Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöritättekö arkea sunnuntaisin?

Vierailija
14.04.2024 |

Vai pidättekö taukoa pyörittämisestä ainakin yhden päivän?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-illan yle radio 1:n Ehtookellot soivat pyhän alkaneeksi. Sunnuntain koitan pitää pyhäpäivänä, ei tiskaamista, ei pyykinpesua, ei siivousta yms. Ulkoilua ja pihahommia saa olla.

Vierailija
22/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese pyykkiä enkä imuroi. Tiskaan kyllä (käsin), laitan ruokaa ja jotain pientä järjestelyä voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Kun on yksikin lapsi kotona niin työpäiviä on 7 viikossa. 

Ja sehän on täysin oma valinta. Se yksikin lapsi. Minun valintani on ollut elää lapsetonta sinkkuelämää. Eli pyykkikone ei pyöri hulluna joka päivä, en siivoa joka päivä, en käy kaupassa joka päivä, en tee ruokaa joka päivä. Toisin sanoen, teen mitä huvittaa. Voin maata sohvalla koko päivän jos haluan. Nytkin makaan sängyssä, heräilin tuossa äsken ja selaan vauvapalstaa. Ei yhtään hullumpaa tämä lapseton ja miehetön elämä 🤭

Vierailija
24/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on hyvä päivä leipoa ja vähän siistiä paikkoja. Nukuin pitkään, nyt on sämpylät uunissa ja täyttelen ristikoita. Lapsilla on tänään huoneiden siivous päivä ja mä ja mies pestään pyykkiä, katsellaan telkkaria, vähän siivoillaan ja tehdään ristikoita. Meinasin myös pestä toisen vessan kun eilen hinkkasin kylpyhuoneen kuulokkeet päässä podcastia kuunnellen.

Meillä siis viikonloput on pääasiassa rauhallista aikaa eikä varsinaista arjen pyörittämistä. Ehkä illalla vielä pelaillaan jotain yhdessä lasten kanssa.

25/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörittänyt tänään sen verran että olen pessyt pyykkiä koneellisen, sellaisia vaatteita joita tarvitsen huomenna.

Tykkään pyykinpesusta, pidän sitä rentouttavana kotityönä. Pidän myös puhtaan pyykin tuoksusta. Joten pyykkääminen ei ole varsinaisesti työtä minulle.

Vierailija
26/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihommia viikonloppuisin ja viikolla työjuttuja. Ei arkena ehdi töiden lisäksi tehdä paljon muuta. 

Vierailija
27/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että innostun yleensä juuri sunnuntaisin siivoamaan ja järjestelemään kaappeja yms. Voin jopa imuroida silloin mihin kellonaikaan tahansa, koska naapurit eivät asu seinän takana. Teen myös sunnuntaisin usein isomman satsin ruokaa arkea helpottamaan.

Vierailija
28/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin jotakin tv-ohjelmaa vakaumuksellisista juutalaisista, niin se sapattinsa alkoi jo edellisiltana ja tekivät kaikki seuraavan päivän askareet jo edeltävänä päivänä, mm. ruoat. Eihän tuossa hommat laskennallisesti vähene, kun edellispäivänä tehdään kaksinkertainen työmäärä.

Mutta kysymykseen, käyn kaupassa, teen ruokaa ja pesen pyykkiä viikonpäivästä riippumatta. Olen kyllä miettinyt, pitäisikö ainakin kaupassa käyminen sunnuntaisin lopettaa.

Vierailija
29/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko siivoan sunnuntaisin ja vaihdan lakanat. Hyvä päivä siihen hommaan. 

Vierailija
30/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavastu soljuu pyörittämättäkin nyt kun perhehommat on jo hoidettu eivätkä työtkään juuri paina.

Vierailija
31/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pidän vapaata tämän päivän ja makaan sohvalla kuten kunnon työttömän pitää tehdä. Viikko meni omissa ja kaverien renkaanvaihtohommissa ja autojen sekä traktorin huollossa. Tänää vaan olen ja laiskottelen. Tosin enhän tästä päivästä mitään rahaa saakkaa, niin no. osaeläkkeen joo mutta eläke ei edellytä tekemään mitään.

Vierailija
32/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhittäkää lepopäivänne. Vai miten se meni.

Niin se tarkoittaa mitä tahansa päivää viikon aikana jolloin vain lepää. Se ei tarkoita sunnuntaita vaan on Raamatussa oleva ohje työssä jaksamiseen. Ainakin yksi päivä viikossa on muistettava levätä.

Vierailija
33/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sehän on täysin oma valinta. Se yksikin lapsi. Minun valintani on ollut elää lapsetonta sinkkuelämää. Eli pyykkikone ei pyöri hulluna joka päivä, en siivoa joka päivä, en käy kaupassa joka päivä, en tee ruokaa joka päivä. Toisin sanoen, teen mitä huvittaa. Voin maata sohvalla koko päivän jos haluan. Nytkin makaan sängyssä, heräilin tuossa äsken ja selaan vauvapalstaa. Ei yhtään hullumpaa tämä lapseton ja miehetön elämä 🤭

No onko joku muuta väittänyt? Että ei olisi oma valinta. Hänhän vain vastasi kysymykseen.

Vierailija
34/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Vierailija
35/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 lasta. En silti pese pyykkiä joka päivä, en siivoa joka päivä, en käy kaupassa joka päivä, enkä tee ruokaa joka päivä. Voin myös maata sohvalla koko päivän jos haluan ja herätä kun haluan. Tänään nukuin 11 asti. Tosin mun lapset on jo 10 ja 12 ja mieskin. Meillä saa viettää niitäkin päiviä kun ei tarvii tehdä mitään tai esim mä saatan maalata joinain päivinä koko päivän. Ei oo yhtään hullumpaa tääkään elämä, oli tänäänki kiva herätä aamuhaleihin sekä mieheltä, että lapsilta ja juoda miehen keittämä aamukahvi 😊

Vierailija
36/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tämä minullakaan kestä enää kuin noin 100 päivää ja on lähes 25 vuoden urakka ohi. Tosin olen pitänyt välivuosia ja muistan kyllä nauttineeni lapsettomasta ja miehettömästä elämästä. Eiköhän tästä sinne vielä päästä.

Vierailija
37/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Yksin elelen ilman pyörimistä. Perjantaina tilaan  ruuat ja herkut. Nyt nousenkin keittämään kahvia ja mutakakkua. 

Vierailija
38/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika helppoahan tämä on. Meillä on jaettu työt, kaikesta ei tarvitse huolehtia. Pikkuinen tytär vaatii huomiota, vanhempi seuraa ja haluaa auttaa joka asiassa. T. koti- isä. Tänään on ihan tavalliset kuviot paitsi äitikin lähtee mukaan parin tunnin kävelylenkillle. Ja hän tekee tänään ruuat.

Vierailija
39/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvillä vanhemmilla sunnuntai taitaa olla se vilkkain pyörityspäivä, kun valmistaudutaan tulevaan viikkoon.

Vierailija
40/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä ihan erikseen pyörittää? Vuonna 1996 muutin omilleni ja siinähän tuo on pyykkäys, siivous, ruoan laittaminen yms arkiasioiden hoitaminen mennyt. En vaan aiemmin tajunnut, että sitä arkea pitää ihan erikseen pyörittää.

On asoita, joita pitää tehdä ilman erityistä pyörittämistä. Koneethan tiskaavatkin ja pesevät pyykin. Jos sunnuntaina sattuu olemaan likaisia astioita, niin kone pyörimään vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi