Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela sanoo että nykyinen asuntoni on liian kallis (880e), ja minun pitää etsiä halvempaa.

Vierailija
13.04.2024 |

Nyt Kela siis maksaa vielä kokonaan tuon 880e ja tuista 500e jää käyttörahaksi, mutta jos en hae halvempaa asuntoa niin saisin käyttörahaksi enää 314e!

Tuo on hurja pudotus tuloihin.

Varsinainen kysymys on, että mistä ihmeestä Helsingistä voi muka löytää asunnon tuohon 694 vuokraintaan?

Tuntuu aivan absurdilta tavoitteelta.

Nykyinen asuntoni on jo yhdelle ihmiselle neliöiden puolesta.

Onkohan Kelassa jäljellä nuo vuokranormit, vai miksi ne ovat noin alhaiset??

Mitä te olette tehneet tilanteessa jossa kela valittaa liian korkeasta vuokrasta?

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, töihin siitä.

Vierailija
122/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovesta löytyy hakuehdoilla Helsinki, vuokra max 694 €/kk ja ei asumisoikeusasuntoja 220 vaihtoehtoa. Siittä vaan valkkaamaan mitä asuntoa kyselet vuokralle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Mikkeliin

Eihän se nyt käy kun ap ei saa tukea muuttoon, sillä ei ole ajokorttia, tavarat vaatii vähintään rekan ja mummon perintömööpelit painaa saatanasti eikä ap pysty kantamaan itse ja ja ja ja ja.... Seinähulluhan tämä Konalan jauhelihamies oikeasti on, kaikki muut tietävät sen varsin hyvin että hänen oma ymmärryksensä ja käsityskykynsä ei riitä mihinkään.

Vierailija
124/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kämppis? En ymmärrä miksi muiden pitäisi kustantaa noin arvokas asunto sinulle. Reilu 300 euroa ylimääräistä olisi opiskelijalle jo ruhtinaallinen määrä. 

Vierailija
125/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

880€/kk on ihan järjetön vuokra yhden ihmisen asunnosta. Todellakin tarvitsisit halvemman. Asun itse Etelä-Haagassa, vuokra 700€/kk, parvekkeellinen yksiö. Lähes yhdeksää sataa en maksaisi.

Vierailija
126/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 694 euron voi olla vaikea löytää, mutta alle 880 eurolla löytää kyllä. Jos vaihdat asuntoon, missä vuokra 780, jää sulle käteen 414 euroa ja sillä jo elää sen ajan, kunnes saa töitä.

En saa muuttoon tukea tai vuokravakuutta jos ei ole tuon 694 euroa

Ap

Vale. Sain vuokravakuuden Kelasta vaikka vuokra ylittää rajat. Ei niitä kiinnosta, oma ongelma liian kallis vuokra.

Vierailija
127/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 694 euron voi olla vaikea löytää, mutta alle 880 eurolla löytää kyllä. Jos vaihdat asuntoon, missä vuokra 780, jää sulle käteen 414 euroa ja sillä jo elää sen ajan, kunnes saa töitä.

En saa muuttoon tukea tai vuokravakuutta jos ei ole tuon 694 euroa

Ap

Edullisempaan asuntoon muuttaessa pitäisi saada muuttotukea, vaikkei se vuokra olisikaan alle 694. Jos vuokravakuuteen ei ole rahaa, hae asuntoa, jossa sellaista ei vaadita esim Saton, M2-kodin vuokrakämpissä ei tarvitse vakuuta maksaa.

Satolta en saa asuntoa koska minulla on heille 3000€/kk vuokravelkaa ulosotossa

Ap

Ok, eli itse olet oman soppasi keittänyt.

Vierailija
128/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuovesta löytyy hakuehdoilla Helsinki, vuokra max 694 €/kk ja ei asumisoikeusasuntoja 220 vaihtoehtoa. Siittä vaan valkkaamaan mitä asuntoa kyselet vuokralle

Kannattaa hakea summalla 715€/kk, sillä se on Kelan vuokranormi Helsingissä yksin asuvalle.

