Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunto alapäähän ei ole palautunut SSRI lääkityksen lopetettua :(

Vierailija
16.04.2024 |

Käytin viime kesänä mielialalääkitystä 2kk pienellä annoksella ja jo silloin huomasin, että lääke laittaa alapään ihan tunnottomaksi. Kuukauden käytön jälkeen tunto kuitenkin palasi enkä kuumotellut asiaa enää. Päätin kuitenkin 2kk jälkeen etten halua enää jatkaa lääkitystä. Lopetettuani alapää meni kuitenkin taas täysin tunnottomaks ja aloin panikoimaan, että palaakohan tunto enää, kun olen lukenut kokemuksia, ettei aina ole palautunut.

Kolmen viikon jälkeen lopetuksesta ensimmäinen edistys tapahtui. Sen jälkeen seuraava 5 viikon jälkeen lopetuksesta. Ihan pientä parantumista taas noin 4kk lopetuksesta. Nyt kuitenkin se tilanne, ettei edistystä ole enää tapahtunut ja lähes 8kk lopetuksesta. Suurin osa tunnosta on palautunut, mutta nyt tilanne jumittaa. Mulla on aika alusta asti lopetuksesta ollut säännöllisesti kihelmöintiä alapäässä, nykyään vaan vähemmän kuin ekoina kuukausina. Mutta tääkin kihelmöinti lähinnä sillä alueella jolla on jo jotain tuntoa. Klitoris edelleen tunnoton..

Tiedän, että on mahdoton sanoa palaudunko ikinä täysin, sen takia ois kiva saada vertaistukea teiltä joilla on tai on ollut samanlaisia kokemuksia. Näyttäis siltä että tosi yleisiä nää seksuaalitoimintahäiriöt lääkityksen lopetuksen jälkeen. En silti uskonut, että 2kk pienellä annoksella tilanne ois tää. Ei olis ikinä pitänyt alottaa sitä lääkitystä. Kannattaako tässä enää pitää toivoa yllä? :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän niitä niin ei kohta kiinnosta joku tunnottomuus enää yhtään, kun seksuaalinen halu on tukahtunut kokonaan. Näin tein itse. Ja oikeesti ei edes haittaa, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Harmi vaan kun alkuperäinen syy syödä lääkkeitä ei parantunut yhtään.

Vierailija
4/13 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattista taitaa olla. Kun unohdat asian, tunto "palautuu"

Vierailija
5/13 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut syömään elämäni aikana useita 3-6 kk mielialalääkekuureja. Olen kokeillut useita eri lääkkeitä (eri vaikuttava lääkeaine) ja niiden sivuvaikutuksissa on isoja eroja. Osa vie tunnon kokonaan, osa vain vaimentaa tuntoa ja seksi onnistuu lääkekuurin aikanakin.

Vanhemmiten olen huomannut, että tunto palaa hitaammin lääkekuurin lopettamisen jälkeen. Aina se on kuitenkin palannut. En kuitenkaan syö mielialalääkkeitä yhtään pidempään kuin on pakko (kaamosmasennus). Niiden kanssa on syytä olla varovainen.

Varmasti tunto palaa alspäähäsi, älä huoli. Jos vielä tarvitset lääkkeitä, juttele lääkärin kanssa vaihtoehdoista, joissa on lievemmät sivuvaikutukset seksuaalitoimintoihin.

Vierailija
6/13 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut syömään elämäni aikana useita 3-6 kk mielialalääkekuureja. Olen kokeillut useita eri lääkkeitä (eri vaikuttava lääkeaine) ja niiden sivuvaikutuksissa on isoja eroja. Osa vie tunnon kokonaan, osa vain vaimentaa tuntoa ja seksi onnistuu lääkekuurin aikanakin.

Vanhemmiten olen huomannut, että tunto palaa hitaammin lääkekuurin lopettamisen jälkeen. Aina se on kuitenkin palannut. En kuitenkaan syö mielialalääkkeitä yhtään pidempään kuin on pakko (kaamosmasennus). Niiden kanssa on syytä olla varovainen.

Varmasti tunto palaa alspäähäsi, älä huoli. Jos vielä tarvitset lääkkeitä, juttele lääkärin kanssa vaihtoehdoista, joissa on lievemmät sivuvaikutukset seksuaalitoimintoihin.

Täsmennän vielä, että olen mies. Uskoisin että lääkkeiden vaikutus on samansuuntainen naisillakin.

