Minkä esineen tai tavaran varastaminen kodistasi/mökistäsi olisi sinulle kova paikka ja järkyttäisi eniten?
Tuli mieleeni tästä artikkelista, mies oli pääosin asustellut luvatta mökeillä mutta joistain niistä hän oli myös anastanut omaisuutta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010360556.html
Minkä yksittäisen tavaran tai esineen varastaminen olisi sinulle kova paikka? Pitkän miettimisen jälkeen, itselleni se olisi varmaan yksi taulu, vuosia sitten huutokaupasta ostettu eikä käytännössä minkään arvoinen mutta kuva-aihe on niin kaunis ja aidon näköinen että voisin tuijottaa taulua vaikka kuinka kauan siihen kyllästymättä.
Kommentit (31)
Meidänkään mökillä ei ole mitään viemisen arvoista. Mutta on sinne silti kerran murtauduttu, ja se murtautuminen sinänsä tuntui tosi pahalta. Joku oli tunkeutunut sisään minun omaan rakkaaseen paikkaani, kotiini, ja kohdellut sitä halventavasti. Se järkytti sinällään.
Ei minkään. En ole kiinnittynyt tavaraan. Rahallisesti toki kaikki koneet ja työkalut mutta niitä saa kaupasta uusia.
Oikeastaan mikä vaan ihmetyttää ajattelisin se on vielä köyhempi ja tarpeeseen meni.
Vaimon vois viedä, sen tavara on poistettu käytöstä jo vuosikausia sitten.
Tietokone.
Toisaalta tulispa silloin päivitettyä parempaan.
Vaikka kaikenlaista krääsää kämppääni kerään, niin ei minulla ole varsinaista tunnesidettä mihinkään niistä.
En omista oikeastaan mitään kovin arvokasta, lähinnä muutama muistoesine johon liittyy jo edesmennyt sukulainen järkyttäisi eniten, veikkaan silti ettei varkaita sellaiset kiinnostaisi. Kotini elektroniikkakin todella vanhaa, en koe tarpeelliseksi uusia jos toimii.
Ei järkyttäisi mikään, kun en ole kiintynyt tavaroihin. Harmittaisi kyllä jos vanhat opetustaulut vietäisiin, kun niitä on vaikea saada mistään tilalle. Mutta ei sekään todellakaan järkyttäisi tai olisi kova paikka. Kummallinen ajatuskin miten jollekin voi esineet olla niin valtavan tärkeitä.
Tietokoneen ulkoiset kiintolevyt.
Että ärsyttää tuollaiset säälittävät oman kädenoikeusluuserit. Saakeli, olisi kysynyt luvan ja kertonut, että on tällainen tilanne, saanko yöpyä. Ensin murtautuu mökkiin ja samalla tietysti rikkoo murtautuessaan paikkoja ja sitten vielä varastaa. Tuollainen ihmistyyppi on yksi säällittävimmistä. Ei voi edes perustella sillä, että kun ihmisellä on hätä, niin pitää hyväksyä. Ei pidä. Pyytäkää, niin teille annetaan...
Omalla mökilläni on erään sukulaisen tekemä puunukke. Ei sillä mitään arvoa ole ja vaatteetkin homehtuneet nuken päälle jo, mutta minulle se on mittaamattoman arvoinen. Varmasti menisi koko loppuiäksi herne poikineen nenääni, jos joku sen varastaisi sieltä ja toivoisin varkaalle ikuista helvetintulta.
Kirjastokortti. Ilman sitä en pärjää viikkoakaan.
Rahalipas, jossa on käteisenä säästöä 3000€. Se on arvokkain asia mitä minulla on.
N53
Mummolta peritty vanha kristallikruunu.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän mökissä ole mitään arvokasta varastettavaa.
Edes mitään millä olis tunnearvoa?
Eipä juuri mitään. Joitain koruja, siinä kaikki.
Ei meidän mökissä ole mitään arvokasta varastettavaa.