Vierailija
129/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ymmärräthän että tilanne vain pahenee kun vuokrasi nousee seuraavan kerran. Laita hyvin perusteltu hakemus Hekalle ja naapurikuntiin niin ainakin itse sain juuri kaksion jossa vuokra 655€.

Vierailija
130/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kämppis? En ymmärrä miksi muiden pitäisi kustantaa noin arvokas asunto sinulle. Reilu 300 euroa ylimääräistä olisi opiskelijalle jo ruhtinaallinen määrä. 

Jos kyseessä on yksiö tai esim. sellainen kaksio, jossa on makuuhuone ja yhdistetty olohuone ja keittiö, niin eipä taitaisi löytyä kämppistä tuollaiseen. Ja ei tuo ap:n vuokra pk-seudulla ole mitenkään tavaton vuokra yksiöstä. Kaksion vuokra voi olla jo yli 1000 euroa, myös säätiöiden asunnoissa (esim. Sato).

Vierailija
131/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudosti tällä provokaattorilla summat aina vaihtuu. Kuvitteleeko hän että joku on niin tyhmä ettei huomaa tuota. Ai jaa, melko moni näyttä olevan todellakin noin typerä. 

Vierailija
132/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ymmärräthän että tilanne vain pahenee kun vuokrasi nousee seuraavan kerran. Laita hyvin perusteltu hakemus Hekalle ja naapurikuntiin niin ainakin itse sain juuri kaksion jossa vuokra 655€.

Hekalla on asuntoa odottamassa tuhansia hakijoita, joilla on ihan yhtä perustellut hakemukset. Esim. itse en aikoinaan saanut sieltä asuntoa, vaikka olin raskaana. Ystävänio ei saanut sieltä asuntoa, vaikka hänen vuokranantajansa irtisanoi asunnon, koska tarvitsi sen tyttärensä käyttöön.

t. Eri

Vierailija
133/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotieltä löytyy heti 445 vuokra-asuntoa Helsingistä max. 700 € kuukausivuokralla - aivan joka puolelta kaupunkia. Siitä vaan googlailemaan!

Vierailija
134/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mahdoton yhtälö. Ei ole kohtuullisia hintoja ainakaan Helsigissä. Ei löydy alle 700€ yksiötä. Piste. 

Törkeätä toimintaa Kelalta ja hallitukselta! 

Vierailija
135/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmissa aina ehtoja. Useimmiten ovat lyhytaikaisia tai yksityisiä tärkeilijöitä.

Vierailija
136/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotieltä löytyy heti 445 vuokra-asuntoa Helsingistä max. 700 € kuukausivuokralla - aivan joka puolelta kaupunkia. Siitä vaan googlailemaan!

Olen eri mutta aloin googlailla huvikseni. Oletko tietoinen, että noiden asuntojen joukossa on lyhytvuokrausta ja esim. Ida Aalbergin tien asunnot, joita siellä on paljon, ovat opiskelija-asuntoja? Yhdessä asuntoilmoituksessa on kyseessä meditaatio- ja joogatyyppien kommuuni, jossa asukkaan pitää olla mm. kasvissyöjä - eli ihan kenelle tahansa eivät antaisi huonetta vuokralle. Aika paljon oli yhteisasuntoja.

Vierailija
137/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran jestas onks kela maksanu sun 880 €: n vuokran. Voiks toi olla edes totta, apua. Ei ihme et Suomi on rähmällään veloista. Olis se hyvä et joku tolkku tähän tuhuun saatais.Ja yks kysyy ihan tosissaan, huoh.

Tuo on ihan normaali vuokra pk-seudulla.

Vierailija
138/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilussa saat sen 9 euroa/päivä lisää, jolla saat lisää rahaa. Sen jälkeen palkkatuella oppisopimuskoulutukseen. 

Vierailija
139/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse myös ap:lle katselin eilen, että kun laajensi mukaan Espoon ja Vantaan, niin löytyi melkein 1300 alle 700 eurojnvuokrakohdetta!

Vierailija
140/158 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se sama, joka asuu yksin kolmiossa, kun ei mahdu pienempään?