Sokkivärihiuksilla on ihan selvä leima. Miksi jotkut silti värjäävät?
Kommentit (40)
Tonnikeijujen perussettiä - ruma jo muutenkin ja vielä rumemmaksi järkyttävillä hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Myrkylliset ihmiset ilmoittavat itsestään varoitusväreilla, kuten luonnossa muutenkin esimerkiksi sammakkolajeilla.
Olen woke-feministi, pysy kaukana.
Hmm, luonnossa niiden eläinten varoitusväreillä siis pyritään suojautumaan vaarallisilta pedoilta. Tääkö toimii ihmisilläkin näin, että pysyy ne pahat saalistajat loitolla, kun värjää hiukset shokkiväreillä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/27/13-tylya-faktaa-hiusvareista
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/26/hiusvarien-vaarat-kuluttajan-r…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/02/varia-hiuksiin-myrkkya-uhmaten…
Ähh sori tajusin väärin, sii piti olla LEIMAANTUMISESTA, no tää on kyllä kammottavampaa!
Noissahan ei siis puhuta näistä kirkkaista shokkiväreistä, suoraväreistä, jotka ei oo samanlaisia myrkkykemikaaleja kuin nuo tavalliset hiusvärit, eli kaikki ne normaalit, hillityt ruskean sävyt jne., jotka siis on kestovärejä ja kemiallisesti ihan erilaisia.
No mun vaimo tykkää kirkkaista väreistä ja ne sopii sen iloiseen persoonaan ja muksutkin tykkää.
Meinas lopettaa törkeiden asenteiden takia mut uskalsi jatkaa kun lupasin repiä pään irti juurineen siltä joka ekan kerran uskaltaa sanoa tökerösti, en ole vielä joutunu niin tekeen mutta se ei ole tyhjä uhkaus/lupaus.
En mä tiedä eikä mua kiinnosta sellaiset leimat. Värjään hiuksia shokkiväreillä siksi, että oon haaveillut sellaisista kirkkaista, epäluonnollisen värisistä hiuksista ihan pikkulapsesta saakka (jolloin en ollut ikinä sellaisia hiuksia missään nähnyt, enkä tiennyt sellaisia hiusvärejä olevan olemassakaan).
Valitseeko ihmiset siis yleensä tyylinsä sen perusteella, millaisia ennakkoluuloja muilla saattaa olla?
Värjään itse hiukseni hyvin säyseillä, lähes huomaamattomilla sävyillä, leikkaus on siisti ja klassinen. Samoin pukeutumisessa ja meikissä noudatan maltillista linjaa. Ulkonäköni on aina harkittua ja ns. tilanteeseen sopivaa. Kaikki tämä siksi, että se sopii luonteeseeni. Ja arvatkaa mitä, mua ei haittaa ollenkaan, jos jollakulla on violetti tukka ja kuusi nenärengasta. Enkä pidä erityylistä ihmistä millään lailla itseäni huonompana, en räikeämmin, hauskemmin, seksikkäämmin tai konservatiivisemmin pukeutuvia. Sillä älliä riittää ymmärtämään, mitä merkitystä ulkonäöllä on ja mitä ei.
Tämä tulee arvon ap:lle varmaan yllätyksenä, mutta muut ihmiset eivät ole tällä planeetalla miellyttääkseen sinua. Se on herttaisen yhdentekevää, minkälaisia "leimoja" sinä pääsi sisällä muille lyöt.
Perskokkareen peräreikää kutittaa kun se ei saa naista ja vika on tietysti kaikkialla muualla kun siinä omassa käytöksessä joka on niin tervettä että se on ajan kysymys ennenkö se offaa jonkun narsismihumalassaan.
Vai et sä saanu taaskaan naista, taas yks hukattu viikonloppu takana jonka käytit piehtaroidakses itsesäälissä ja vihassa.
Toivottavasti kukaan ei ikinä anna sulle mahkua, sinä et ansaitse sitä.
Oikein tehtynä shokkivärit näyttävät upealta. Useimmiten noita tosin näkee tosin huonosti tehtynä. Tältä näyttää kun asian tekee osaava ammattilainen:
Koska shokkiväreillä nainen saa sen alhaisimman aineksen pysymään itsestään kaukana, sen sijaan että ne ahdistelisivat seksuaalisesti. Varoitusväri siis toimii.
Shokkivärit aikuisella ihmisellä kertovat mielenterveysongelmista, kuten myös runsaat lävistykset.
Vierailija kirjoitti:
No mun vaimo tykkää kirkkaista väreistä ja ne sopii sen iloiseen persoonaan ja muksutkin tykkää.
Meinas lopettaa törkeiden asenteiden takia mut uskalsi jatkaa kun lupasin repiä pään irti juurineen siltä joka ekan kerran uskaltaa sanoa tökerösti, en ole vielä joutunu niin tekeen mutta se ei ole tyhjä uhkaus/lupaus.
Oikeiden miesten juttuja on jotenkin super ihana lukea täälä inceli-poikien ulinoiden keskellä, ei tarvi menettää toivoaan ihan täysin. <3
Meitä kaikkia ei sinun leimasi kiinnosta, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ketään kiinnostaa muiden shokkivärit ja muut. Mahtaa olla henkisesti köyhää elämää, jos noin paljon kiinnostaa
Ja aivan valtavaa ahdasmielisyyttä. Nyt eletään jo 2024 lukua.🙈
Vierailija kirjoitti:
Myrkylliset ihmiset ilmoittavat itsestään varoitusväreilla, kuten luonnossa muutenkin esimerkiksi sammakkolajeilla.
Olen woke-feministi, pysy kaukana.
Niin, nuo eläimet puolustautuvat saalistajilta. :)
Varakkaat eivät siis tervehdi toisiaan. Eikös se ole huono juttu?