Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökki ahdistaa!

Vierailija
14.04.2024 |

Mies painu taas sinne korpeen, mä lähes vihaan sitä paikkaa.

Ei tän elämän pitäny näin mennä. Vieläköhän löytäis miehen jolle oisin tärkein? Näin 50v. ja risat.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sota alkaa suomen kaupungeissa on sullakin hinku mökin rauhaan,suomen kaupungeille käy niinkuin mariuoplille ukrainassa

Niin,paluuta entiseen ei enää ole 2022 helmikuu muutti kaiken kannattaa totutella siihen että välttämättä ei hyvin käy

Ei sodan aikaan pysty olemaan mökillä. Jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Et voi olla mökillä, vaan pitää olla tukemassa sotataloutta. 

Mökille ei edes pääse, kun bensaa säännöstellään ja julkinenkin kulkee huonosti. 

Miten saat sinne ruokaa. Ruokaa säännöstellään ja kannattaa olla lähellä myyntipaikkoja eli kaupungissa etkä pysty kaupungista hakemaan, jos bensaa säännöstellään. 

Mun isovanhemmat asui 8 km Tampereen keskustasta, mutta sodan aikaan ostivat toiseksi asunnoksi yksiön ihan keskustasta, jotta p

Iso riski jäädä kaupunkiin pommitettavaksi sodan aikaan, mieluummin näen vähän nälkää ja kalastelen mökillä, kaupunkiin jos jää niin ei syöminen ei ole se tärkein asia toisekseen pommisuojissa tuntemattomien tuha nsien ihmisten kanssa missä pari vessaa ja missä taudit leviää herkästi

Vierailija
42/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso käy yleensä yksin mökillä. Se on hänelle hyvin tärkeä ja rakas paikka. Itse en enää vanhana viihdy siellä, kun en pysty pihatöitä tekemään vaivojen takia. Olisi tylsää istua kuistilla ja katsoa toisen ahkeroimsita. Ei siinä ole mitään ongelmaa. Tulee yöksi kotiin, eikä muutenkaan käytä alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en malttaisi odottaa että pääsee korpeen mökille. Maaseudun rauha ja yksinkertainen eläminen rentouttaa. Ei televisiota, ei nettiä, ei ihmispaljoutta, ei liikennettä.  Kesäloma ja kaikki viikonloput siellä kunhan alkaa tarkenemaan. Käyn siellä yksinkin jos puolisolla työviikonloppu. 

Meillä kyl on netti,tv juokseva lämmin vesi jne toski sähkökatkojen varalta on myös ulkohuussi

Nykyään mökit on hyvin varusteltuja "kaikilla herkuilla", mutta me halutaan vaatimattomampaa. Juomavesi viedään kaupungista, saunavesi ämpärillä järvestä, kokkailut puu- ja kaasuhellalla, valon tuo patterikynttilät ja -valosarjat, kaasujääkaappi on sapuskoille ja pihan perillä nököttää ulkohuussi. Kun jäämme eläkkeelle muutaman vuoden päästä hankimme aurinkosähkön jolla valaistus, jääkaappi ja kahvinkeitin. 

Vierailija
44/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sota alkaa suomen kaupungeissa on sullakin hinku mökin rauhaan,suomen kaupungeille käy niinkuin mariuoplille ukrainassa

Niin,paluuta entiseen ei enää ole 2022 helmikuu muutti kaiken kannattaa totutella siihen että välttämättä ei hyvin käy

Ei sodan aikaan pysty olemaan mökillä. Jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Et voi olla mökillä, vaan pitää olla tukemassa sotataloutta. 

Mökille ei edes pääse, kun bensaa säännöstellään ja julkinenkin kulkee huonosti. 

Miten saat sinne ruokaa. Ruokaa säännöstellään ja kannattaa olla lähellä myyntipaikkoja eli kaupungissa etkä pysty kaupungista hakemaan, jos bensaa säännöstellään. 

Mun isovanhemmat asui 8 km Tampereen keskustasta, mutta sodan aikaan ostivat toiseksi asunnoksi yksiön ihan keskustasta, jotta p

Mun isovanhemmat asu Tampereen keskustassa ja kävelivät sukuloimaan yli kymmenen kilometrin matkoja aivan sujuvasti. Tuo 8km ei ole pitkä matka.

Vierailija
45/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkitabun kirjoittajalle: ei kaikille mökki ole paikka juoda. Olen duunari, enkä juo mökillä, (enkä kotona) siinä merkityksessä kuin itse uskot. Voin ottaa mökillä tai kotona ruuan kanssa tai saunan jälkeen oluen, mutta yleensä se on alkoholiton tai voin juoda vain jotain jaffaa. Ei vapaa-aika mökillä ole päissään pörräämistä ainakaan minulle. Selvinpäin on paljon mukavampaa olla. 

Vierailija
46/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä asui maalla/korvessa viime sodassa ja pärjäsivät vallan hyvin ei tarvinnut kaupunkiin mennä asumaan.

Maalla/mökillä on se yhteisöllisyys on maatiloja missä traktorit, polttoainetta jne sekä itse kasvatettua perunaa,porkkanaa ym huoltovarmuuden vuoksi maanviljely on tärkeää.

Thteisiä matkoja voi siis myös tehdä eikä kaikkien tarvitse erikseen lähteä kylille/kaupunkiin käymään.

Vierailija
47/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mökki ahdistaa? 

Vierailija
48/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkileski? Häpeä moista termiä. Et tiedä oikeasta leskeydestä mitään jos puolisosi ei ole kuollut.

Vierailija
49/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet varmaan mielestäsi tosi tärkeä, kun sinua pitää koko ajan palvoa ja mies ei saa edes mökillä käydä.

sinä olet v ...un urpo ja ilmeisesti tiedät hyvin mitä siellä mökillä yleensä tapahtuu

sivusta mielipide

Vierailija
50/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis tommosta ukkoa. Sano että mökki myyntiin tai lähdet. Ja sen tilalle oikeaa lomaa, matkustelua.

Vierailija
51/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä asui maalla/korvessa viime sodassa ja pärjäsivät vallan hyvin ei tarvinnut kaupunkiin mennä asumaan.

Maalla/mökillä on se yhteisöllisyys on maatiloja missä traktorit, polttoainetta jne sekä itse kasvatettua perunaa,porkkanaa ym huoltovarmuuden vuoksi maanviljely on tärkeää.

Thteisiä matkoja voi siis myös tehdä eikä kaikkien tarvitse erikseen lähteä kylille/kaupunkiin käymään.

Venäjälläkin kehottavat hankkimaan datsan koska pommibunkkeripaikat eivät riitä läheskään kaikille eikä siellä ole turvallista olla monen tuhann ihmisen kanssa taudit ym leviää helposti ahtaissa tiloissa.

Vierailija
52/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en malttaisi odottaa että pääsee korpeen mökille. Maaseudun rauha ja yksinkertainen eläminen rentouttaa. Ei televisiota, ei nettiä, ei ihmispaljoutta, ei liikennettä.  Kesäloma ja kaikki viikonloput siellä kunhan alkaa tarkenemaan. Käyn siellä yksinkin jos puolisolla työviikonloppu. 

Meillä kyl on netti,tv juokseva lämmin vesi jne toski sähkökatkojen varalta on myös ulkohuussi

Ja helkutisti kirjoja kuten Arto Paasilinnaa ja Päätaloa

Mökille lukemaan ja katsomaan telkkaria.

Vierailija
53/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämökkihän on mitä parhain miesluola. Siinä vaiheessa kun mies ehdottelee kesämökin ostoa, on parisuhde taputeltu.

T. Mökkiukko

Mulle se on naisluola. Viihdyn yksin. Perintömökkini.

Vierailija
54/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mökit on hyvin varusteltuja "kaikilla herkuilla", mutta me halutaan vaatimattomampaa. Juomavesi viedään kaupungista, saunavesi ämpärillä järvestä, kokkailut puu- ja kaasuhellalla, valon tuo patterikynttilät ja -valosarjat, kaasujääkaappi on sapuskoille ja pihan perillä nököttää ulkohuussi. Kun jäämme eläkkeelle muutaman vuoden päästä hankimme aurinkosähkön jolla valaistus, jääkaappi ja kahvinkeittimen 

Kahvinkeittimen saa kaasuliedellekkin, meillä käytössä vaunussa.  Invertterillä keitin vie turhan paljon virtaa.  Esim. tuolta...on halvempiakin 

https://www.sunwind.fi/kaikki-tuotteet/keittio-ja-kaasu/muut-kaasutuott…

Vierailija
55/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet varmaan mielestäsi tosi tärkeä, kun sinua pitää koko ajan palvoa ja mies ei saa edes mökillä käydä.

sinä olet v ...un urpo ja ilmeisesti tiedät hyvin mitä siellä mökillä yleensä tapahtuu

sivusta mielipide

Hyväksytkö sen että vaimosi lähtee joka viikonlopuksi yksin mökille ja jättää sinut kaupunkiin?

Vierailija
56/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään yhdessä ja erikseen mökillä. Musta on hyvä, että saadaan välillä omaa aikaa joko kotona tai mökillä. Mulle hetket erillään puolisosta tarkoittaa myös paremin nukuttuja öitä: mies kuorsaa ja se kuuluu korvatulppienkin läpi. Meille kummallekaan mökki ei ole mikään ryyppymökki: siellä puuhastellaan kaikkea, tarkkaillaan luontoa, saunotaan ja nautitaan hiljaisuudesta, jota kaupungissa ei ole.

Me ollaan nukuttu jo monta vuotta eri huoneissa niin ei kuorsaukset haittaa

Ja me eri osoitteissa.

Vierailija
57/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäis tommosta ukkoa. Sano että mökki myyntiin tai lähdet. Ja sen tilalle oikeaa lomaa, matkustelua.

T. Meillä päätän asioista minä ja vain minä

Vierailija
58/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ero kun mies alkoi viihtyä liian hyvin mökillä ja kävi jopa potkimassa tekemänsä halkopinot nuorin, jotta saisi koota ne uudestaan kun oli niin rentouttavaa puuhastelua. Ja salapullo. Lapsetkaan eivät halunneet lähteä sinne hänen kanssaan.

Vierailija
59/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso käy yleensä yksin mökillä. Se on hänelle hyvin tärkeä ja rakas paikka. Itse en enää vanhana viihdy siellä, kun en pysty pihatöitä tekemään vaivojen takia. Olisi tylsää istua kuistilla ja katsoa toisen ahkeroimsita. Ei siinä ole mitään ongelmaa. Tulee yöksi kotiin, eikä muutenkaan käytä alkoholia.

Mun puoliso ei tuu yöksi kotiin, sen verran pitkä matka. On siellä aina kun voi. Ap.

Vierailija
60/94 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä haluat loppuelämältäsi?

aina voi erota

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä