Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUMAMIT 05 VIIKOILLA 4-5

22.01.2007 |

Nyt kaikki kirjoittelemaan ja sori omakin hiljaisuus!!

Mua jo valmiiksi hävetti kun en oo nyt niin usein kirjoitellut tänne ja totesin että aika hiljaista on!

en kestä,äkkiä kirjoitteleen tällä viikolla naiset!!

lauantaina olin bilettämässä ja eilen oli aikas heikko olo=) mutta hauskaa oli ja nautin siitä.

Tää on nyt se viikko viimein että Juholla on korvien putkitus,ulkona pakkasta kamalat 22 astetta,en oo varma mennäänkö kävellen illalla Katrin muskariin.katotaan mikä pakkasmäärä silloin,villavaattet on jo valmiiksi esiin kyllä kaivettu.

Mutta miten saan Juhon sisälle päikkäreille,en kovin helposti ja unet jää lyhyiksi=/

Mutta kauanhan tässä menikin ennenkuin tää talvi ja pakkaset tulivat.

NYT KIRJOITTAMAAN JA HETI HETI=) mä lupaan kans aktivoitua,oon muuten laihiksessani aloittanut osittaiskarppaamisen joka tarkoittaa että jätin perunan,riisin ja vaalean leivän ruokavaliostani,katsotaan tuleeko tulosta kilojen junnaamisvaiheeseen..nyt menkat turvottaa että ei vielä mitään tulosta,tosin vasta 4.karppaamispäivä alkaa.

äityliini ja Juho kohta 1v2kk

*kävelee jo ympäri asuntoa ja harvoin konttaa*

kiitos vastauksista koskien reissaamista=)hotelli varattu ja olen innoissani sitä matkaa odottamassa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä nyt sitten päädyin ottamaan Juholle oman paikan koneessa,se oikeesti inhoo olla sylissä ja on vaikeeta saada se pysyyn istumassa tuolissakaan mutta se varmaan paremmin onnistuu ja täytyy päästää se käveleen varmaan välillä.

Isihän ei valitettavasti tuu matkalle mukaan joten kait mä koitan syödä sössätä yhtäaikaa noiden kanssa ellen ite syö myöhemmin jos se mahdollista.

Niin ja Juhosta menee siis nyt sama hinta kuin Katrista koneessa=/

Mutta kun en halua alkaa stressata sillä että koko lentomatka on huutoa ja meteliä,toki se voi nytkin olla mutta Juho ei oo sylissä viihtynyt kuin pikku pikku vauvana,esim.Katria tässä iässä tai 1v8kk iässä mitä Juho silloin on,olis varmaan voinutkin pitää sylissä,tykkäs olla sylissä mutta poju eri maata.

Mies piti kauheen metelin mulle tuosta kun toki se paljon kalliimmaksi nyt tuli mutta mä nyt päätin noin,piste=)

Torremolinos on siis paikka jonne mennään mutta sisko vihitään Fuengirolassa=)

Vierailija
2/29 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vaan kun tulin tässä taasen käymään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pitänyt tosi kiirettä tyttöjen kans,aamut on kaikista kiireisempiä..mut kyl tää tästä helpottuu ajan kanssa,onnex..ja me ollaa päätetty vauvalle antaa nimex Jasmin Eerika..Janette juo jo ihan hyvin nokkamukista ja osaa käydä myös potalla,ja jonkun verran tulee myös jo sanojakin..vielä hän ei kävele muuten kun tukea vasten,mut eipä täs ole mikää kiire:)Jenna taas osaa jo paljon erilaisia lauseita,ja hän puhuu ihan kokoajan,välillä unissaankin:)mut onnex tytöt on ottaneet vauvan hyvin vastaan..me käytiin toukokuus 2005 kyproksella ja se lento sinne kyprokselle oli kyllä yhtä tuskaa koska tytöt vaan huusi,ja muut matkustajat jankkas siinä ihan tyhmiä juttuja kokoajan ni tytöt vaa suuttu enemmän,mut onnex se lento ku lähettii kyprokselta suomeen suju paljon paremmin ku tytöt nukku koko matkan,ja tytöt oli sillon 1v5kk ja 5kk vanhoja..

Vierailija
4/29 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaa taas jo tiputtu kauas..

Vierailija
5/29 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun.Mansemamma: valaiseppas uudestaan,montakos lasta sulla on? ymmärsinkö oikein,että 3 ihan pientä? Nostan aina hattua niille joilla on useampi pieni lapsi ja ajattelen kuinkahan ne jaksavat. Mun kaveripiirissä on yksi 3 pienen lapsen äiti ja se on kyllä välillä todella puhki.

Meillä on nyt Aada mahataudissa.Eilen oksensi ihan kamalasti,ainakin 20kertaa.JA tänään tullut vesiripulia. Tänään juominenkin on ollut tosi huonoa,täytyy toivoa että aamulla olisi jo parempi.

Meillä kun alkaa se päiväkodissa kulkeminen ensiviikolla ja tälläviikolla piti käydä monesti tutustumassa,Aada kun on kova vierastamaan. Toivottavasti edes loppuviikosta päästäisiin pari kertaa.

Lähden tästä kanssa suihkun kautta nukkumaan.

terkuin:Liinuksi+Aada 1-v1,5kk+Eetu 13-v

Vierailija
6/29 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin nyt aktivoituisin kirjoittamaan edes muutaman sanasen -tytöt nukkuvat joten yritän ehtiä kirjoittamaan meidän kuulumisia =) En ole tainnut kirjoittaa lainkaan tänne taapero-puolelle, aika menee niin hurjaa vauhtia ettei mukana pysy...

Veera täytti vuoden 23.12, synttäreitä juhlittiin viikkoa ennen. Juhlat menivät hyvin, oli tosi hassua kun Veera pelkäsi paketteja!!! Isukin kanssa tutkivatt niitä mutta tyttö ei uskaltanut koskeakaan niihin -käänsi vaan päätä pois ja suu oli viivana ;) Isi sai avata kaikki lahjat ihan yksin. Juuri ennen joulua käytiin neuvolassa ja 1v mitat olivat 76,8cm ja 10005g -keskikäyrällä kasvetaan nätisti. Veera oppi kävelemään jo 11kk ikäisenä joten nyt kävellään jo tosi vakaasti. Tyttö on nyt jo jonkin aikaa syönyt samaa ruokaa meidän muiden kanssa -tosin vähemmän mausteita laitan tytön annokseen.

Veera on oikea ilopilleri, isosiskon Saaran 2v3kk kanssa leikitään tosi kivasti. Tytöt osaavat olla nätisti keskenään, välillä tosin taistellaankin samoista leluista. Tytöt ovat tosi samankokoisia (Saara 2v mitat: 81cm & 10,9kg =)) joten käyttävät samankokoisia vaatteita. Isoveljien kanssa leikkiminen on molemmista tytöistä ihan parasta, poikien kanssa peuhataan ja tehdään kaikkea kivaa.

Meillä ollaan sairasteltu aika ahkerasti. Veeralla oli pari viikkoa sitten toka korvatulehdus ja nyt tyttö on vauvarokossa. Ensi maanantaina mennään ekaa kertaa muskariin, löysin vihdoin sellaisen muskarin johon molemmat tytöt voivat osallistua. Perhekahvilassa ja puistoissa käydään ahkerasti jotta tytöt oppisivat olemaan toisten lasten kanssa. Elokuussa menen takaisin töihin ja tytöt aloittavat sitten päivähoidon.

Sanoja Veeralta ei vielä tule. Tyttö kuitenkin ymmärtää tosi paljon. Eiköhän sitä ehdi puhumaankin sitten myöhemmin. Saarahan ei vieläkään puhu, sanoo vain yksittäisiä sanoja. Saaran kanssa mennäänkin puheterapiaan helmikuussa.

Äityliini: vautsi, vai oikein etelään lähdet lasten kanssa -ihanaa!

Mansemammalle ONNEA pikkuprinsessan syntymän johdosta!

Aadalle paranemista =)

Ja nyt kahvikupin kimppuun, se on moro :)

Tansku, Veera 1v1kk, Saara 2v3kk, Valtteri 12v & Santeri 13v

Vierailija
7/29 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on 3 lasta ja he ovat 2v,1v ja 2vk,eli touhua §

Vierailija
8/29 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä on 3 pientä lasta ja he ovat 2v,1v ja 2vk,eli touhua kyllä riittää välillä vähän liikaakin..kirjottelen tänää myöhemmin lisää..

Vierailija
9/29 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko hurahtanut taas kauhealla vauhdilla. Eilen olimme Olivian kanssa 1 vuotis neuvolassa, vaikka kohta jo ikää 1v 1kk ;) Mitat oli 79,5 cm ja 10kg 650g. Onneksi neiti jo kävelee, ei tollaista punnusta kauheasti jaksa enään kantaa.

Olivialla oli tossa alkukuusta antibioottikuuri korvatulehdukseen. Nyt on jo uusi räkätauti päällä. Voi kurjuus näitä tauteja.

Olivialla on ollut nyt pari sellaista affekti kramppi kohtausta. Siis niitä, että kun säikähtää ja pitäis aloittaa itku, niin hengitys lamaantuu hetkeks ja sitten vasta alkaa huuto. Ne on aika hurjan näköisiä. Eka kerralla istui mun sylissä ja pää nuupahti vaan kun happi loppui. Tokalla kerralla oli ollut seisomassa ja vaatinut siskoltaan ruokaa. No siitähän neiti sitten lyyhistyi lattialle kunnes sai taas happea ja itku alkoi. Onneks ei sentään ole ollut vielä niin pitkäkestoisia että muuttuis jo sinertäväksi. Vaikka sitä kuinka on sairaanhoitaja ammatiltaan, niin kyllä sitä kauhuissaan katteli jähmettynyttä hengittämätöntä neitiä.

Meillä kahdella isommalla ei ole ollut vastaavia juttuja.

Onnittelut vaan täältäkin Mansemammalle ja katraalle=)

Meillä myös kolme tyttöä, mutta isommilla ikäeroilla.

Mukavaa viikkoa kaikille ja kirjoitellaan ahkerasti.

Heikk@ ja Olivia ylihuomenna 1v 1kk sekä Veera ja Saara

Vierailija
10/29 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Milja flunssassa. :( Onneksi edellisestä flunssasta ehti vierähtää jo yli kaksi kuukautta. Tässä välissä ehti olla vaan se viikon mahatauti... Ja tosiaan ehdittiin viime viikolla pitkästä aikaa perhekahviloihin ja nyt siis nuha ja taas pakko olla kotona. Ärsyttää!!! Kiukkuinen tyttö on muutenkin. Välillä ihan reipas, mutta koko ajan pitäisi jotain viihdykettä keksiä eikä millään jaksaisi... Onneksi Milja on nyt kahtena aamuna nukkunut epätavallisen pitkään, eilen melkein ysiin ja tänään kasiin. Viime aikoina on aika säännöllisesti herätty seitsemän aikaan. Kuumetta Miljalla oli hieman toissapäivänä, jonka takia kahden päivän päikkärit nukkui sisällä. Eilen ei enää lämpöä ollut, joten nyt pukkasin neitin partsille koisimaan. Ihan hyvin onnistuu sisälläkin nukkuminen. Nukahtaa hetkessä itsekseen, mutta unet jää herkästi lyhyiksi. Ainakin toivon, että tänään nukkuu vähintään kaksi tuntia.

Milja edelleen arkailee yrittääkään ottaa askelia ilman tukea. Löysää kyllä otteensa vähän väliä, mutta tököttää vaan paikallaan. Kiipeily on tällä hetkellä in. Taaperokärryssä seisoo ja nytkyttelee. Tai omaan nojatuoliin kiikkuu, josta ei kyllä pääse pois. Ja sohville haluaisi koko ajan. Niille ei kuitenkaan ite pääse ja poiskintuleminen on vähän tuurissaan, että tuleeko pää vai jalat edellä.

Eipä tässä kummempia. Tylsistyttää. Ja laihdutusmotivaatio on jälleen kadonnut. Hohhoijaa! Mutta hyviä vointeja ja pirteätä mieltä muille! :D

Äippä ja Milja viikkoa vaille 1v1kk

Vierailija
11/29 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh nyt se on ohi!!

Kotona ollaan ja kaikki hyvin.

Juholla putket nyt korvassa,aika oli 2h myöhässä mutta itse operaatiohan oli vain n.10 min.ja meidän Juho oli lapsista ainoa siihen mennessä joka heräsi HETI!

itkuinen oli ja kauhee nälkä,pullo maitoa ja jogurtti meni heti,sitten nukahti onneksi mun syliin liki tunniksi ja 2h oltiin tarkkailussa.

sitten se lopussa jo leikki normaalisti,väsyneen oloinen mutta kyllä tämä pian tästä.

Oon helpottunut että se on ohi ja nyt ne putket ovat ja pysyvät toivottavasti.

Meen katteleen jotain syömistä,itelläkin kauhee nälkä.

äityliini ja Juho kera putkien

Vierailija
12/29 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helou...

sori kun minäkään en oo kirjoitellut,eilen tarkoituksella kyllä pidin taukoa koneesta,koitin vältellä..

tänään oltiin jopa ulkona kun lauhtui -11 mutta kauhee sankka lumipyry kylläkin.

äityliini ja aina vaan villimpi poika Juho 1v2kk ja jottain viikon päälle=)

p.s,poika syö johtoja nykyään ja sitten työntää niitä takas märkänä pistorasiaan=/ voi ei...ja vetelee johtoja ja kiipee joka paikkaan kohta,help!!!miten niin pojat yleensä villimpiä kuin tytöt,meillä ainakin näin.

Vierailija
13/29 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tultu eilen yöllä leviltä, jossa viihdyttiin peräti viikko. tai oltais kai viihdytty pidempään, mutta pakko kai joskus kotiinkin palailla =).

meni tää loma viikko niin sairaan nopeesti kun joka päivä jotain uutta harrastettavaa... ja lapsetkin nukkui ehkä paremmin kuin kotona, kai se on toi ulkoilma. pakkanen paukkui sielläkin, mutta ei se paljon menoa haitannut. oltiin yks päivä siellä kylpylässäkin, jossa lapset kovasti tykkäs polskutella. veeti on niin reipas pikkumies että menee joka paikkaan, itsesuojeluvaisto tosin puuttuu ihan kokonaan, eli kiipeää ihan joka paikkaan ja juoksee ja kaatuu noin sata kertaa päivässä.

hui, laskeskelin tuossa juuri että enää 7 viikkoa töihin paluuseen... tavallaan ihana mennä takaisin työelämää, mutta melkeen hirvittää taas ne ensimmäiset hoitoviikot, jolloin ei omassa päässä pyöri muuta kun että mitä lapset nyt mahtaa touhuta ja huutakohan ne.....

en oo vielä saanut esea päätöstä että mihin ne mahtaa päästä, pääsis edes samaan paikkaan, muuten taitaa olla ihan liian kova kolahdus kummallekin.

meillä edelleen juodaan yöllä maitoa, miten muilla?

kauheesti oon saanut monelta suunnalta vinkkejä miten siitä tavasta pääsis eroon, mutten vaan tohdi oikeen mitään koittaa, kai se joskus loppuu... esikoinen vaan oli 4-5kuinen kun lopetti yösyönnit, joten tää tuntuu ihan mahdottomalta....

ei sen kummempia, kun pitänee alkaa taas kohta tottua arkeen....

lilay ja veeti 1v1kk

Vierailija
14/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä atk-kurssilta! Näin tehokasta opiskelua täällä :)

Aada on tänään ekaa päivää päiviksessä ja äidin sydäntä särkee...Varmaan itkee siellä koko päivän. Aadan mahatauti kesti yli viikon,onneksi saatiin sen verran juotettua että sairaalareissulta säästyttiin.Sai tossa sitten alkuviikon vielä toipua iskän kanssa kotona.

Hoidossa on sitten aina ma-ke ja loppuviikon saa viettää " laatuaikaa" iskän kanssa kotona. Tekee ihan hyvää heille olla keskenään.

Vierailija
15/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tuossa opiskella välillä..

Meillä on kanssa mahotonta kikkailua syöttötuolissa pysyminen.Kovassa nälässä malttaa istua ja syödä,mutta hetkessä sitten noustaan jo seisomaan.Meillä ei valjaat auta siihen asiaan,koska sidottuna tulee hillitön raivari. Meillä suihkureissut tehdään iltaisin yhdessä tai sitten jos aamulla on mentävä,niin herään itse vähän aikaisemmin.

Ulkoilusta: Aada tykkää kovasti möyriskellä pihalla.Käveleekin kyllä,mutta jatkuvasti meinaa olla nurin.Siinä onkin valjaat hyvät,säästää äidin selkää.Tosin on se vähän kuin koiraa narussa veisi..

NO heipat nyt!

Vierailija
16/29 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pino tippunut kauas.. En sen enempiä nyt kirjoittele kunhan nostan

Vierailija
17/29 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nyt sit tällaisen pinon. Itselläni tyttö syntyi 21.12.05. Eli voisin kai kertoilla teille kuulumisia....vai?

Olen vielä hoitovapaalla kesäkuuhun saakka, jos en nyt tällä välin löydä parempaa työpaikkaa. Sit täytyy raahautuu edellisee takas.

Tytär kasvaa ja oppii päivittäin uusia kujeita. Imetän viel aamuisin. Meinasin yrittää lopettaa tuossa maaliskuussa, kun isikin on kotona. En viiti opettaa näin isin työaamuina. Meinattii tuossa kesän aikana alkaa yrittää toista lasta.

Tällasii.

Tytikkä

Vierailija
18/29 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko mukaan vielä keskustelemaan?

Olen vuosimallia -83 oleva äiti Pk-seudulta. Poika syntyi 7.12.2005. Kotona hoidan minäkin poikaa vielä ja tarkoitus olisi vielä 6kk-12kk olla pojan kanssa kotona! :)

Vierailija
19/29 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas,se alkoi sillä että Juho valvoi viime yönä enkä tiiä syytä,nuhainen se on,nyt ei pitäis korviin mennä jos flunssa tulee.

KIVA KUN UUSIA KIRJOITTELI,TOTTAKAI AINA MAHTUU MUKAAN ELI TERVETULOA TYTIKKÄ JA JOULUPOIKA_05=)

Tää meidän pino on hiljentynyt mitä joskus oli mutta koitetaan nyt kirjoitella ja uudetkin vaan aktiivisesti niin opitaan tuntemaan=)

Meidän poju syntyi marraskuun puolella 28.11 mutta laskettu aika oli 2.12 eli tänne vaan jos LA oli joulukuussa tai lapsonen syntyi joulukuussa.

Voi että kun taas ilmat kylmenee,jos huomenna yli 20 astetta pakkasta mitä luvattiin,ei päästä perhekahvilaan,Katrin hammashoitaja on huomenna kun unohdin sen ajan viime viikolla(nolohymiö,tosin olin tosi kipee sillon).

mä vielä jauhan tosta reissuasiasta eli joku vastas mulle että lentokoneeseen saa ottaa vaan 1 litran pussin sosetta niin tarkoittaa se siis että yhden purkin joka mahtuu sinne vai?mitään nesteitä ei muuta eikö se niin ole?

aattelin pakata matkalaukkuun joitakin soseita mutta en 2 viikon tarpeiksi,eiköhän Juho sielläkin syö jotain ja Katri nyt syö tavallisia ruokia melkein kaikkia.

Juho eilen söi itse,4 lusikkaa tais mennä suuhun asti jee jee=)

äityliini ja Juho murunen 281105

Vierailija
20/29 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin pinoudun =) En edes muista mikä viikko on menossa, mutta pidetään tätä pinoa yllä =)

Meille ei mitää erkoista kuulu. Olivia touhuaa taukoamatta. Koko ajan jotain projektia neidillä menossa. Yleensä jotain hyvin epämääräistä mikä ei äitiä välttämättä ilahduta. Esim. tyhjentää keittiön laatikoita ja kaappeja, availee video/dvd luukkuja, heittää tavaroita roskiin jne. jne..

Huh, huh. Just kuuluu vessasta EI OLIVIA, taitaa pestä neiti käsiään vessanpöntössä, argh!

Ihana olla kotona lasten kanssa. Mä olen nyt tehnyt useana viikonloppuna töitä omassa työpaikassani. Ihan kivaa on ollut, mutta ihanampaa on olla kotona.

Tervetuloa vaan mukaan kaikki uudet kirjoittelijat. Mukava saada porukkaan uusia joulutonttujen äitejä.

Äityliini, toivottavasti Juho selviää flunssasta ilman korvatulehdusta. Ainakin tauti on helppo havaita nyt kun hänellä putket korvissa on.

Mukavaa viikkoa kaikille

Heikk@ ja remonttireiska Olivia 1v 1kk