Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
Vähennän kuluja tietysti.
Ensin listin lemmikkilaumani yksi kerrallaan. Siitä tulee iso säästö. Sitten halvempaan asuntoon tai jopa sähköttömälle mökille asumaan. Vesi kaivosta, lämpö tontin puista. Paljon pystyn karsimaan ilman, ettei tarvi varkaaksi ruveta.
Onhan se nähtävyys kun kela.rotat menee jo tästä paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa irtisanoa opettajia, kun syntyvyys vähenee. Voivat sitten muuttaa sinne ehdottamaanne kimppakämppään.
Okei? En nyt ymmärrä mikä gotcha-kommentti tämä on? Kimppa-asuminen oli ennen ihan tavallista. Porukka on vain tottunut liian väljään asumiseen
Ok, mutta olen allerginen eläimille eikä asuntoon missä asun tuo kukaan päihteitä. Joka lauantai alan siivota aamulla klo 7.00 ja siivoan iltaan asti. Se on mun tyyli. Kaikki asunnossa asuvat osallistuvat siivoamiseen ja ylimääräiset tavarat heitän roskiin. En siedä roinaa nurkissa.
Ok, mutta olen allerginen eläimille eikä asuntoon missä asun tuo kukaan päihteitä. Joka lauantai alan siivota aamulla klo 7.00 ja siivoan iltaan asti. Se on mun tyyli. Kaikki asunnossa asuvat osallistuvat siivoamiseen ja ylimääräiset tavarat heitän roskiin. En siedä roinaa nurkissa.
Paitsi että sinä et yksin määrittele kimppakämpän sääntöjä. Sinä siivoat älylliseen aikaan ja muut silloin kun se heille sopii. Säännöllisesti tietysti. Toisten omistamiin tavaroihin et myöskään kajoa luvatta.
Lehtien ja mainosten jakelua. Tarinoita siitä miten väliaikainen työ on auttanut taloudelliessa tilanteessa. Eikö kelpaisi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
Mee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa irtisanoa opettajia, kun syntyvyys vähenee. Voivat sitten muuttaa sinne ehdottamaanne kimppakämppään.
Okei? En nyt ymmärrä mikä gotcha-kommentti tämä on? Kimppa-asuminen oli ennen ihan tavallista. Porukka on vain tottunut liian väljään asumiseen
Ok, mutta olen allerginen eläimille eikä asuntoon missä asun tuo kukaan päihteitä. Joka lauantai alan siivota aamulla klo 7.00 ja siivoan iltaan asti. Se on mun tyyli. Kai
Minä siivoan aamulla klo 7.00 alkaen.
Jos ei kerran tukia saa omaan.
Koita kestää.
Ei mitään koska sohvalta nouseminen on ylivoimaisen vaikeaa.
Minä olen iäkkäämpi työtön työnhakija. Tänään tapahtui ihme, ja minulle soitettiin työpaikasta jota olin hakenut. Ilmoituksessa haettiin kokoaikaista myynti-ihmistä ja kehuttiin kivaa toimistoa. No, mulle olisi ollut tarjota 15 tuntia per viikko.. jouduin sanomaan kiitos vaan, mutta täytyy minunkin syödä. Ei kai kukaan voi elää noin pienellä.
Tukea saan vaan työmarkkinatuen. En olis edes hen_gissä ilman miestäni, hänellä onneksi on työtä.
Ei kyllä hyvää seuraa jos ja kun perheet vedetään liian tiukille. Lapsia käy sääliksi. Katsokaas YLE Areena uusi sarja " Sori siitä". Tosi hyvä kuvaus eriarvoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?
Mitä sä osaat? Koulutus oli kaikille saatavilla, miten sinä valitsit polkusi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset menee töihin ja muuttaa halvempaan, promille heistä itkee vauva palstalla ja kuolee kadulle.
Kaikki on ihan itsestään kiinni, turha tässä on hallitusta syyttää
Niin, on itsestä kiinni, montako ihmistä ehtii ryöstää per päivä.
Rikollisuus kasvaa 100 % varmasti, kun sosiaalietuuksia leikataan tarpeeksi. Saman voi nähdä jo nyt monissa maissa. En ymmärrä, miksi meillä kuvitellaan, että suomalaiset olisivat sellaisen yläpuolella. Meillä ei ole ollut tarvetta turvautua rikoksiin, koska olemme tarvittaessa saaneet toimeentulon verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Töihin niinkuin muutkin.
Voin kyllä tulla tekemään sun työsi. Sä et vain sitten enää itse ole siellä töissä, vaan joudut lähettelemään hakemusta hakemuksen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
Tienaan 1650€/kk. Minulla on auto ja asunto. Rahat riittää ihan hyvin ja säästöönkin saan tarvittaessa. Eli vastaus kysymykseen on: sopeuttaa kulujaan vastaamaan sitä rahamäärää mitä saa.
Toivottavasti ottaisivat kaikki tuet pois, koska tässä maassa on niin perhanan kiittämätöntä on porukkaa. Oksettaa tämä poru kun ei saa tarpeeksi rahaa tekemättä mitään. Opetelkaa edes vastuullista rahankäyttöä, siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Lehtien ja mainosten jakelua. Tarinoita siitä miten väliaikainen työ on auttanut taloudelliessa tilanteessa. Eikö kelpaisi sinulle.
Siitä ei jää plussalle, koska se pitää nykyään hoitaa omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei jää plussalle, koska se pitää nykyään hoitaa omalla autolla.
Miksi sitä pitäisi autolla hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?
Mitä sä osaat? Koulutus oli kaikille saatavilla, miten sinä valitsit polkusi?
Ei historiaa voi muuttaa, oli asia miten hyvänsä ja mistä syystä hyvänsä. Eli mitä työtä tarjoat koulupudokkaalle?
Mihin gelkkariin se raha menee jos ei ole varaa maksaa kerrostaloyksiön sähkölaskua?!?! Ihan tosissani kyselen.
Ei Kelan tukien pidäkään riittää laskujen maksuun vaan palkan!