Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela sanoo että nykyinen asuntoni on liian kallis (880e), ja minun pitää etsiä halvempaa.

Vierailija
13.04.2024 |

Nyt Kela siis maksaa vielä kokonaan tuon 880e ja tuista 500e jää käyttörahaksi, mutta jos en hae halvempaa asuntoa niin saisin käyttörahaksi enää 314e!

Tuo on hurja pudotus tuloihin.

Varsinainen kysymys on, että mistä ihmeestä Helsingistä voi muka löytää asunnon tuohon 694 vuokraintaan?

Tuntuu aivan absurdilta tavoitteelta.

Nykyinen asuntoni on jo yhdelle ihmiselle neliöiden puolesta.

Onkohan Kelassa jäljellä nuo vuokranormit, vai miksi ne ovat noin alhaiset??

Mitä te olette tehneet tilanteessa jossa kela valittaa liian korkeasta vuokrasta?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 825, sis netti ja vesi. Jos olisin työtön, en asuisi tässä, edullisempia löytyy kyllä kun tinkii neliöistä ja alueesta.

Vierailija
42/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 825, sis netti ja vesi. Jos olisin työtön, en asuisi tässä, edullisempia löytyy kyllä kun tinkii neliöistä ja alueesta.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Konalassa on halvempia asuntoja. 

Vierailija
44/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oishan toi nyt ihan liian kallis asunto yhelle jos ei sitä ite maksa. 

Mitä jos menisit töihin? Omalla rahalla kun maksaisit vuokran olisi varmaan helpompi ymmärtää, että halvempi on parempi.

Älä valehtele. Tuhansia hakemuksia laittanut enkä edes siivoamaan tai mäkkäriin ole päässyt....

AP

Vierailija
45/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin vuokranormi yksinasuvalle on 715€/kk ja tuolla löytää tällä hetkellä vaikka kuinka paljon yksiöitä.

Vierailija
46/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit töihin? Omalla rahalla kun maksaisit vuokran olisi varmaan helpompi ymmärtää, että halvempi on parempi.

Älä valehtele. Tuhansia hakemuksia laittanut enkä edes siivoamaan tai mäkkäriin ole päässyt....

AP

Älä valehtele. Et ole laittanut tuhansia hakemusksia.

Vierailija
47/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Konalassa on halvempia asuntoja. 

Ja monella muullakin alueella.

Vierailija
48/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Mikkeliin

Vierailija
49/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

voi sentään. eikö edes mäkkäri tai siivousfirmat suostuneet 4000e palkkapyyntöösi?

pitäisi varmaan laskea noita elämäntapapummeille maksettavia tukia, että alkaisi normaalipalkkaisetkin työt kiinnostamaan

Vierailija
50/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elät tuilla?

Töitä ei saa

Ap

Ei, vaan kerran sanoit, ettei työnteko kannata, koska ulosotto vie palkasta osan.

Luovu siitä kuntosalikortista.

Vierailija
51/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

voi sentään. eikö edes mäkkäri tai siivousfirmat suostuneet 4000e palkkapyyntöösi?

pitäisi varmaan laskea noita elämäntapapummeille maksettavia tukia, että alkaisi normaalipalkkaisetkin työt kiinnostamaan

Pitää lopettaa helsingissä siivoaminen ja palvelut.

Vierailija
52/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa muualle, jonnekin halvemmalle paikkakunnalle. Mä asun lapsen kanssa vuokralla omakotitalossa kaukana Helsingistä ja talon vuokra on 850€. Toki on muitakin kuluja, mutta mä olenkin töissä.

Sä et ole töissä niin voit muuttaa helposti muualle. Ai niin, mutta kun sulla ei ole luottotietoja, ei ole kavereita auttamaan muutossa ja muuta sontaa. 

Mikä on seuraava kallis ruoka minkä teet?

Vierailija
53/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mun miehen kanssa kahdestaan vuokraa kolmiosta reilut 600 euroa kuukaudessa eikä saada siihen Kelan tukea. Miten mahdollista? Muutettiin pienelle paikkakunnalle. Kummallakin hyvä, koulutusta vastaava työ ja itseasiassa palkkakin parempi kuin kaupungissa. Isomman palkan sekä pienempien asumiskulujen vuoksi jää huomattavasti enemmän kuukaudessa käteen. Läheisiä käydään n. kerran kuukaudessa viikonloppuna moikkaamassa entisillä seuduilla.

Vierailija
54/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverin lapsi soitti välittäjälle, asunto oli tyhjä. Kyseli onko ollut kauan tyhjä jne ja kysyi onko varaa tinkimiseen.

Oli ollut vajaa 900 e vuokra, tarjosi 750 e. Asuu 3.tta vuotta. Omistaja haluaisi nostaa vuokraa, mutta ei ole tulijoita.

Mitä olet tehnyt ?

Vierailija
55/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin vuokranormi yksinasuvalle on 715€/kk ja tuolla löytää tällä hetkellä vaikka kuinka paljon yksiöitä.

Tuo on hesan uusi keskukomitan määrittämä standardivuokra.

Jännää että paskoista mini luukuista tulee hesan halutuimpia asuntoja.

Vierailija
56/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi näyttää pelkästään Helsingissä yli 200 asuntoa, joissa olen alle 700 e vuokra. Kokeile säkin hakee niin löydät paremmin halvempia asuntoja 

Vierailija
57/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ihan TES mukaista palkkaa pyydän enkä ole päässyt

Ap

Vierailija
58/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 694 euron voi olla vaikea löytää, mutta alle 880 eurolla löytää kyllä. Jos vaihdat asuntoon, missä vuokra 780, jää sulle käteen 414 euroa ja sillä jo elää sen ajan, kunnes saa töitä.

En saa muuttoon tukea tai vuokravakuutta jos ei ole tuon 694 euroa

Ap

Edullisempaan asuntoon muuttaessa pitäisi saada muuttotukea, vaikkei se vuokra olisikaan alle 694. Jos vuokravakuuteen ei ole rahaa, hae asuntoa, jossa sellaista ei vaadita esim Saton, M2-kodin vuokrakämpissä ei tarvitse vakuuta maksaa.

Vierailija
59/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi näyttää pelkästään Helsingissä yli 200 asuntoa, joissa olen alle 700 e vuokra. Kokeile säkin hakee niin löydät paremmin halvempia asuntoja 

Ensin vaatimus vuokranalennuksesta vuokraajalle.

Vierailija
60/158 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut 20 asuntoon enkä ole edes näyttöön päässyt koska luottotiedot menneet

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan