Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
Mitä suuremmaksi tuloerot kasvavat, sen enemmän yhteiskuntarauha järkkyy.
Ja siitä kärsii myös kaikkein rikkain eliitti:
Niissä maissa, missä tuloerot ovat hyvin suuret, myös se rikkain eliitti elää sairaamman ja lyhyemmän elämän, kuin maissa, joissa on pienemmät tuloerot.Se nimittäin aiheuttaa stressiä, että joutuu asumaan aidatulla ja vartioidulla alueella ja pelkäämään lunnasrahojen toivossa tehtyä kidnappausta. Stressihormoni kortisoli rapauttaa tehokkaasti terveyttä, jos tasot pysyvät pitkään korkeina.
Lyhytnäköistä siis varakkaimmilta, ihan omaa terveyttä ajatellen, on kasvattaa vielä lisää niitä tuloeroja.
Useammallakin aidatulla alueella asuneena voin sanoa, että asia on juuri päinvastoin.
Ei-aidatulla alueella alkaa herkästi kuunnella öisin pieniäkin risahduksia kun taas aidatulla alueella voi nukkua yönsä rauhassa kun tietää, että asuntoon ei kukaan pääse tunkeutumaan.
Kuuma tulee jos käy lenkillä toppatakissa ja toppakengissä.
Käy siis heinäkuussakin kaupassa toppatakissa ja toppakengissä etkä omista mitään muita vaatteita? Asia selvä.
Mun mielestä tämän koko aloituksen muotoilu kertoo siitä asennevammasta, mikä ihmisiä täällä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno olisi jos Suomi joutuisi sotaan. Ajatelkaa kuinka monta teistäkään hallitusten toimien puolustelijoista ei enää olisi olemassa.
Sellainen voimafantasia sieltä sitten. Miten olisi, jos ottaisit ihan itse vastuun elämästäsi? Onko liikaa vaadittu`?
Meneppä takaisin ylilaudalle. No jos se toteutuisi niin voitaisiin juhlia että, varmaan sinuakaan ei enää olisi. Se olisi hienoa.
Olen tähän asti ollut luullut, että yliksellä on kahjoimmat jutut mutta nyt kun täällä tukirotat menee paniikkiin niin en ole enää varma.
Vierailija kirjoitti:
Käy siis heinäkuussakin kaupassa toppatakissa ja toppakengissä etkä omista mitään muita vaatteita? Asia selvä.
Ei nyt ole heinäkuu. Minulla ei ole tähän keliin sopivia vaatteita. Vain talvi ja kesävaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole heinäkuu. Minulla ei ole tähän keliin sopivia vaatteita. Vain talvi ja kesävaatteet.
Ok. Sitten sinun pitää olla koko kevät kotona käymättä edes kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno olisi jos Suomi joutuisi sotaan. Ajatelkaa kuinka monta teistäkään hallitusten toimien puolustelijoista ei enää olisi olemassa.
Sellainen voimafantasia sieltä sitten. Miten olisi, jos ottaisit ihan itse vastuun elämästäsi? Onko liikaa vaadittu`?
Meneppä takaisin ylilaudalle. No jos se toteutuisi niin voitaisiin juhlia että, varmaan sinuakaan ei enää olisi. Se olisi hienoa.
Olen tähän asti ollut luullut, että yliksellä on kahjoimmat jutut mutta nyt kun täällä tukirotat menee paniikkiin niin en ole enää varma.
Ei se paniikista johdu, vaan siitä, että ylikselle tuli kirjautumispakko ja ylisjonnet tulivat tänne sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Käyn siellä niissä talvivaatteissa. Kysehän oli lenkkeilystä ja silloin talvikamppeissa tulee kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri työkaverin kanssa juteltiin kahvilla että, itsemurhatilastot ainakin tuplautuu. Ei uskalla edes veikkailla minkälaisista määristä puhutaan kuka hypää junan raitelle, sillalta rekan eteen monia tapoja on lähteä 🥲
Ainakin kaikki tran.sut ja muut kolmassukupuoliset saisivat hypätä junan alle. Taitavat jo tutkia juna-aikatauluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Käyn siellä niissä talvivaatteissa. Kysehän oli lenkkeilystä ja silloin talvikamppeissa tulee kuuma.
Ai olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, että lenkillä voi ihan vain kävellä? Eli ei tule yhtään sen kuumempi kuin kauppareissullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, että lenkillä voi ihan vain kävellä? Eli ei tule yhtään sen kuumempi kuin kauppareissullakaan.
Mieluummin olen tyhmä kun että lähtisin lenkille toppavaatteissa. Ei kaupassa tule kuuma. Pointti nyt vaan oli ettei kaikilla ole urheiluun sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää talvikamppeissa mennä? Voithan laittaa ne kesäkamppeet niin ei taatusti tule kuuma. Tai menet vaikka alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, että lenkillä voi ihan vain kävellä? Eli ei tule yhtään se
Eihän nyt puhuttu urheilusta, vaan lenkille menosta kaverin kanssa. Lenkillä voi käydä vaikka kävellen. Ei sen tarvitse olla mikään urheilusuoritus, johon tarvitaan tavallisia arkivaatteita kummemmat vaatteet. Aika erikoista kyllä, että sinulle ei huoneenlämmössä tule kuuma toppavaatteet päällä, mutta +5 asteessa tulee. Mutta tekosyy se on tuokin olla liikkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko palkkaa vai eläkettä jos 1200,- € on kaikki millä pitää koko eläminen kustantaa....ei tule mistään luukuilta tuo rsha vaan on iha omalla työllä ansaittu...se on vaan sovitettava menot tulojen mukaan, mitä ihmettä täällä työkykyiset ihmiset vinkuvat!!
Jos on kalliit lääkkeet, joita ei korvata, on ihan sama miten menoja rukkaa. Ilmeisesti sitten pn tarkoitus, että köyhät oikeasti kuolevat pois. Suomalaisista on tullut hirveitä ihmisiä.
Kalliit lääkkeet. Toi on niin väsynyttä läppää. Pyydä, että ne apteekissa vaihtaa ne halvempiin, tai ne taitaa tehdä sen automaattisesti nykyään. Ja jos ei halvempia löydy niin jätä ostamatta. Ei sitä ennenkään ollut muuta kuin aspiriinia ja hotaa eikä ihmiset mihinkään kuollut.
Wää, wää, en voi kävellä, koska Kela ei kustanna minulle erillistä kävelypukua. Wäää!!!!!
Ei sitä ennenkään ollut muuta kuin aspiriinia ja hotaa eikä ihmiset mihinkään kuollut.
Montako 500-vuotiasta oletkaan tavannut? Kun sanot, että ihmiset ei mihinkään kuolleet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusäänestäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpöä kun pikku-Veeti uhoaa munan pää märkänä <3 Oikeasti sinulle tulisi kakka housuun, jos sota tulisi. Mutta kuitenkaan en ymmärrä miksei sitä pyöräilijän hengen vaatinutta onnettomuutta olisi saanut kuvata. Se oli kuitenkin hyvää kontenttia ei mitään lavastettua.
Helppo se on hyvätuloisen puolustaa heikennyksiä.
Kantsii olla hyvätuloinen. Liity sinäkin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
Järkyttävää että Suomessa voi olla niin pieniä palkkoja, että heittäytymällä pelkkien tukien varaan saa rahaa enemmän kuin olemalla pelkästään palkan varassa!
1600€/kk ei edes ole pieni palkka. Jos elää pelkillä tuilla, yksinasuva saa alle 1000€/kk.
Ehkä tämä koskee enemmän lapsiperheitä. Eikös tuet kasva jokaisen lapsen myötä? Kun tarvitaan isompaa asuntoa niin asumistukikin nousee. Toimeentulotuen perusosista jo kehkeytyy sellaiset summat monilapsisessa perheessä että tukien varassa pärjää paremmin kuin pelkän palkan varassa? Palkka kun ei nouse jokaisen lapsen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusäänestäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpöä kun pikku-Veeti uhoaa munan pää märkänä <3 Oikeasti sinulle tulisi kakka housuun, jos sota tulisi. Mutta kuitenkaan en ymmärrä miksei sitä pyöräilijän hengen vaatinutta onnettomuutta olisi saanut kuvata. Se oli kuitenkin hyvää kontenttia ei mitään lavastettua.
Helppo se on hyvätuloisen puolustaa heikennyksiä.
Kantsii olla hyvätuloinen. Liity sinäkin joukkoon.
Ei pysty, kun Kela ei maksa siitä, että menen töihin.
t. pummi