Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työttömät mitä vastaatte uteluihin, kun ihmiset kysyvät mitä teet?

Vierailija
15.04.2024 |

ärsyttää etenkin anopin jatkuva utelu. nuiva asenne siihen että olen työtön. pojalleenkin aina puhuu asiasta, siis minusta ikävään sävyyn. ei kiinnosta selitellä, mutta miten utelut voisi sivuuttaa. tulee niitä muiltakin ihmisiltä. tiedän itse syyt ja miten asiat on, mutta en jaksaisi kyselyjä asiasta aina kun tapaa jonkun pitkästä aikaa, tai vaikkei olisi niin pitkäkään aika. eikä varsinkaan kiinnosta kertoa kaikille yksityisasioitani. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että teet 3 x viikossa erilaisia projektiluonteisia etätöitä. 

Vierailija
42/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämäkonsultti, en tee töitä mutta voin kyllä puhua niistä sujuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyäelämä guruilua. Etsin niitä piilotyöpaikkoja kissani avustuksella,hyvä vainu sillä.

Vierailija
44/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen että olen töissä paikassa X tai Y etänä. Mitään haittaa valehtelusta ei ole koitunut. Siitä kyllä tulee sosiaalisia ongelmia, kyräilyä ja v ttuilua, jos kertoisin totuuden. 

Vierailija
45/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen ollut viitisen vuotta vakitöissä, mutta sitä edeltävät 10 vuotta pääosin työttömänä, joten nuo tilanteet ja niihin liittyvä ahdistus ovat hyvässä muistissa.

Jos kysyttiin, mitä teen (työkseni) vastasin, "en mitään" ja hiljainen tuijotus päälle. Hyvin kiusallinen tilanne selvästi myös kysyjän kannalta ja usein tuntui siltä, että he odottivat minulta jotain selittelyä siihen päälle kiusallisuuden loiventamiseksi. Itsepähän olivat kiusallisen tilanteen aiheuttaneet, niin saavat myös kärsiä seuraukset.

Jos minulla olisi ollut jotain asiallisia syitä työttömyyteen, niin varmaan olisin ne myös kertonutkin. Syy minulla oli kuitenkin mielenterveydelliset ongelmat, eikä niiden ruotiminen jokaisen vastaantulijan kanssa olisi ollut ideaalia. Samanlainen hullu minä olen vieläkin, mutta jollain ihme tuurilla nykyään työtätekevä hullu.

No just tää. Ihmiset ei osaa suhtautua useinkaan normaalisti jos on työtön. Itsellä myös sekä fyysisiä että mielenterveyden haasteita joita ei halua joka tutulle avata. Eipä tuo anoppi tiedä että yksi, toki ei ainoa, syy henkiseen pahoinvointiin on että poikansa petti ja valehteli. Mutta ei mua kiinnosta sitäkään hänen kanssaan jakaa kun on minua aina arvostelemassa. Kukaan ulkopuolinen ei tiedä totuutta miksi olen työtön ja mitä kaikkea yleensäkään on meneillään. Vaivaantuneet hetket, hiljaisuus tai merkitsevät katseet, joskus tökeröt lausahduksetkin on vaan raskaita, joten väsyttää ainaiset utelut ja arvottamiset tekemisen mukaan. 

Vierailija
46/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että olennaista ei ole mitä teen vaan kuka olen.

Vierailija
47/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon olen niin laiska ja tyhmä ettei kukaa palkkaa mua.

Vierailija
48/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon että vietän vapaaherrattaren elämää. Jos jatkokysytään että miten minulla on varaa tähän, vastaan "joskus voi onni olla myötä" ja hymyilen salaperäisesti. Sitten vaihdan puheenaihetta ja jos keskustelukumppani oikein ärsyttää niin kysyn tahallani jotain tahditonta tyyliin onkos teillä ollut sukupuolitauteja viime aikoina?

En ihmettele miksi olet työtön. Tai pitäisikö sanoa työkyvyttömyyseläkeläinen mt-syistä.

Vierailija
49/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllä, mikä toki on ihan totta. Tarvittaessa olen sanonut että olen analysti, koska toki analysoin sijoituskursseja ja minne sijoittaa. Mulla on tälle alalle pätevä koulutus myös. Joskus olen kuitannut että kun ei ole tarvetta olla oravanpyörässä. Riippuu tilanteesta. Mutta en ole ottanut todellakaan mitään työttömän identiteettiä. Lisäksi taiteilen harrastuksena. Puhun siitä paljon ennemmin. Jankkaajille käännän selän hetimiten ja kävelen pois. Tämä ei kuulu kenellekkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi