Rahaa 2000€ ja pitäisi saada kesäloma 5-henkiselle perheelle. Mitä ideoita?
Ollaan mietitty viikon tai vähän yli viikon reissua. Ei väliä onko kotimaa vai ulkomailla. Viime kesänä oltiin Ruotsissa omalla autolla, lähinnä pohjoisessa. Tänä vuonna ollaan laskettu matkakassaa ja ei pysty kesälomaan panostamaan kuin 2000€. Pää luo tyhjää. Minnekään korpimökkiin ei haluta, vaan ympäristössä pitäisi pystyä tekemäänkin jotain. Syödään myös mielellään ulkona, mutta kun lapissa ollaan oltu, ravintolahinnat järkyttäneet. Kaikki tuntuu olevan niin kallista. Mökkimajoitus käy myös, mutta mielellään loppusiivouksella, eikä sijainti korvessa.
Kommentit (301)
Tuettuja lomia saa moni joka vaan viitsii hakea.Itsellekin melkein tyrkytetty niitä.En ole viitsinyt hakea,kun olen hyvätuloinen yh....
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut tuettua lomaa? Harva tietää siitä - kannattaa hakea. Saa muistaakseni kerran kolmessa vuodessa, kun osaa perustella hyvin. Kaikille Suomen kansalaisille tarkoitettu etuus.
Eikö sitä haeta nimenomaan taloudellisin perustein? Jos on 2000€ laittaa lomaan niin kyllä silloin pystyy varmasti loman maksamaan itsekin. Jättäisin tuon tuen niille, joilla ei OIKEASTI ole rahaa lomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin kannattaa mennä. Siellä on paljon nähtävää ja kaikki halvempaa kuin Suomessa, erityisesti lenkkarit, vaatteet, urheilutarvikkeet, kaikki ruoka mutta etenkin juustot, viini, karkit, mehut. Kylmälaukku mukaan autoon ja puolen vuoden juustot Ruotsista, säästö helposti lähes sata euroa. Jos auton vaihto on ajankohtaista, niin käytettyjä Volvoja saa myös tosi edullisesti, säästö jopa tuhansia Suomen hintoihin nähden. Myös ravintolat ja majoitus on halvempaa kuin Suomessa.
Ihan samanhintaista on ja jopa kalliimpaa
Puolen vuoden juustot Ruotsista? Kun säästää yhden euron per juustoköntti, niin montako niitä pitää ostaa, että siihen kannattaa lomakassansa tuhlata??! Ja miksi majoitus olisi halvempi kuin Suomessa? Eihän se ole. Ei hotellit eikä mökit. Kyllä minun äitini joka kesä Suomessa siunailee, miten paljon halvempi mökkiloma täällä Suomessa on. Hän varaa bookingin kautta kesämökkejä, ei siis käytä hotelleja, Äitini on asunut Ruotsissa jo pitkään ja on naimisissa sieltä syntyisin olevan miehen kanssa.
Lenkkarit ja kengät on halvempia kyllä, paitsi saman ison kenkäketjun tuotteet. Joskus uutuuslenkkarit on Ruotsissa kalliimpia, koska siellä voimakkaammin menee hinnoittelu ja markkinointi sen mukaan, onko uusi vai vanha malli. Me ostetaan käydessämme vanhoja malleja, mutta miksi tuhlata siihen matkakassaa, jos rahaa on vähänlaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut tuettua lomaa? Harva tietää siitä - kannattaa hakea. Saa muistaakseni kerran kolmessa vuodessa, kun osaa perustella hyvin. Kaikille Suomen kansalaisille tarkoitettu etuus.
Eikö sitä haeta nimenomaan taloudellisin perustein? Jos on 2000€ laittaa lomaan niin kyllä silloin pystyy varmasti loman maksamaan itsekin. Jättäisin tuon tuen niille, joilla ei OIKEASTI ole rahaa lomaan.
Jos on 2 vanhempaa ja normaalit tulot eikä päihdeongelmaa, niin ei tuettua lomaa saa. Pieni osa hakijoista saa ja ensisijaisesti katsotaan taloudellinen tilanne ja sen jälkeen muut psykososiaaliset syyt.
Paras loma kotona. Kaikille some/ pelailukielto. Kirjoja . Riippumatto ulos , jos ei pihaa, sisälle. Meren/ järvenrannalla oleilua. Ehkä kesäteatteri. Ei reissuressiä. Ei turhaa rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuettu loma-asia on mielenkiintoinen. Hain viime keväänä, kun asumiskustannukset ym nousi ja olen perustuloinen ihminen. Lapset 3kpl ja vuoroviikoin mulla, talous melko tiukkaa ymmärrettävästi. Saatiin tuettu loma ja siellä lomalla oli perheitä, jotka tulivat tesloilla sinne paikalle, lapsilla merkkivaatteet päällä yms. Hämmentävää. Onko sitten velat niin valtavat, että sen takia loman ovat saaneet. Siinä hakemuksessa kysytään siis nekin. On mullakin velkaa ja liikaa, mm. asunnosta, mutta silti.
Samassa paikassa on myös normaalisti maksavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkuna kauhistuttaa kuinka kalliiksi lapset tulevat.
Olet sinäkin ollut lapsi. Mihin sinun vanhemmat vei sinut lomalle?
Äidin uusi poikaystävä vei meidät keräämään mustikoita.
Keräsimme täyteen 3 jättisaavia/6krt ämpärin kokoinen.
Äijä sano et ei saanut paljoa rahaa, kun
Olivat litistyneitä.
Piti siis rahat.
Välillä karkasin kotoa uimaan..
Eläimiä ei loppujen lopuksi tarvinnut hoitaa kun
Äidin rakas möi ne ja piti rahat.
Maalla on kaunista, kalastin ja jos kotona oli voita söimme ahvenia nälkäämme.
Tyttö olin..nykyään keski ikäinen
Lennän vain 1 luokassa, ei lapsia.
Tekisin tuolla rahalla 2 Rodos reissua. Kyllä näin sinkkuna taas voin todeta, että onneksi ei ole perhettä. Kalliiksi tulee perheelliset, tai sitten ei osata käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat litistyneitä.
Piti siis rahat.
Olet sinäkin ollut lapsi.
Missä kävit lomilla????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat litistyneitä.
Piti siis rahat.
Olet sinäkin ollut laps
Minä tein kesät maatilan töitä.
Talvet opiskelin koulussa.
Onneksi ei ollut instaa
Olisin ta.ppanut itseni.
Luulin että minulla on normaali lapsuus.
Kysy lapsilta myös
Jotkut koululaiset haluaa esim leirikouluun tai sukulaisilla/kavereilla kyläilyä
Paljon ilmaisrerkikohteita, esim.useisiin museoihin pääsee kerran kuussa ilmaiseksi, tiedottavat verkkosivuillaan
Alueen leikkipuistot myös hyvä tutustumiskäydä tuoden vaihtelua ja samalla puistoruokailu maksuton
Kesäksi kokeiluun yhteinen uusi harrastus? Esim.uinti, suunnistus tai polkupyöräily
Pistä ap lapset keräämään marjoja litran ämpäriin.isossa saavissa mustikat litistyy
5 ihmistä kerää viikossa paljon.
Vuokraatte halvan auton viikoksi.
Sitten käytätte rahat kunnon lomaan
Mies lähettää teidät mummolaan ja käy itse 500 nuoren tsekkitytön kanssa elostelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat litistyneitä.
Piti siis rahat.
Kehtaat kirjoitella tuollaisia.
Ap on hyvä äiti ja haluaa lapsilleen loman.
Mikä vaivaa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuettu loma-asia on mielenkiintoinen. Hain viime keväänä, kun asumiskustannukset ym nousi ja olen perustuloinen ihminen. Lapset 3kpl ja vuoroviikoin mulla, talous melko tiukkaa ymmärrettävästi. Saatiin tuettu loma ja siellä lomalla oli perheitä, jotka tulivat tesloilla sinne paikalle, lapsilla merkkivaatteet päällä yms. Hämmentävää. Onko sitten velat niin valtavat, että sen takia loman ovat saaneet. Siinä hakemuksessa kysytään siis nekin. On mullakin velkaa ja liikaa, mm. asunnosta, mutta silti.
Samassa paikassa on myös normaalisti maksavia.
Ainakin 1990-luvulla tuetulla lomalle oleville perheille oli lomapaikassa erilaista yhteistoimintaa. Tiesi siis ketkä on milläkin lomalla.
Oso budjetti teillä
Meillä sama perheen koko mutta pidettiin 1/4 tuosta retkiin
Tosin pääkaupunkiseudulla paljon maksutonta ja edukasta tekemistä
Ap sisältääkö 2000e rerkibudjwtin vai myös muut elämiskulut kuten laskut ja ruoan?
Minäpä kerron. Meitä oli 4 lasta + 2 vanhempaa ja ajettiin koko perhe joka kesä sedanilla 1-2 viikoksi mökille, ajomatka kesti n. 12 h.
Uskomatonta miten saatiin ihmiset ja matkatavarat mahtumaan autoon. Vanhemmat oli usein kireitä kaikista järjestelyistä. Keväisin lomailtiin myös Lapissa, mutta sukulaisten nurkissa.
Olin vasta 13-vuotias kun lennettiin kauemmas lomalle ja silloin oli vain 2 lasta mukana.
Siinäpä meidän lomat. En niin lämmöllä muistele, että houkuttaisi omia lapsia saada. Olen luultavasti kykenemätön saamaan lapsia muutenkin, että sinänsä onni.
Kesälomani vietän aina Suomessa satoi tai paistoi, sillä kesä kuitenkin on harvinaista herkkua meille pohjoisen asukkaille.
Talvilomalla menen etelän lämpöön ja syyslomalla jonnekin Euroopan kaupunkiin.
Asuntoauton tai vaunun- saa viikoksi tuolla rahalla. Välillä voi syödä ulkona. Ei ole pakko mennä sinne kylmäporosavua tarjoavaan paikkaan. Lapistakin löytyy tavallisia lounaspaikkoja lounashintaan ja ihan perushampurilaispaikkoja yms. Välillä paistatte makkaraa jossain nuotiolla ja asuntovaunussa voi kokata. Norjankin puolelle voi mennä, mutta siellä on kaupassa kallista kaikki, varsinkin pohjoisessa.
Ahvenanmaalle lauttoja pitkin, se voisi olla myös ihan kiva elämys.