Vierailija
7/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että sulla tunto aina kuitenkin lopulta palautunut. Ehken vielä sitten heitä kirvestä ihan kaivoon asian suhteen.. Kauanko sulla on about mennyt noiden kuurien jälkeen, että tunto on kokonaan palautunut? 

ap

Vierailija
8/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla, että sulla tunto aina kuitenkin lopulta palautunut. Ehken vielä sitten heitä kirvestä ihan kaivoon asian suhteen.. Kauanko sulla on about mennyt noiden kuurien jälkeen, että tunto on kokonaan palautunut? 

ap

Sanoisin että nuorena tunto palasi täysin 4-5 viikossa, nykyisin voi mennä pari-kolme kuukautta (olen nelikymppinen). Naisen anatomia ja seksuaalisuus on tässä suhteessa mutkikkaampi kuin miesten, joten suoraan ei voi varmasti verrata.

Älä nyt missään nimessä heitä kirvestä kaivoon asian suhteen. Varmasti tunto vielä palaa ja saat nautintosi takaisin.

Vierailija
9/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sanoisin että nuorena tunto palasi täysin 4-5 viikossa, nykyisin voi mennä pari-kolme kuukautta (olen nelikymppinen). Naisen anatomia ja seksuaalisuus on tässä suhteessa mutkikkaampi kuin miesten, joten suoraan ei voi varmasti verrata.

Älä nyt missään nimessä heitä kirvestä kaivoon asian suhteen. Varmasti tunto vielä palaa ja saat nautintosi takaisin.

Itsekin ajattelin, että kaikki normalisoituis muutamassa viikossa ellei sitten kuukaudessa. Tosin on mulla vielä muitakin sivuvaikutuksia kuten korvien soimista ja lieviä näköhäiriöitä. Korvien soiminen vähän vaimentunu, mut kieltämättä jotenkin järkyttänyt että näin pitkään voi oireilu jatkua. Eli kai se on mahdollista, että se tuntoki vielä palautuis, tuskin ainakaan kaikki tää sentään pysyväks jää... Mitä nyt netistä kuitenkin oon lukenut niin joillekkin ei ollenkaan tapahdu edistystä tunnon palautumisen suhteen ja jotkut ei palaudu 100%. Tiedä sitten kuinka monelle lopulta käy näin. Pakko nyt vaan olla kärsivällinen ja toivoa parasta. 

ap

Vierailija
10/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on noista ssri-myrkyistä. Tuntuu että alapää on halvaantunut vaikka mieli tekee samallai kuin ennenkin tai ehkä harvemmin. Aion ajaa nyt kevään mittaan kuurin alas jos vaikka mieskunto palaisi kesän ja valon myötä

Vierailija
11/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on noista ssri-myrkyistä. Tuntuu että alapää on halvaantunut vaikka mieli tekee samallai kuin ennenkin tai ehkä harvemmin. Aion ajaa nyt kevään mittaan kuurin alas jos vaikka mieskunto palaisi kesän ja valon myötä

Itsellä oli toi sama, että halut pysyi ennallaan tunnottomuudesta huolimatta. Mutta tosiaan itsellä kuukauden käytön jälkeen tunto kuitenkin palasi yllättäen. Ja lopetuksessa taas hävisi. Tuntuu, että siinä kuukauden jälkeen lääke ehkä "läpäisi" jotain aivoissa kun tunto palasi. jos olisin lopettanut aijemmin ehkä näin olisi käynyt. Tiedä sitten. Mut joo, aika turhauttavaa oli kyl kun haluttaisi, mut alapää kuin halvaantunut tosiaan.

Niin ja tuli mieleen, että nykyään saan yleensä orgasmin ihan todella nopeasti ilman, että olisin edes erityisen kiihottunut. Ei tunnu niin kokonaisvaltaselta tosin kun ennen kun osa tunnosta puuttuu. Mutta siis kyllä ne lääkkeet näköjään vaikuttaa selvästi edelleen.

Vierailija
12/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli toi sama, että halut pysyi ennallaan tunnottomuudesta huolimatta. Mutta tosiaan itsellä kuukauden käytön jälkeen tunto kuitenkin palasi yllättäen. Ja lopetuksessa taas hävisi. Tuntuu, että siinä kuukauden jälkeen lääke ehkä "läpäisi" jotain aivoissa kun tunto palasi. jos olisin lopettanut aijemmin ehkä näin olisi käynyt. Tiedä sitten. Mut joo, aika turhauttavaa oli kyl kun haluttaisi, mut alapää kuin halvaantunut tosiaan.

Niin ja tuli mieleen, että nykyään saan yleensä orgasmin ihan todella nopeasti ilman, että olisin edes erityisen kiihottunut. Ei tunnu niin kokonaisvaltaselta tosin kun ennen kun osa tunnosta puuttuu. Mutta sii

Ap siis kirjoitti tän

Vierailija
13/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on pitkä ketju jo olemassa

https://www.vauva.fi/keskustelu/5185986/muita-joille-jaanyt-ssri-laakit…

Itsekin kärsin orgasmivaikeuksista, tunnottumuudesta ja haluttomuudesta. Saan väkisin tehtyä itselleni orgasmin ajan kanssa, mutta se on laimea ja ei tyydytä lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme