Minkä esineen tai tavaran varastaminen kodistasi/mökistäsi olisi sinulle kova paikka ja järkyttäisi eniten?
Tuli mieleeni tästä artikkelista, mies oli pääosin asustellut luvatta mökeillä mutta joistain niistä hän oli myös anastanut omaisuutta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010360556.html
Minkä yksittäisen tavaran tai esineen varastaminen olisi sinulle kova paikka? Pitkän miettimisen jälkeen, itselleni se olisi varmaan yksi taulu, vuosia sitten huutokaupasta ostettu eikä käytännössä minkään arvoinen mutta kuva-aihe on niin kaunis ja aidon näköinen että voisin tuijottaa taulua vaikka kuinka kauan siihen kyllästymättä.
Kommentit (31)
Kotiini on murtauduttu kerran ja mökille kerran. Kotoa vietiin arvokasta, mökillä lähinnä rikottiin paikkoja.
Minua järkyttää jotain yksittäistä tavaraa enemmän hommassa se, että henkilökohtaiseen tilaani on tunkeuduttu luvatta.
Se aiheuttaa turvattomuutta ja voimattomuutta, joka on paljon pahempi kuin tavaran menetys.
Uuden tavaran voi aina ostaa nopeasti, mutta turvattomuuden tunteen väistymisessä menee vuosia.
Kotoa ehkä tietokoneen varastaminen olisi kamalinta.
Vierailija kirjoitti:
Rahalipas, jossa on käteisenä säästöä 3000€. Se on arvokkain asia mitä minulla on.
N53
Raha ratkaisee?
Jos tietokoneen veisi, niin olisi kyllä paha paikka. Tai vihkisormukseni, jota en voi käyttää töissä. Sinänsä tavara on vain tavaraa ja uutta saa kaupasta, mutta nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
Ei mikään. Pitkäaikaisen vuokra-asujan opein, suurimman osan tavaroista voi tarvittaessa kipata suoraan roskalavalle.
Ei minulla ole mitään tavaraa mitä surisin erityisesti.
Puhelimen. Ei pääsisi enää palstailemaan :(
Vierailija kirjoitti:
Kotiini on murtauduttu kerran ja mökille kerran. Kotoa vietiin arvokasta, mökillä lähinnä rikottiin paikkoja.
Minua järkyttää jotain yksittäistä tavaraa enemmän hommassa se, että henkilökohtaiseen tilaani on tunkeuduttu luvatta.
Se aiheuttaa turvattomuutta ja voimattomuutta, joka on paljon pahempi kuin tavaran menetys.
Uuden tavaran voi aina ostaa nopeasti, mutta turvattomuuden tunteen väistymisessä menee vuosia.
Täsmälleen tämä sama.
Mummoni vanhan keinutuolin vieminen olisi minulle kova paikka.
Muistan keinutuolin lapsuudestani kun olin mummon sylissä keinumassa. Kauniita muistoja, mummoni lauloi minulle samalla kun keinuttiin tuolissa.
Keinutuoli on kunnostettu eli hyvässä kunnossa. Mummoltani jäi paljon käsintehtyjä virkattuja peittoja, joita käytän keinutuolissa.
Muistoiltaan keinutuoli on minulle se rakkain ja ihanin esine mökillä ja sen vieminen olisi aivan äärettömän surullista. Mutta, eihän sillä rahallista arvoa ole, joten tuskin varas sitä veisi.
Ei ole mitään arvokasta omassa kerrostalokodissa, jos olisi kovasti haaveilemani mökki niin eniten harmittaisi paikkojen rikkominen ja sotkeminen. Melkein voisi laittaa mökin ovelle lapun ja avaimen tyyliin jos on nälkä ja tarvit yösijaa niin ok, mutta sittenhän siitä tulisi joku sekopääryyppykämppä.
Valokuva-albumit. Niitä on tosi monta, lähinnä lapsuudestani. Isä oli tosi kova valokuvaamaan ja otti aina ison kasan kuvia koko perheestä, lomamatkoistamme, juhlistamme yms yms yms. Rahallista arvoahan noilla ei ole mitään, mutta se tunnenarvo on ihan jättimäinen. Niin monta ihanaa muistoa sidottuna noihin kuviin.