Miksei missään näe leikkauksia puolustavia oikeistolaisten mielenosoituksia?
Niissä voisi olla kylttejä kuten "yksinhuoltajat alas!", "ei palkalla kuulukaan elää", tai "nuorten mielenterveys on yhdentekevää".
Missä ne miekkarit ovat?
Kommentit (27)
Eivät sentään kaikkea kehtaa. Kok ja ps kannatus laskee jo.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Eliitillä on eliitin kannustus puolellaan, porvariston hillitty charmi.
Vain te röskäväki tarvitsette näitä naurettavia miekkareitanne, joista ei ole mitään hyötyä.
Mitä hillittyä charmia on virnuilla sakset kädessä sairaille, pienituloisille duunareille ja työttömille? Silkkaa roskasakin sosiopatiaa.
Sivistysporvareita ei ole Sauli Niinistön aikakauden jälkeen ollut yhtäkään tässä maassa. Rydman sopiikin pentumaisella olemuksellaan ja mielipidekuvsstollaan paremmin persuihin.
Heidän mielenosoituksissa sanotaankin "Velkarahalla eläminen lopetettava! Julkista puolta kutistettava kunnes vastaa työssäkäyvien suomalaisten määrää! Rahan kippaaminen ulkomaille loputtava jotta vanhusten hoitoon löytyy rahaa!"
mie oon ainakin töissä päivät ja illalla perhe ja harrastukset. En jouda nyt mannerheimintielle istumaan tai eduskuntatalon portaille seisoskelemaan. Mieltään osoittaa ne kellä on siihen sopivaa joutoaikaa. Itse osoitan mieleni vaaliuurnalla.
Kaduilla rääkyminen ei ole sivistynyttä. Me osoitamme mielemme äänestämällä Kokoomusta. Viimeksi presidentinvaalissa, seuraavaksi eurovaaleissa.
Koska oikeistolaiset ovat töissä, ei heillä ole aikaa hulinoida kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Heidän mielenosoituksissa sanotaankin "Velkarahalla eläminen lopetettava! Julkista puolta kutistettava kunnes vastaa työssäkäyvien suomalaisten määrää! Rahan kippaaminen ulkomaille loputtava jotta vanhusten hoitoon löytyy rahaa!"
Orpo aikoo ottaa merkittävästi enemmän velkaa vaalikauden aikana (60 miljardia euroa) josta liki kymmenesosa menee hänen kotikaupunkinsa junaradan Helsingin-reitin nopeuttamiseen 15 minuutilla.
Se siitä velkarahalla elämisen lopettamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Eliitillä on eliitin kannustus puolellaan, porvariston hillitty charmi.
Vain te röskäväki tarvitsette näitä naurettavia miekkareitanne, joista ei ole mitään hyötyä.
Mitä hillittyä charmia on virnuilla sakset kädessä sairaille, pienituloisille duunareille ja työttömille? Silkkaa roskasakin sosiopatiaa.Sivistysporvareita ei ole Sauli Niinistön aikakauden jälkeen ollut yhtäkään tässä maassa. Rydman sopiikin pentumaisella olemuksellaan ja mielipidekuvsstollaan paremmin persuihin.
Se oli kyllä yksi pohjanoteeraus. En käsitä mitä mielessä liikkui vai liikkuiko mitään muuta kuin keltaista nestettä.
Hallituksen hankkeille täysi tuki!
EK'n kahvipöydässä kiertää kuulemma 200€ seteli jonka kyydissä on pieni suklaakultamuna. Se on kokkareiden lahja joka kertoo Suomen tulevaisuudesta heidän näkökulmastaan. Voi osua omaan nilkkaan kunhan tajuavat tulijoiden koulutustason tai edes minkäänlaisen halun kouluttautua yhtään mihinkään.
Me äänestettiin jo vuosi sitten. Ei tarvitse mekkaloida. Hallitus hoitaa hommansa 👍
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeistolaiset ovat töissä, ei heillä ole aikaa hulinoida kaduilla.
Väität ettei yksikään oikeistolainen osallistu hallituksen työelämäheikennyksiä vastustaviib lakkoihin?
Millä selität Akavan ja Upseeriliiton osallistumisen vai onko kaikki sulle vain "vassareita" jos eivät ole samassa firmassa kuin sinä?
Iso osa ahtaajista ja akt:n jäsenistäkin on persuja ja lakoille on erittäin suuri kannatus.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. Ikävä tosiasia on vain se, että suomi on nyt menossa kovaa vauhtia Kreikan tielle. En ymmärrä miten ihmiset sitten yllättyy siitä, kuinka meillä on kohta hyvinvaltio samaa tasoa kuin siellä. Sitä saa mistä on varaa maksaa ja Suomen talous on ollut paikallaan tai miinusmerkkinen sitten vuoden 2008. Tämä ei itsessään olisi niin iso ongelma jos meillä ei samaan aikaan ikääntyisi väestö. Työssäkäyviä vaan on liian vähän verrattuna holhottaviin ja sitten tietyt puolueet toisi lisää holhottavia ulkomailta.
