Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotias lapsi oksentelee kun jollain on liikaa hajusteita

Vierailija
16.04.2024 |

Ymmärtäkää jo että kyse ei ole vain pahasta hajusta vaan hajusteet voi aiheuttaa ihan oikeita oireita!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä koskaan ole tuntenut ihmistä, joka olisi herkistynyt hajuvesille. En töissäni, suvussa, ystävpiirissäni. Nykyajan vitsaus. Olen jo eläkeiässä, ja kyllä, sillointällöin käytän parfyymiä

Ja sen vuoksi kukaan ei voi niistä oirehtia? Minäminäminä, maailman napa

Vierailija
22/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä menee taas mt-ongelmat ja allergiat sekaisin niin että helmat paukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin yhdistelmä matkapahoinvoiva lapsi + lemuava matkustaja = varma oksentaminen.

Vierailija
24/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin yhdistelmä matkapahoinvoiva lapsi + lemuava matkustaja = varma oksentaminen.

No siinähän oksentaa sitten, maailmassa on monenlaista kestettävää.

Vierailija
25/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin oksensin kaupassa kun ohi käveli hajuvesi mummon, oli ilmeisesti kaatunut niskaan koko pullo.

Sulla ei ole elämässäsi käynyt mitään lähellekään tällaista.

Vierailija
26/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on kommentoitu. En ole itse herkkä enkä ikinä valita mistään hajuista lapselle, joten ei ole minulta tuota oppinut. Tätä onneksi tapahtuu harvoin, mutta jos ei oksenna aina, niin vähintään kysyy surkeana että miksi jotkut käyttää liikaa hajuja. Ei ole myöskään saanut koskaan mitään allergiaoireita normaaleista hajustetuista tuotteista (esim. saippuat yms.) vaan ainoastaan, jos joku on selkeästi laittanut liikaa jotain hajuvettä.

Ap

Vierailija
27/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onkin että tuoksuherkkyys on vain naisilla? Ja ehkä niiden lapsilla? Ihan tälleen 53v. naisena ihmetellyt tätä, itselle kun tulee iloisena yllätyksenä jos Suomessa joku joskus uskaltaa tuoksua jollekin. Ei tule missään vastaan vahvasti tuoksuvia mummoja niinkuin joidenkin 30 vuotta vanhoissa harhoissa muka tapahtuu.

Vierailija
28/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän ongelma on ihan uudella tasolla kun mikään muu ihmisryhmä ei tuoksu hajuvedelle paitsi 13v.-16v. pikkupojat jotka liikkuu ryhmässä ja se koko ryhmä haisee kilometrin päähän!

Onnea vaan yrityksille saada tuoksuttomuusjankutus näille pojille perille, niinkuin kilteille aikuisille naisille saatiin. Aikuinen suomalainen nainen laittaa "jotain ihan mietoa" hajuvettä ihan vähän ja arasti vapisevin käsin  niin ettei kukaan vaan haista mitään!

Vierailija
29/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se onkin että tuoksuherkkyys on vain naisilla? Ja ehkä niiden lapsilla? Ihan tälleen 53v. naisena ihmetellyt tätä, itselle kun tulee iloisena yllätyksenä jos Suomessa joku joskus uskaltaa tuoksua jollekin. Ei tule missään vastaan vahvasti tuoksuvia mummoja niinkuin joidenkin 30 vuotta vanhoissa harhoissa muka tapahtuu.

Koska olet kuullut yhdenkään miehen olevan tuoksuyliherkkä? Aivan niin. Et koskaan.

Vierailija
30/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet kuullut yhdenkään miehen olevan tuoksuyliherkkä? Aivan niin. Et koskaan.

Nyt kuulet tai siis luet. Mieheni on yliherkkä tuoksuille.

Vierailija
31/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli jo 1950-luvulla yliherkkä tuoksuille. Kuolikin astmakohtaukseen myöhemmin.

Vierailija
32/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun mieheni on tuoksuille allerginen, limakalvot turpoavat ja ääni menee, hengitys vinkuu. Hyasintit ja parfyymit pahimpia, ruusu myös ja pesuaineet.

Vierailija
33/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse enää yhtään hajuherkkä tai allerginen millekään, mutta muistan että lapsena sain aina kovan päänsäryn kenkäkaupassa, nimenomaan siitä tuoksusta mikä siellä oli. Kai se oli yhdistelmä nahan ja joidenkin käsittelyaineiden tuoksuja. Tämä oli tosin 80-luvulla, joten on mahdollista että silloin käytettiin kovempia myrkkyjä kuin nykyään.

Vierailija
34/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tekee muutama tuoksu samoin: varsa turpoaa, tulee todella kuvottava olo, muutaman kerran olen oksentanut. Menee ohi n.vajaassa tunnissa, yleensä laukeaa siihen kun alan aivastelemaan ihan älyttömästi. Mm. eräs hajuvesi aiheuttanut tämän ja Aasiassa suitsukkeet

Turpoaako ainoastaan varsa, ettei myös vasikka?

Vierailija
35/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nenään ja aivolohkoon ottaa HAJUSTETUT HUUHTELUAINEET! Aivastuttaa, huimaa, saan päänsäryn ja allergian sekä astman oireita. Porukat ei tajua millanen lemu noista lähtee kun vaatteet on uitettu niissä ja ihon lämpö saa sen tekstiilin vielä muhimaan ja hajun leviämään.

Laadukkaat parfyymit ei aiheuta tuota. Kuten ei muillekaan tutuilleni.

Vierailija
36/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kyllä, että niille löyhkääjille olisi helpompi saada jakeluun että haisevat pahalle kuin että siitä on muille terveydellistä haittaa, impanneet itseltään aivot niin haperoiksi, ettei mikään omaa napaa pidemmälle mene jakeluun.

Vierailija
37/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla voi tehdä sopimuksia, ettei sinne laiteta hajuvettä. Ketään ei kuitenkaan voi kieltää pesemästä vaatteitaan, itseään, käyttämättä deodoranttia jne. 

Vierailija
38/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa ulkomaalaisten vaatteissa ja iholla se tunkkainen ihme mauste/parfyymihaju. Osaako joku sanoa mikä se on? Ja on ihan hemmetin vahva. Koko kauppa haisee, jos yksi tälläinen on jollakin osastolla pyörimässä. Eikö tälläinen pitäisi kieltää ja velvoittaa heidät peseytymään normaalisti eikä peittämään paskan hajua omilla hajusteillaan. YÖk.

Vierailija
39/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin minä haistelen pesuainetta ja parfyymiä kuin paskaa, kusta, pierua, oksennusta, vanhaa viinaa, talmaisia vaatteita, eltaantunutta hiustalia tai kurkkuproppuja.

Vierailija
40/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel.