Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millä olet päässyt eroon aknesta?

Vierailija
21.01.2007 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko pillereistä mielialan vaihteluja tms?

Vierailija
2/31 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane novasta ei muuta kun hyvää sanottavaa. Auttoi kuukautiskipuihin myös. Mene ihotautilääkärille, osaa auttaa parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hirveä kuuri, siis ne haittavaikutukset? Kauanko jouduit syömään sitä? Oon kyllä kuullu juttuja siitä että tosi tehokas on! Mutta ne sivuoireet :P Vaan kyllä kait ne kestää kun tietää että pääsee eroon aknesta, joka on tod. ärsyttävä..

Vierailija
4/31 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15v sitten,

mulla oli oikeasti paha akne, siis ihan karsea! Söin ehkä 4 kuuria--en muista kauanko kesti--

sivuvaikutuksista muistan ainoastaan limakalvojen kuivumisen, lähinnä nenästä. Ei ollut kovin miellyttävää,, kuivaa " räkää" oli jatkuvasti ja jouduin kaivamaan nenää usein. vessassa tietenkin. :)

Maksoi muistaakseni paljon se kuuri, mut eikös kela korvaa jotakin?

Arpia ei juuri jäänyt koska ko. lääke uusii ihoa myös. Raskaaksi ei olisi missään tapauksessa saanut tulla kuurin aikana eikä kolme kk kuurin loppumisen jälkeen- Aiheuttaisi 100% vaurioita lapselle. Todellista myrkkyä siis.

Mutta tehokas,

suosittelen.

Vierailija
5/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroon pääsin kokonaan kun lopetin " ylihoitamisen" ja huolehdin vain puhtaudesta ja siitä, että iho saa riittävästi kosteutta.

Vierailija
6/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niissä on erittäin paljon hormoneita...!!! Itse otin ne ja söin noin vuoden, sitten vaihdoin sellaisiin e-pillereihin joissa oli vähiten/lähes vähiten hormoneita saatavilla olevista pilleimerkeistä.

Olen kuullut juttuja, että kun Diana Novia syö pidempään, niin kun ne lopettaa joskus (hautaanhan asti niitä ei voi syödä...;) finni ongelma räjähtää käsiin. Parille kaverille on käynyt noin:(

Ja toiselle heistä tuli myös ongelmia karvojen kasvun kanssa...!?! DN:n ilmeisesti auttavat myös jos ihminen kärsii hirsutismista (kaveri EI kärsinyt), mutta kun lopetti pillerit niin kaikkialle tuli sellaista pientä valkoista " nukkaa" , jota ei käytännössä edes huomaa jos ei osaa katsoa, mutta sitä ei aiemmin ollut... Oli etsinyt sitten tietoa, ja löytänyt kohtalo tovereita joille DN oli tehyt samaa, nimenomaan lopettamisen jälkeen. Lääkäri ei ollut osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata, oli tosin tavallinen TK-lääkäri...

Itselleni ei tullut mitään oireita kun vaihdoin DN:t toiseen pilleri merkkiin, ja kun sen syömisen vuosien jälkeen lopetin, niin finnejä tuli aina muutamia ,noin viikkoa ennen menkkojen alkamista.

Pääsin myös masennuksesta ja alakuloisuudestani eroon, joten enää en hormoneita käytä, enkä tule koskaan käyttämäänkään!

Mutta vastaus varsinaiseen kysymykseen;

Käy ihotauti lääkärillä, itseäni nuo muutama finni menkkojen alla (teininä minulla siis oli ihan kunnon akne!) muuten olisi haitannut, mutta kun ihoni on sen sorttinen että joka finnistä jää vuosiksi punainen jälki kasvoihini:( Ihotauti lääkäri kirjoitti minulle kahta eri lääkettä, toinen on antibiiotti liuos jota laitetaan kasvoille aamuisin, ja toinen joku voide mitä käytetään öisin. sen lisäksi sain kolmen kuukauden antibiootti kuurin, ja voila- finnit ovat mennyttä aikaa!:)

..Ainoa mikä kismittää on se, ettei TK lääkäri osannut auttaa minua teninä noin, seurauksena arpinen iho kasvoissa ainiaan(?)... :(

Vierailija
7/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on tuon vähiten / lähes vähiten hormoneita sisältävän e - pillerin merkki? Olisin kiitollinen tiedosta...

Vierailija
8/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli eri pilleri merkit ja diagrammit niiden sisältämistä hormoneista (aina kaksi diagrammia/pilleri merkki, sillä niissä on kahta eri hormonia).

Käyttämäni pilleri merkki oli Harmonet, ja se oli joko vähiten tai toiseksi vähiten hormoneita sisältävä. (Ainakin tuolloin, aikaa viisi-kuusi vuotta siitä kun aloitin nuo:)

11

Vierailija
9/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo..mulla oli ennen kans Harmonet, siiten vaihdettiin vielä vähempihormoniseen eli Yasmineen.

Vierailija
10/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois liha. Lisää ruokavalioon ravintolisänä sinkki ja magnesium sekä helokkiöljytabletit (kokeile esim. myös pinjansiemeniä kuukauden ajan 1rkl/päivä). Juo 1,5l vichyä (minulla toimi Novelle parhaiten, mutta kokeile itse mikä toimisi hyvin -- eroavat toisistaan mineraalein ja kivenainein hyvin paljon, ja oma puutetilasi vaikuttaa siihen, mikä auttaa parhaiten) päivässä.

Tsemppiä! Mulla oli ennen hirveä iho (ja se tuntui tosi pahalta) ja nyt se on ihan ok, aika hyväkin ja olen tosi onnellinen!

Vierailija
11/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paransi erittäin pahan akneni. Sokeri aiheuttaa finnit.

Vierailija
12/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isoja hormonimääriä kaiketi sisältää. En napsisi enää mistään hinnasta. Oireilu kai aika yksilökohtaista, minulle eivät kuitenkaan sopineet.

Vierailija
13/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään, vaikkei olisi ehkäisytarvetta. Muut/jotkut pillerimerkit saattavat päinvastoin pahentaa aknea.

Vierailija
14/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jo 35v ja aina vaan enemmän ja enemmän pukkaa finnejä. Pahin kausi alkoi kun lopetin nuorimmaisen imetyksen. En syö enää juuri mitään hyvää kun pelkään että lisääntyvät, vaikka näköjään nytkin liisääntyvät.

En voi käyttää pillereita, Roccuttan pelottaa? en ole ap

Vierailija
15/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautien erikoislääkärit. Kuurin aloittamista harkitaan tarkkaan, sillä aine on voimakasta. Käsittääkseni kuuri tehoaa lähes kaikilla.

Vierailija
16/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tulla.

Vierailija
17/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihotautien erikoislääkärit. Kuurin aloittamista harkitaan tarkkaan, sillä aine on voimakasta. Käsittääkseni kuuri tehoaa lähes kaikilla.

Vierailija
18/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin nettisivuilla kurkkaamassa, ei siellä suositeltu esim. clearasilin käyttöä yhtäaikaa...

Vierailija
19/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei niin kovin paha, mutta sitkeä akna, johon muut hoidot eivät tehonneet. Sivuvaikutuksena huulien kuivumista (hoituu huulirasvalla), mutta kyllä sen kestää kun tulokset alkavat näkyä. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
20/31 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mukana antibiootti. Voide on reseptivalmiste. Parissa viikossa lähti pojan finnit, kun aikaisemmilla tuotteilla ei ollut mitään vaikutusta. Tetralysal-kuuri kyllä auttoi, mutta sitä ei poika voinut jatkuvasti käyttää. Roaccutania hän ei olisi voinut saada, koska käyttää mielialalääkkeitä.