Pyöritättekö arkea sunnuntaisin?
Vai pidättekö taukoa pyörittämisestä ainakin yhden päivän?
Kommentit (54)
Laitoin kyllä just yhden koneellisen pyykkiä pyörimään ja kaupassakin kerkesin jo käydä tänään, mutta en varsinaisesti ajatellut että tämä olisi jotakin arjen pyörittämistä. Olis sen koneen voinut pyöräyttää huomennakin, ja tämän päivän olisi pärjännyt aiemmilla ostoksilla. Sattui vain ruokakauppa kätevästi matkan varrelle, ja toisaalta sähkökään ei ollut tänään pahan hintaista.
Tämä oli viikon paras kysymys. Vähän OT: Yleensäkin ihmetyttää miten raskaaksi arjen pyörittäminen koetan. Vaikka olen vela, niin sama arki minullakin on, silti se pyörii aika kepeästi itsestään.
Ei, mulla on erikseen viikonloppurutiinit, lähinnä lepoa ja vaihtelevasti erilaista virkistäytymistä, asioita joista tykkään. Arkiasiat hoidan arkena. Yritän jaksaa työelämässä seitsemänkymppiseksi. Olen huomannut, että tällä tavalla jaksan paremmin.
Sunnuntai on pyhitetty metafysiikalle. Vain metatyötä saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sitä ihan erikseen pyörittää? Vuonna 1996 muutin omilleni ja siinähän tuo on pyykkäys, siivous, ruoan laittaminen yms arkiasioiden hoitaminen mennyt. En vaan aiemmin tajunnut, että sitä arkea pitää ihan erikseen pyörittää.
On asoita, joita pitää tehdä ilman erityistä pyörittämistä. Koneethan tiskaavatkin ja pesevät pyykin. Jos sunnuntaina sattuu olemaan likaisia astioita, niin kone pyörimään vaan.
Tiskikoneena on omat kädet ainakin meidän taloudessa. Pyykit pestään pyykkituvalla.
En. Joka arkipåivä teen jotain.
Meillä pyörii robotti-imuri yläkerrassa ma-to.
Perjantaisin lähtee airbnb vuokralaiset, ruokatunnilla otan lakanat, laitan robotin pyörimään ja pesukoneen päälle. Vaihdan huoneen paikkaa ja robotti ylös, omalle paikalle. Pesen myös meidän lakanat ja pyyhkeet perjantaisin, petivaatteet parvekkeelle.
Inuroinnin jälkeen , töiden jälkeen, pyyhin lattiat, käyn tasot läpi ja petaan kaikki sängyt ja alakerta on valmis. Perjantaina piti myös käydä enemmän läpi alakerran ikkunoita ja ovien pinnoissa oli likaa. Aikaa meni ehkä 1,5 h 2 huonetta, minun aktiivista työtä.
Oon pyrkinyt koti on siisti ja ruoka on valmis, kun miesystävä tulee kotiin, mutta siivoukset venyi.
2 aikuisen jäljet on helppo siivota. Airbnb teettää enemmän töitä. Onneksi vakkariasukkaat ja otan vain yhden varauksen per huone per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli viikon paras kysymys. Vähän OT: Yleensäkin ihmetyttää miten raskaaksi arjen pyörittäminen koetan. Vaikka olen vela, niin sama arki minullakin on, silti se pyörii aika kepeästi itsestään.
Kyllä, sama atki se meillä veloilla on, sillä erotuksella, että meillä ei ole metatöitä tai ruuhkavuosia. Arki rullaa kevyemmin. Kovin kiitollinen siitä!
Sunnuntaina on lepo päivä, valmis ruokaa, yö paidat päällä ja leffoja..arkisin niin tiukat aikataulut että näin meillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sama atki se meillä veloilla on, sillä erotuksella, että meillä ei ole metatöitä tai ruuhkavuosia. Arki rullaa kevyemmin. Kovin kiitollinen siitä!
Myös veloilla on metatöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös veloilla on metatöitä
No kyllä itseen liittyvät metatyöt ovat kevyempiä, kuin jos olisi omien metatöiden lisäksi avuttomien lasten aiheuttamat metatyöt.
Kuulkaahan velat, kannattaa muistaa että se jakso, kun omat lapset ovat pieniä, on hyvin lyhyt aika ihmisen elämässä. Jos ihmisen ikä on noin 70-80 vuotta, niin sitä lapsiperhearkea siitä on keskimäärin vain noin 15 vuotta. Suurimman osan elämäänsä jokainen ihminen on kuitenkin ilman lapsia.
Koneethan pyykit pyörittää ja tiskikone tiskit. Ei kai sitä muuta työtä tarvitse. Viikkosiivous on tehty perjantaina ja muuten koti on siisti.
Elämä on täynnä valintoja.