Kela sanoo että nykyinen asuntoni on liian kallis (880e), ja minun pitää etsiä halvempaa.
Nyt Kela siis maksaa vielä kokonaan tuon 880e ja tuista 500e jää käyttörahaksi, mutta jos en hae halvempaa asuntoa niin saisin käyttörahaksi enää 314e!
Tuo on hurja pudotus tuloihin.
Varsinainen kysymys on, että mistä ihmeestä Helsingistä voi muka löytää asunnon tuohon 694 vuokraintaan?
Tuntuu aivan absurdilta tavoitteelta.
Nykyinen asuntoni on jo yhdelle ihmiselle neliöiden puolesta.
Onkohan Kelassa jäljellä nuo vuokranormit, vai miksi ne ovat noin alhaiset??
Mitä te olette tehneet tilanteessa jossa kela valittaa liian korkeasta vuokrasta?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
M2-kodit:
Luottohäiriömerkintä ei ole este kodin saamiselle, joten kannattaa ehdottomasti täyttää hakemus. Merkintä luottotiedoissa voi kuitenkin vaikuttaa vakuusmaksun määrään tai sopimuksen muotoon. Nämä määritellään tapauskohtaisesti siinä vaiheessa, jos sopiva asunto löytyy. Vuokravakuuden määrä on tilanteesta riippuen 13 kuukauden vuokra. Vakuudeksi hyväksytään rahavakuus, mutta myös Kelan ja sosiaalitoimen maksusitoumus. Henkilötakaus ei ole mahdollinen.
Olen tuohon vuosia hakenut eikä ole kuulunut mitään
Ap
Miten opiskelijoille sitten pitäisi riittää 400 euron asumistuki jos sinä saat yli puolet enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Onko nää ihmiset jotka sanoo et "muuta vantaalle" jne tietoisia että ne Kelan uudet asumiskustannusrajat määräytyy myös asuinalueen mukaan? Siellä Vantaan tai Espoon halvemmilla alueillakin ne rajat tulee vastaan, siellä ne on jotain 600€ yksinasuvalle joten ei auta juhlia että "löysin asuntoja Vantaalta sulle 700€/kk".
Minä ja puoliso molemmat työkyvyttömiä ja jo vähän vanhempia, pohjosessa asutaan ja tällä alueella kahdelle ihmiselle vuokraraja 650€/kk. Eli kyllä nää ihan mahdottomia on, vaativat käytännössä että muutetaan yksiöön.
Ovat myös lapsiperheitä ajattamassa että perhe jossa 2 lasta pitäis muuttaa yksiöön tai kaksioon, niin alas ovat käytännössä rajat laskeneet.
Kukaan ei näiden uusien rajojen mukaan asu "kohtuuhintaisessa" kämpässä koska yksikään vuokra-asunto ei ole kohtuuhintainen. Ainakaan näiden Kelan rajojen mukaan. Just katoin että jos muuttaisin johonkin kauemmas la
Eiköhän ihan kaikki tämän asian tiedä. Vai...?
Edullisempaan kuntaan muuttamalla ap:lla jäisi silti enemmän kuussa rahaa käytettäväksi jauhelihaan.
https://m2kodit.fi/asunnot/helsinki/postiljooninkatu-1/1hkt/514776-5148…
Siinäpä, M2 vuokraa luottotiedottomillekin. Voinet 2€ maksa vuokraasi itse?
Vierailija kirjoitti:
https://m2kodit.fi/asunnot/helsinki/postiljooninkatu-1/1hkt/514776-5148…
Siinäpä, M2 vuokraa luottotiedottomillekin. Voinet 2€ maksa vuokraasi itse?
Olen M2 koteihin vuosia hakenut eikä ole kuulunut mitään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten opiskelijoille sitten pitäisi riittää 400 euron asumistuki jos sinä saat yli puolet enemmän?
Sain kyllä opiskelijana 1200€/kk tukia yhteensä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kyllä opiskelijana 1200€/kk tukia yhteensä
Ap
Sait 1200e kun olit 20v sitten lukiossa?
Syö kauraa ja soijaa.
Monipuoliset vitamiinivalmisteet n.4€/100
Viievvoe
enää ei ole pummeilla helppoa
Just luin kirjoituksen, jossa nainen valitti ei mahdu yksiöön.Koti oli täynnä soopaa. Luult hänen äitinsä oli palvelukodissa ja tytär oli kuskannut kaiken kotiin. Siitä pitää aloittaa.
Karsi tarpeeton pois ja sitten huomaat, miten muutto tehdään pakettiautolla, nokkakärryillä ja banaanilaatikoilla
Jos ei mässäilyä harrasta, elää vähällä.
Koivun vihreät osat kohta saatavissa. Ei ole pahoja.
Ai valtion pitäisi maksaa lorvijoiden kulut? Jo on paksua jaskaa
Voi luoja ei jaksa edes lukea näitä viestejå TYÖ TYÖ TYÖ TYÖ, eikö teillä elämässä muuta ole, TYÖ on toki myös ainut syy pysytellä tietyllä paikkakunnalla :D Mites sosiaaliset verkostot, arjen asioiden sujuvuus, harrastukset/vapaaehtoisjutut, jos on sairauksia niin hoitosuhteiden pysyvyys jne. Ap:n kämppä on kyllä kallis, mutta ajatella kun toisinaan se voi sillä hetkellä olla ainut mahdollisuus. Mut hei muistakaa omistaa elämänne TYÖLLE. Sitten kun vaurastutte ja hankitte sijoituskämppiä ja nostatte niiden vuokrat järkyttävälle tasolle niin saatatte huomata, että ne työssäkäyvät eivät niitä vuokrianne suostu maksamaan, vaan ostavat oman. Mut silti ongelmien juurisyy on TYÖTTÖMISSÄ.
Terv. työssäkäyvä asuntolainaa maksava veronmaksaja, joka on elämässään ollut mm. sairauden takia aivan toisessakin asemassa
Onhan se hienoa olla työtön kun mua nyt ei oikein nappaa olla töissä ja nytne leikkaa tuista ja se purra on niin paha ja sannalla jauhot nokassa mutku se on niin ihqu
Sinulla näitä tekosyitä riittää. Kyllä siellä suljetulla osastolla on sosiaalityöntekijä , joka auttaa tukien hakemisessa. Olisit hyvin pystynyt vuokrat maksamaan. Vai pyysitkö taas miljoona kertaa apua ja kukaan ei auttanut? Asumistuki on myös tältä osasto ajalta tullut, mutta pitikö ostaa Levikset, Niken lenkkarit ja mennä salille niin nekin rahat menivät muuhun kun vuokran maksuun.
Työtä jossa tienaat niin, että nettona jäisi 3000€ niin et tule löytämään. Säästä siitä 200€ mikä jää käteen 30€ kuussa niin vuodet päästä pystyt itse maksamaan muuttosi. Et tarvitse rekkaa muuttoon, pakettiauto ja yksi muuttomies riittää. Kannat itse kaverina. Vai etkö pysty kantamaan, koska mummosi kantoi tavarat isäsi kanssa viimeksi kun muutit? Siihen asti tekee tiukkaa, mutta itse olet asiat sössinyt. Tai tietenkin sekin on muiden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa olla työtön kun mua nyt ei oikein nappaa olla töissä ja nytne leikkaa tuista ja se purra on niin paha ja sannalla jauhot nokassa mutku se on niin ihqu
Eikö siellä TÖISSÄ opi edes kirjoittamaan, jos ei peruskoulussa ole mennyt perille.
Ap pitäisi lähettää Venäjälle. Ukrainan rintamalla tarvitaan lisää lihaa myllyyn.
Maksa itse vuokrasi äläkä maksata kelalla, niin voit vaihtaa vaikka vieläkin kalliimpaan asuntoon!
Ap, minkä asian takia olit sairaalassa niin, että tuli 3000 euron vuokrarästit? Peräsuolen laskeuma, ihmispelko vai asenneongelma? Näistä olet aiemmissa ketjuissa kertonut kärsiväsi.