HS: Moni makeispussi voi pian maksaa yli 5 euroa
https://www.hs.fi/talous/art-2000010364695.html
Josko tämä edes ohjaisi kansaa pois näistä karkeista. Ennen koronaa pari euroa maksanut karkkipussi maksaa jo kohta vitosen. Suklaapatukka joka oli ennen 50 senttiä on nyt 1,25€. Suklaalevy joka oli ennen 2 euroa on nyt 3,65 euroa.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteen kuuluu karkit ja väärin lapsia kohtaan. Itse olen 59-vuotias ja voin luopua karkeista kokonaan. En edes tykkää suklaasta.
Ei kuulu. Lapsillekin tekee hyvää syödä vaikka marjoja karkkien sijaan.
Kyllä kuuluu ja kerro sinä paljonko ostit marjoja pakkaseen. Ei kuulu muuten köyhien ruokavalioon. Me ostettiin 5 laatikkoa marjoja pakkaseen. Vaikka syö makeisia niin syödään myös Kotimaisia marjoja. On muuten jo kaikki syöty.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteen kuuluu karkit ja väärin lapsia kohtaan. Itse olen 59-vuotias ja voin luopua karkeista kokonaan. En edes tykkää suklaasta.
Lapsuuteen kuuluu karkkipäivänä PIENI määrä namuja. Nyt usein kahdella eurolla saa puoli kiloa
ei hyvä ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset varsinkin hedelmät ja marjat ovat ihan älyttömän kalliita.
Ei edes ole, kun osaa hyödyntää sesonkeja eikä osta 8€/kilo mauttomia tomaatteja tammikuussa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu ja kerro sinä paljonko ostit marjoja pakkaseen. Ei kuulu muuten köyhien ruokavalioon. Me ostettiin 5 laatikkoa marjoja pakkaseen. Vaikka syö makeisia niin syödään myös Kotimaisia marjoja. On muuten jo kaikki syöty.
Ei kuulu enkä ostanut marjoja lainkaan, vaan keräsin ne ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruveta kuulumaan, metsät täynnä ilmaiseksi!
T. Sijoittaja-Marjastaja
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei käy niin, että ne jotka ostavat makeisia, ostavat niitä yhtä paljon ja silloin jää vähemmän rahaa muuhun ruokaan. Köyhimmillä lapsiperheillä ei ole varaa kohta karkkipäivää. En itse syö lainkaan makeisia.
Tekee itse kermatoffeeta, leipoo pullaa, kuivakakkuja ja kääretorttua kalliin karkin sijaan. Eikös vanilija kermajäätelö ole vielä aika edullista.
Ja Fazer menee konkkaan joten sille ei enää kannata antaa yritystukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: tänä kesänä ei saa marjojakaan kun thaikkujen pääsy suomalaisten marjanpoimijoiksi estetää.
Ei vaikuta meidän talouteen mitenkään, kun ei makeisia muutenkaan kulu
Toivottavasti veronkorotus tulee myös mäkkärien ja hesejen mätöille. Nythän ne nauttii roskaruokansa kanssa alennettua alv verokantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluvat nimenomaan köyhien ruokavalioon, koska ovat ilmaisia. Toisin kuin sikahintaiset karkit.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tästä Haaparantaan ole pitkä matka, taidankin alkaa trokaamaan karkkeja.
Ei sinne ole meiltäkään kuin noin 800 kilometriä.
Onneksi ei ole talous karkkien hinnasta kiinni. Pystyn ostamaan sen 3-4 pussia vuodessa, vaikka hinta olisi 10€/pussi.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mikä on ongelma?
No se ongelma kuule että mammoilla ei ole karkkiin kohta varaa!
Korotus on pieni mutta kun kauppias huomaa tilaisuutensa laittaa hintoihin vielä 5% lisää. Näin on tehty joka kerta aiemmin ja tehdään nytkin joten toimittajat valppaina miten paljon totteeseen tulee ahneusveroa noin 1-2kk sisällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteen kuuluu karkkipäivänä PIENI määrä namuja. Nyt usein kahdella eurolla saa puoli kiloa
ei hyvä ollenkaan
Just katsoin kaupassa, että irtokarkit 3,95 kilo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mikä on ongelma?
No se ongelma kuule että mammoilla ei ole karkkiin kohta varaa!
Sellaista tilannetta ei tulekaan, etteikö mammoilla olisi varaa suklaaseen ja sipsiin ja karkkin. Ennemmin jättävät oikean ruuan kokonaan ostamatta kuin luopuvat mässyistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset varsinkin hedelmät ja marjat ovat ihan älyttömän kalliita.
Ei edes ole, kun osaa hyödyntää sesonkeja eikä osta 8€/kilo mauttomia tomaatteja tammikuussa tms.
Jos tarvitsen tomaatteja tammikuussa niin en osta niitä kesäkuussa kun ne on halpoja. Doh.
Menee vähän aloituksesta maku kun laskutkin on päin honkia. Onko ap tyhmä vai idiootti?
Ilmaisia ovat, kun viitsii nähdä vaivaa.