Kela sanoo että nykyinen asuntoni on liian kallis (880e), ja minun pitää etsiä halvempaa.
Nyt Kela siis maksaa vielä kokonaan tuon 880e ja tuista 500e jää käyttörahaksi, mutta jos en hae halvempaa asuntoa niin saisin käyttörahaksi enää 314e!
Tuo on hurja pudotus tuloihin.
Varsinainen kysymys on, että mistä ihmeestä Helsingistä voi muka löytää asunnon tuohon 694 vuokraintaan?
Tuntuu aivan absurdilta tavoitteelta.
Nykyinen asuntoni on jo yhdelle ihmiselle neliöiden puolesta.
Onkohan Kelassa jäljellä nuo vuokranormit, vai miksi ne ovat noin alhaiset??
Mitä te olette tehneet tilanteessa jossa kela valittaa liian korkeasta vuokrasta?
Kommentit (158)
Hekan pitäisi ensijaisesti antaa suomalaisille helsinkiläisille asuntoja. Ainakin nimi antaa ymmärtää niin.
Alle 694 euron voi olla vaikea löytää, mutta alle 880 eurolla löytää kyllä. Jos vaihdat asuntoon, missä vuokra 780, jää sulle käteen 414 euroa ja sillä jo elää sen ajan, kunnes saa töitä.
Ihan täyttä potaskaa, elä viitsi valehdella
Vierailija kirjoitti:
Hekalle hakemus menemään
Hekalla on hakemus ollut jo 10 vuotta eikä ole asuntoa tullut
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alle 694 euron voi olla vaikea löytää, mutta alle 880 eurolla löytää kyllä. Jos vaihdat asuntoon, missä vuokra 780, jää sulle käteen 414 euroa ja sillä jo elää sen ajan, kunnes saa töitä.
En saa muuttoon tukea tai vuokravakuutta jos ei ole tuon 694 euroa
Ap
Vierailija kirjoitti:
miksi meidän työssäkäyvien veronmaksajien pitää kustantaa sinun 694e vuokrasi ja vielä 500e huvittelurahaa siihen päälle ihan joka kuukausi?
Koska sulla on enemmän menetettävää.
Vierailija kirjoitti:
Laita oikotielle ym. hakuun max. tuon hintainen kämppä. Katsele Helsingin lisäksi muita alueita.
Et varmaan ymmärrä ettei kaikki huoli ttuki asiakkaita vuokralle. Pitää myös poikkeuksetta olla luottotiedot kunnossa. Eli ei se nyt niin helppoa ole kuin annat ymmärtää.
Oikein. Ei yksi ihminen tarvii kuin 10-15 neliötä asunnon eläkseen. Monilla on 20 neliötä liikaa tilaa josta ei kannata maksaa edes mitään.
Muuta ylimääräinen huone kannabisviljelmäksi ja tienaa.
Valitse asuinpaikkasi pk-seudulla sen mukaan, että rahat riittää. Eihän sinulla ole mitään perustetta, miksi sinun pitää juuri asua Helsingissä. Voin kertoa, että aika moni ihan itsensä elättävä, tukia saamaton, valitsee asuinpaikkansa kakkos- tai kolmosvaihtoehdosta tai jopa kymppivaihtoehdosta, koska pitää laskea, mihin on varaa. Itse olen keskituloinen ja asumme tämän kaupungin edullisella alueella. Ei tämä mitään luksusta ole. Koti on kiva, mutta lähellä on halpoja vuokrakämppiä ja koko alueen maine on rauhallisuudestaan huolimatta vähän huono ja syrjäinen. Tällä mennään. Ei riitä rahat paremmalle paikalle.
Työssäkäyvänä saan vain haaveilla noin korkean vuokran asunnosta :(
Elätä itse itsesi, niin sinulla on varaa maksaa asunnosta se mikä pyydetään.
Minua, 100%sta työaikaa ma-pe tekevänä koskaan mitään tukia saaneena, _ NIIN_ sylettää loiset jotka elää täysin yhteiskunnan ja veronmaksajien elätteinä ja sitten vielä valittavat.
PS, ihmisen ei ole pakko asua Hgissä, vai pitääkö sinua siellä työpaikka? Niinpä.
Monesko aloitus taas samasta aiheesta. Pysy niissä jo aiemmin aloittamissasi ketjuissa.
Vaadi ensimmäisenä sitä vuokranalennusta, jos tuo on sossuluukku sossualueella, niin ei siitä tule enempää saamaan kuin kela maksaa, joten helpompaa alentaa sitä vuokraa, kuin pitää tyhjillään ja etsiä uusi vuokralainen.
Mää en saa asumistukea tai toimeentulotukea. Miksi sinun pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Minua, 100%sta työaikaa ma-pe tekevänä koskaan mitään tukia saaneena, _ NIIN_ sylettää loiset jotka elää täysin yhteiskunnan ja veronmaksajien elätteinä ja sitten vielä valittavat.
PS, ihmisen ei ole pakko asua Hgissä, vai pitääkö sinua siellä työpaikka? Niinpä.
Sylettää kun en saa pistää kaikkea palasiksi, koska maksamasi väkivaltakoneisto estää.
Karkkilassa on halpaa