Itse olen tehnyt niska-limassa töitä enkä pysty tekemään yhtään enempää. Mieskin on tehnyt 10-12 tuntista 6 työpäivän viikkoa viimeiset kolme vuotta. Nyt on vaan pakko lopettaa se velalla elämien. Työssäkäyvät on ihan loppu. Pakko supistaa julkista taloutta ja pakko vähentää myös ne tuet, jotka kannustaa käyttämään verorahoja. Esim asumistukea on saanut ihan hölmöin perustein, joskus pariskunnan kannattaa asua erillisissä asunnoissa että saisivat enemmän rahaa. Kauheasti on kulutettu hölmöilyyn.
Itse äänestin perussuomalaisia mutta en sitä, että duunarin oloja heikennetään. Hallitusta en halua kaataa, mutta heikennykset työläisen oikeuksiin kyllä.
Elän palkallani kuten valtaosa suomalaisista. Ei minulla ole intressiä edistää työnantajan etua siten että hän saa työpanoksestani entistä suuremman osuuden itselleen samalla kun tämä alkaa soveltamaan kaikkiin työn suorittajiin mielivaltaisia palkkausmalleja.
paikallinen sopiminen mahdollistaisi jo nyt työehtosopimusta korkeampien palkkojen maksamisen.
kumma ettei kukaan työnantaja tähän ole tarttunut, vaan yhtenä kartellina pyritään romuttamaan kaikki työehtosopimukset.
lopputulos ei ole se että "hyvä jätkä" saa lisää palkkaa, vaan hyvälle jätkälle sanotaan että voi ensi kuusta lähtien hyväksyä 7€ tuntipalkan, tai tilallesi tulee intialainen jolle se sopii erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestin perussuomalaisia mutta en sitä, että duunarin oloja heikennetään. Hallitusta en halua kaataa, mutta heikennykset työläisen oikeuksiin kyllä.
Elän palkallani kuten valtaosa suomalaisista. Ei minulla ole intressiä edistää työnantajan etua siten että hän saa työpanoksestani entistä suuremman osuuden itselleen samalla kun tämä alkaa soveltamaan kaikkiin työn suorittajiin mielivaltaisia palkkausmalleja.
Jos puhut paikallisesta sopimisesta niin yhäkin sopiminen tehdään valtakunnallisen työehtosopimuksen puitteissa. Mitään mielivaltaisia palkkausmalleja ei ole tulossa jos niitä ei siitä valtakunnallisesta työehtosopimuksestakaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Persut EIVÄT ole milloinkaan tavallisen duunarin puolella. Kysy itseltäsi, mikä erottaa persun kokoomuslaisesta - erottaako loppujen lopuksi mikään muu kuin se, että vaalien alla persu esiintyy jonkinlaisena puolidemarina ja syytää taviksille ja vähävaraisille katteettomia lupauksia, jotka rikkoo heti kättelyssä, kun pääsee oikeistohallituksen jatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. Ikävä tosiasia on vain se, että suomi on nyt menossa kovaa vauhtia Kreikan tielle. En ymmärrä miten ihmiset sitten yllättyy siitä, kuinka meillä on kohta hyvinvaltio samaa tasoa kuin siellä. Sitä saa mistä on varaa maksaa ja Suomen talous on ollut paikallaan tai miinusmerkkinen sitten vuoden 2008. Tämä ei itsessään olisi niin iso ongelma jos meillä ei samaan aikaan ikääntyisi väestö. Työssäkäyviä vaan on liian vähän verrattuna holhottaviin ja sitten tietyt puolueet toisi lisää holhottavia ulkomailta.
Itse olen tehnyt niska-limassa töitä enkä pysty tekemään yhtään enempää. Mieskin on tehnyt 10-12 tuntista 6 työpäivän viikkoa viimeiset kolme vuotta. Nyt on vaan pakko lopettaa se velalla elämien. Työssäkäyvät on ihan loppu. Pakko supistaa julkista taloutta ja pakko vähentää myös ne tuet, jotka kannustaa käyttämään verorahoja. Esim asumistukea on saanut ihan hölmöin perustein, joskus pariskunnan kannattaa asua erillisissä asunnoissa että saisivat enemmän rahaa. Kauheasti on kulutettu hölmöilyyn.
Moniko pariskunta oikeasti asuu asumistuen takia eri asunnoissa? Onko tämä hallitus oikeasti vähentämässä ulkomailta haettavien ja tänne hakeutuvien elättien määrää? Onko oikeasti pienentämässä julkista sektoria leikkaamalla pois turhat johtajat ja turhakepomojen ylisuuret palkat? Tai kitkemässä julkisten varojen haaskaamista ja harmaata taloutta? Vaatimassa yritystukien edellytykseksi työllistämistoimenpiteitä ja ikärasismin kitkemistä? Miltä näyttää?
Vierailija kirjoitti:
EK'n kahvipöydässä kiertää kuulemma 200€ seteli jonka kyydissä on pieni suklaakultamuna. Se on kokkareiden lahja joka kertoo Suomen tulevaisuudesta heidän näkökulmastaan. Voi osua omaan nilkkaan kunhan tajuavat tulijoiden koulutustason tai edes minkäänlaisen halun kouluttautua yhtään mihinkään.
Kuulemma, sopertaa pöljä-Îgor.
no, etenkin ne pääomatuloilla sikailevat tyypit tietävät että ovat melko todennäköinen väkivallan kohde.
eivät siksi halua näyttäytyä julkisesti. eihän heillä ole 24/7 turvamiehiä kuten purralla joiden takaa huudella näitä sloganeita.