sisarusten kanssa keskenämme esim. koulupäivien jälkeen. Ja isä ja äiti matkusteli silloin tällöin vuoron perään, niin että jompikumpi oli lasten kanssa kotona. Koko perheenä käytiin korkeintaan risteilyllä. Rahaa ei ollut mitenkään älyttömästi, mutta ihan normaali mukava lapsuus ollut. En ole koskaan kysynyt vanhemmiltani, millaista oli kasvattaa neljä lasta. Täytyy kysyä.
Ei muuta kuin että toivottavasti elätätte itse.
Vierailija kirjoitti:
Muut pääsevät sitten hyötymään niiden neljän maksamista veroista, kun se aika tulee.
Lapsirakkaita. Ahkeria ja usein melko hyvätuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Noin jää keskimääräinen lapsiluku uusiutumisrajan alle, joten pitkällä aikavälillä tuho tulee koko populaatiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tahdilla väkiluku ei kasva. Itse tein oman osani viidellä lapsella.
Kiitos!
Meillä kans 4 poikaa, ihan itse kasvatettu. olin perhepäivähoitaja.
Nyt aikuisia ja 2 perheellisiä, hyvin pärjäävät. Ja mikä kivaa, ei ole yksinäinen vanhuus.
Jokainen lapsi ansaitsisi syntyä ainoaksi lapseksi.
Ei ole erityistä mielipidettä.
Tuttavan perheessä on 3 tyttöä ja nuorimmainen poika. Herää ajatus, onko siinä poikaa yritetty, vaikka voihan olla että lapsia on tehty muuten vain monta.