Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä todistajat testamentille?

Vierailija
14.04.2024 |

Tuttu lakimies teki minulle testamentin mutta nyt pitäisi löytää sille kaksi todistajaa. Naapureita/sukulaisia/työkavereita en halua urkkimaan testamentin sisältöä

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pankinlakimies niin pankista virkailijat todistaa

Ap:han just kirjoitti, että hänellä on jo lakimiehen tekemä testamentti. Tuttu lakimies tehnyt. Todistajat vaiin puuttuvat. Etkö osaa lukea?

Ja pankin lakimies perii maksun testamentin kirjoittamisesta. Ei se mikään ilmainen palvelu.  Testamentin teettäminen on jopa kallimpaa omassa pankissa, kuin jossain asianajotoimistossa.

Ohis. Eli ap. haluaa lisää ilmaisia palveluita. Hän lokkeili tutun lakimiehen luona, nyt haluaa vielä ilmaiset todistajat, mahdollisesti hyödyntää myös tutut kampaajat, autohuollot, pesulat jne. eikä ole valmis maksamaan palveluistaan mitään,vaan haluaa kaiken ilmaiseksi. Ja kuvittelee, jonkun todistavan asiakirjan, johon todistaja ei edes tiedä minkä allekirjoituksen ja sen sisällän todistaa.  Nämä lokkeilijat ovat pahin mahdollinen painajainen.

Joudun työssäni melko usein todistamaan allekirjoituksia ja kyllä asianomainen/lakimies selittää tarkkaan mihin olen pistämässä nimeni ja se on vapaasti luettavissa ja osa palkkiosta maksetaan myös asiakirjan todistajalle, kun niitä ilmaisia lounaita ei ole, eikä haluta käyttää toisia hyväksi, ei edes todistajia. 

Ja testamentti ei edes ole pätevä, jos allekirjoitusta asianomainen ei ole todistajien läsnäollessa allekirjoittanut. Ei ihme, jos sen on tuttava tehnyt "ilmaiseksi". 

Vierailija
22/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä lakimiehellä on joku toimisto niin kai siellä on muitakin virkailijoita vai pimeenäkö näitä rustaillaan

Jos on jonkun tutun ilmaiseksi tekemä testamentti, niin vaatii jo lakimieheltä röyhkeyttä pyytää kollegalta ilmaiseksi todistajaksi. 

Yleensä myös todistajille maksetaan, vaivannäöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alueella jotain kolmannen sektorin järjestöä? Itse kävin sellaisen työntekijöitä pyytämässä todistajiksi, kun ei muitakaan ollut, ainakin siinä paikassa tuokin kuului heidän työnkuvaansa tarvittaessa, jos joku tajuaa tulla pyytämään.

Vierailija
24/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut ap. todistajapalkkiosta? Ehkä niitä todistajia löytyisi helpimmin, jos  on asianmukaisesti valmis maksamaan. 

Vierailija
25/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistajien pitää nähdä vain asiakirjan nimi, että siinä lukee testamentti.

Ja päivämäärä.

Todistajathan vain todistavat sen, että Testamentin allakirjoitus on sinun.

Muun osan testamentista voi peittää toisella paperilla.

Näin tein minäkin kun naapurit todistivat testamenttini.

Vierailija
26/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä lakimiehellä on joku toimisto niin kai siellä on muitakin virkailijoita vai pimeenäkö näitä rustaillaan

Lakiesmiekin voi olla yksi yrittäjä, jos pitää homman tarpeeksi pienenä ei tarvitse edes assistenttia.

Vierailija
27/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hieman sama ongelma. Olen itse asianajaja, mutta omassa toimistossani ei ole muita työntekijöitä, joten muualta todistajat. En viitsi kollegoita vaivata tällä asialla enkä etenkään kiikuttaa testamenttiani esim. oikeussaliin ja pyytää tutuilta allekirjoituksia. Jotenkin noloa.... 

Näinpä olenkin ajatellut, että a) joko vien hepotallille ja pyydän parilta ryhmäni ratsastajalta allekirjoitukset (ei kuulosta kivalta), joten B) ratkaisuun olen päätynyt: tavataan varmaan parin vanhan opiskelijakaverini kanssa tässä keväällä/kesällä, joten pyydän heiltä. Lakimieskoulutuksen saaneet kaverini tietävät speksit. 

Ps. omassa toimistossani olen käyttänyt yhtä tuttuani todistajana jo yli 10 vuoden ajan. Sovimme vain ajan, mikä sopii minulle, asiakkaille ja tälle tutulleni. Itse toimin toisena todistajana/uskottuna miehenä.

asianajaja, yrittäjä

Vierailija
28/28 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit todistivat, mutta eivät he testamenttia lukeneet. Näkivät sen olevan testamentti ja todistivat vain allekirjoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi