Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUMAMIT 05 VIIKOILLA 4-5

22.01.2007 |

Nyt kaikki kirjoittelemaan ja sori omakin hiljaisuus!!

Mua jo valmiiksi hävetti kun en oo nyt niin usein kirjoitellut tänne ja totesin että aika hiljaista on!

en kestä,äkkiä kirjoitteleen tällä viikolla naiset!!

lauantaina olin bilettämässä ja eilen oli aikas heikko olo=) mutta hauskaa oli ja nautin siitä.

Tää on nyt se viikko viimein että Juholla on korvien putkitus,ulkona pakkasta kamalat 22 astetta,en oo varma mennäänkö kävellen illalla Katrin muskariin.katotaan mikä pakkasmäärä silloin,villavaattet on jo valmiiksi esiin kyllä kaivettu.

Mutta miten saan Juhon sisälle päikkäreille,en kovin helposti ja unet jää lyhyiksi=/

Mutta kauanhan tässä menikin ennenkuin tää talvi ja pakkaset tulivat.

NYT KIRJOITTAMAAN JA HETI HETI=) mä lupaan kans aktivoitua,oon muuten laihiksessani aloittanut osittaiskarppaamisen joka tarkoittaa että jätin perunan,riisin ja vaalean leivän ruokavaliostani,katsotaan tuleeko tulosta kilojen junnaamisvaiheeseen..nyt menkat turvottaa että ei vielä mitään tulosta,tosin vasta 4.karppaamispäivä alkaa.

äityliini ja Juho kohta 1v2kk

*kävelee jo ympäri asuntoa ja harvoin konttaa*

kiitos vastauksista koskien reissaamista=)hotelli varattu ja olen innoissani sitä matkaa odottamassa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen kylmä,meillä oli aamulla 30 pakkasta.Hrrr...

Tervetuloa uudet! Ja ahkerasti kirjoittelemaan!!!!

Meillä on tällä hetkellä vähän tämä elämä " sekaisin" ,kun Aada menee kolmena aamuna viikosta päiväkotiin. Pikkuinen kun on sitä mieltä,että ero äidistä on aivan kamalaa.Itku alkaa jo autossa ja ilmeisesti jatkuu melkein koko päivän.Aada pääsi kyllä sellaiseen 1-2vuotiaitten pienryhmään,mutta aina ei hoitajatkaan ehdi yhden kanss lohduttelemaan.Eilenkin kun menin hakemaan,niin tämä siellä yksin eteisessä seisoi ja itki.Ihan kamalaa tällainen.Kun vaan olisi ollut vaihtoehtoja jäädä kotiin.

Illat meneekin sitten äitin sylissä,muuten tulee kova huuto.Sanoivat ne päiväkodin tädit,ettei huudosta rikki mene.Mutta paha olo tulee silti,kun ajattelee kuinka hädissään toinen siellä on.

Onkohan muilla ollut tällaisia ongelmia.Varmasti on,mutta löytyykö tästä porukasta?

Opiskelu jatkuu...Koittakaahan pysyä lämpöisinä!

t.Liinuksi+Aada 1v2kk

Vierailija
22/29 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pakkasta 25 astetta. Tytti (tyttäreni) nukkuu, kävin äsken kattoo kun oli itteksee sänkyy nukahtanut (niin yleensä, kun vien sänkyy)... Sil on kakat housussa. En viiti herättää, koska ei enää sit nukahda. Toivottavasti ei mee pylly ruvelle.

Viikonloppuna selkis, et Tytti on allerginen kalalle. Ainaski lohelle. Ihmeteltii pariviikkoo sit ku tuli outoo ihottumaa ja punasii läiskii. Sama toistu ja sit tajuttii. Molempina viikon loppuina oli syöty lohta. Onneks ei mitää pahempaa reaktioo tullu.

Näin meillä tänään.

Tytikkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauhee pakkanen, täällä on -32! Onneksi ei ole kylillä käyntiä tänään...

Tervetuloa vaan uusille!

Mä käyn joka päivä lukemas palstan läpi (siis jos uusia juttuja) mut ei vaan tule ite kirjoitettua. Enpä mä kyl joka päivälle keksiskään raapustettavaa. Mukava lukea toisten kuulumisia ja VIELÄKIN PERÄÄNKUULUTAN ENTISIÄ AHKERIA KIRJOITTELIJOITA! Lahja-Unelma ja Quarra tuli ainaski mieleen, ja Anu, meitin palstan päivittelijä! ( heh, hyvä toisia pyydellä kirjoittelemaan ku itekkään paljoo kirjoita... =D )

Moni taitaa olla palannut työn pariin ja opiskelemaan. Mulla ei ole kiirettä, kun ei ole sitä vakkariakaan oottamas. Ja aina olen ollut sitä mieltä et jos lapsia tulee, ne hoidetaan kotona ainaski sinne 3vuotiaaksi. Se on kuitenkin niin lyhyt aika.

Nyt toi " jokapaikankollaajakaatajarömistelijäpierupyllykultanuppu" tuli tohon kitiseen et on päikkäreiden aika, ja pyykkivuorikin odottaa...

Aurinkoista pakkaspäivän jatkoa!

K ja Julius 1v 1kk 3pvä

Vierailija
24/29 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sitä puottu kauas!

Kaikki on pakkasen panemia ja kohmeloisia ni ei pääse kirjoittelemaan... =D

Olipa pikasta toimintaa Nestlellä. Tiistaina tuli jo meitin lego-paketti vaik mä luulin et helmikuun lopulle menee. Siinä kun oli et 2-3vkoa keräyksen loputtua.

Meillä on keritty ilkeilemään jo tälle aamua. Unohin laittaa portin kiinni, ni Juliushan kerkes jo eka tasanteelle ku juoksin hakeen (niin nopee noissa rappusis et ihan hirvittää) No, laskin pojan lattialle ja käännyin kattomaan, kääk, poju tulee puukon kans, mistä senki saanu. Nyt se on tossa vieressä muutamaan otteeseen levitelly lipaston laatikot lattialle.

No, pysyypähän äiti paremmas kunnos.

Sisällä menee taas tääkin päivä. Pakkasta on taas -30! No, pitää kokata Juliukselle taas pakkaseen ruokaa.

Nyt mennään syömään, kuulemisiin!

K ja Julius 1v 1kk 5pvä

Vierailija
25/29 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinot ne vaan pysyy lyhyinä, taitaa moni joulumamma olla jo jättäytynyt kyydistä. Eipä itselläkään kyllä kauheasti tunnu aikaa olevan, sitä kun on ihan rättiväsynyt iltaisin. Yöt menee edelleen tosi huonosti, sitten päivä töissä ja ilta lasten kanssa. Nyt olen viikonlopunkin töissä, piti saada torstai vapaaksi kun oltiin hommattu liput Disneyn jääshowhun.

Käytiin tiistaina Niklaksen 1vee neuvolassa, vaikka ikäähän on jo reilut 13kk. Pituutta pojalla on jo komeat 83cm, painoa 11,4kg. 4 kuukaudessa oli tullut pituutta lisää reilu 5cm, mutta painoa vain kilo! Mutta mikäs ihme tuo on, kun ei osaa olla paikoillaan edes öisin.

Niklas jaksaa edelleen riippua kiinni tississä, iltapäivällä kun tulen töistä, niin maitoa pitäisi saada heti. Yölläkin vielä satunnaisesti haluaa maitoa, mutta yleensä vain tuolloin iltapäivällä ja sitten ennen nukkumaanmenoa.

Molemmat lapset ovat flunssassa, Nealla nousi kuume viikko sitten, kesti 4 päivää, Niklaksella on ollut lämpöä tiistaista saakka. Eikä tässä itsekään ihan kisakunnossa ole, niistää saa koko ajan, ja olo on raskas. Täytynee maanantaina soittaa lääkäriaikaa koko porukalle, jos ei ala helpottaa.

Mutta eipä meille sen kummempia, mun täytyy mennä nyt suihkuun ja nukkumaan että jaksan nousta aamulla töihin. Ei kyllä yhtään huvittaisi...

T:Emppu ja nuhainen Niklas

Vierailija
26/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas sitä valahdettu...

Äityliini: Toivottavasti ne Juhon korvatulehdukset nyt sitten loppuis putkien myötä.

Kylläpäs Empputhen Niklas on pitkä poika. :)

Tykkääkö teitin taaperot könytä pihalla? Meillä ei edes Julius yritä oikeestaan mihinkään suuntaan. Tänäänkin kokeilin ku käytiin pikku lenkillä ja kaiketi taas pakkasesta(-16) johtuen, Juliuksen unet jäi puoleentuntiin. Vaihdoin vain kengät jalkaan kun heräs ja pihalle seisoon, ni katteli vaan ja naureskeli. Muutaman askeleen otti kun oikein maanittelin ja rattikelkan kyydissäkin viihtyi vain vähän aikaa. No, kaipaa varmaan harjoitusta ja vähemmän pakkasta. =)

Tosta ulkona nukkumisesta voiski kysästä, " Et nukkuuko teitin naperot normaalit päikkärit vaunuis, jos on enämpi pakkasta?

Mä kun oon Juliuksesta huomannut et se nukkuu vain ½-1tuntiin jos pakkasta on yli -10. (En nyt ihan -20 nukuta ulkona, sit nukutaan sisällä ja unet kestää ton 1-3tuntia.) Muuten saattaa posottaa 3tuntia. Joka paikasta on lämmin (nöpö nenukin =D) ja vaunujen suu aukollakin pidän harsoo.

Mut kaunista ja aurinkoista pakkaspäivän jatkoa kaikille!

K ja Julius

Ai niin, meillä mennään jo koko aja kävellen ja vauhtia riittää ;)

Vierailija
27/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon sitten tällä kertaa sairastanut enkä jaksanut tehdä mitään,nytkin oon toipilas vielä.

Oon siis angiinassa jota luulin aluksi korvatulehdukseksi koska vasen korva ollut niin kipee että yksi yö meni valvoessakin=(

Mulla 10 pv lääkekuuri ja nyt tuntuu että alkaisko se kuume laskemaan..toimivaa mittaria ei ole kun siitä patteri loppunut.

Kunpa lapsiin ei tarttuisi mutta en tiiä onko sitten turha toive.

ei auta kuin kököttää kotona,voi tylsyys...

mitäs teille muille?pitääpä lukee jos olis kuulumisia.

äityliini ja Juho 1v2kk ja risat=)

Vierailija
28/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho konttaa ulkona aivan onnessaan,varsinkin lumessa ja jos laitan seisomaan,tököttää seisomassa kuin patsas katsellen ja hihkuen ja sitten kun aikansa saa seistä,välillä uskaltaa ottaa askelia ja kerran meni melkein parikin metriä ennenkuin pyllähti mutta jos houkuttelen ,ei yleensä tule,kädestä kiinni pitäen kävelee heti kyllä.

eipä nyt oo voinut ulkona ollakaan kun kylmää ja minä kipeä.

Pulkan kyydissä on kans ollut,on kyllä hyvin totista miestä siinä=) taitaa olla jännä paikka,tosin ei oo kuin 3-4 kertaa vasta ollut.

Juho nukkuu kunnon päikkärit vain ulkona,jos on yli -15 en oo laittanut ulos mutta yleensä 12 aikaan on jo sen verran lämmennyt ja parvekelasien takia parvekkeella n. 4 astetta lämpimämpää kuin muuten.Juho nukkuu normaalit 2-2,5h unet vaikka olis yli 10 astetta pakkasta.

Vierailija
29/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivä todellakin. Mittari näytti aamulla -27, nytkin -25. Piti laittaa Milja sisälle päikkäreille. Hyvin se sänkyynsäkin nukahtaa, mutta unet ei kestä yhtä kauaa kuin vaunuissa ulkona. Tänään nukkui tunnin, kun viime päivinä ulkona unet on olleet 3-3,5h, toki flunssa vie voimia jonka takia unentarve suurempi. Mutta siis sisällä ei osaa nukahtaa uudelleen, jos havahtuu. Milja nukkuu ulkona vielä noin -20 asteessa. Siitä kun menee yli, niin harkinnan mukaan. -25 on kuitenkin ehdoton yläraja. Vaunut pysyy sisältä hyvinkin lämpimänä, joten ei siinä muuta kun paljon vaatetta päälle ja pari harsoa aukon eteen, niin ei pääse purevuus sisään. Ykskin päivä oli -20 ja Milja nukkui huonosti vaunuissa, koska oli liikaa vaatetta ja hikinen!!! Näillä leveysasteilla vähenee ulkopäikkäripäivät niin helposti, jos pitää pakkasrajan matalalla... Ja tosiaan flunssassakin Milja nukkuu ulkona myös melko kovissa pakkasissa. Jos ei ole kuumetta eikä kuiva yskä, pakkanen ei haittaa, päinvastoin.

Ulkoilusta. Milja ei osaa tehdä ulkona oikein mitään. Ei kävele vielä edes sisällä, joten ulkonakin se onnistuu vain jos taluttaa. Konttaamista neiti ei halua kokeillakaan, kai se vaatemäärä ahdistaa. Keinumisesta tykkää ja pulkassa istumisesta. Pitkiä aikoja ei saa ulkona kerrallaan kulumaan, mutta puoli tuntiakin piristää kummasti. -15 on pakkasraja muuten vaan ulkoilulle, silloinkin noin vartti on ihan soppeli. Miljan kädet on tosi äkkiä ihan jäässä, kun ei tosiaan liiku juurikaan. Nyt ei olla kyllä vähään aikaan ulkoiltu, kun on niin kylmää...

Mullakin meinaa kai flunssaa pukata. Niinkuin aina kun Miljalla on flunssa, niin mulle se yrittää ja on raskas ja inha olo, mutta ei yleensä onneksi kunnolla pääse päälle. Muutenkin ihan tarpeeksi raskasta.

Milja haluaisi kiipeillä koko ajan. Kotona pääsee kiikkumaan omaan pieneen nojatuoliin ja ei pääse siitä pois. Myös keinuheppaan menee itse ja siitä poiskin. Siskon luona kiikkuu leikkikeittiön päälle (eikä ole kovin raskastekoinen kapistus) ja tänään myös siitä pienehkön pöydän päälle. Ja lasten tuoleihin on ihana mennä istumaan. Ja nyt on uutena, joskaan ei kovin kivana juttuna, syöttötuolissa nouseminen. Ei voi enää hetkeksikään jättää, kun sekunnissa on pystyssä... Valjaat pitää ehdottomasti seuraavalla kauppareissulla ostaa. Ei varmaan enää voi suihkussakaan käydä, jos mies ei oo kotona. Tähän saakka se on onnistunut, kun on istuttanu Miljan syöttikseen kylppäriin ja siinä se on tuijotellut (hmm..) ja jyrsinyt sitä pakkauksen kylpymittaria. :D Paitsi tosiaan ehkä sitten kun on ne valjaat.

No se tällä kertaa. Milja meni just nukkumaan. Olikin ihan sippi kun jäi ne päikkärit niin lyhyiksi. Lähdempä etsimään jotain kevyehköä syötävää iltapalaksi. Jakselkaahan! Ja paranemisia äityliinille!

Äippä ja Milja 1vee1kk