Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtä tekevät taloudellisesti samassa asemassa työttömien kanssa

Vierailija
16.04.2024 |

Suomessa voi tehdä töitä 50 vuotta, ja silti olla taloudellisesti samassa asemassa työttömänä 50 vuotta olleen ihmisen kanssa. "Mene töihin, jos haluat rahaa", fraasi on niin kulunut. Suomessa saa tehdä ikänsä töitä, ja olla silti taloudellisesti samassa asemassa työttömien kanssa. Kun töitä tekee, niin korvaus siitä pitää olla niin korkea, että on taloudellisesti paremmassa asemassa kuin työttömät. Suomessa ei näin ole. Työnteko on tärkeää, ja oli ala mikä tahansa niin korvaus siitä oltava kunnollinen.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Sauli perusti loimaan kassan ja tässä tulos. Jos joku luulee että talukkopalkat tai yleiskorotukset tulevat niin ensi kierroksen jälkeen niitä ei ole. Aikoinaan taisteltiin ja luuullaan että Kristilliset tai PS niitä ajaa. Olet työtön tai konkassa niin on myöhäistä.

Vierailija
142/144 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on 50v ollut työssä niin sillä vuokran hinnalla olisi säästänyt oman asunnon, vähintäänkin yksiön millä kalleusalueella nyt sattuukin asustelemaan. Monet teki niin kun oli vakityöpaikat. Pienipalkkaiset pariskunnat säästivät omakotitalon.

Näin minä teinkin. Mutta aika harvalla on ollut parikymppisestä saakka vakituinen työpaikka, kuten minulla. Jopa pankissa minulle sanottiin näin, kun yksiöni osakekirjan sieltä hain. Olen onnekas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 20v yliopistolla opiskeleva ja tämän takia varmistan että kouluttaudun hyvin palkattuun työhön. Jos niitä ei sitten suomesta saa, niin olen valmis mielummin muuttamaan ulkomaille kuin alistumaan paskaduuniin.

Valitse ala huolella. Opetusalalla on ainakin niin huonot palkat, että jokainen ammattikoulun käynytkin tienaa enemmän. Ala- ja yläkoulujen opettajilla on todella surkeat palkat. Lukion opettajilla on vähän paremmat, mutta työpaikkoja hyvin vähän. Itse harkitsen alan vaihtoa.

Ja ota valinnassa huomioon mikä tilanne on 30v päästä. 

Vierailija
144/144 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työmarkkinatuella ei saisi maksaa talolainaa? Pakkohan se on kun ainoa raha minkä saa on työmarkkinatuki ja töihin ei pääse vaikka kuinka yrittää.

Miksi verovaroilla pitäisi maksaa toisen laina pois? Ulosotosta löytyy porukkaa, joiden pikavippejä ei maksella tuilla pois. Jos ei ole varaa maksaa omaa lainaa pois, niin se on oma ongelma, ei veronmaksajien ongelma. Laina otettu, kun rahaa on ollut, ja jos ei ole enää rahaa, niin laina ulosottoon. Niin se muillakin menee. Ei rahattomilla suurlainojen ottajilla pitäisi olla etuoikeutta maksattaa omaa henk.kohtaista suurlainaa pois, kun pienlainojen ottajat joutuu ulosottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi