Köyhã: mitä köyhien juttuja sinun varakkaat tutut eivät ymmärrã?
Kommentit (159)
Oma ruokavalio ei sovi köyhälle koska en syö viljoja (pastat, riisi, leipä esim)
3 rahkaa päivässä (hinta max 1,50e/pv) on ollut helppo ratkaisu
Teen kyllä kunnon ruokaa lapsille ja syön sitä mahdollisuuksien mukaan, joskus taas syön vaikka viikon kaalikeitto/hernekeittoa
Aika omituista alapeukuttaa sitä, että ei voi ostaa sellaista mihin eivät rahat riitä(???)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö oikeaa ruokaa? Tulisi paljon halvemmaksi kuin kalliit rahkat.
no kun köyhän useinmiten ovat köyhiä juuri siksi etteivät osaa käyttää rahaa.
Eli kun firmat vähentävät työntekijöitä(jolloin syntyy työttömiä eli köyhiä) niin potkujen syynäkö tosiaan, että eivät osanneet käyttää rahaa? Ja oikeistoa kai ollaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö oikeaa ruokaa? Tulisi paljon halvemmaksi kuin kalliit rahkat.
no kun köyhän useinmiten ovat köyhiä juuri siksi etteivät osaa käyttää rahaa.
Eli kun firmat vähentävät työntekijöitä(jolloin syntyy työttömiä eli köyhiä) niin potkujen syynäkö tosiaan, että eivät osanneet käyttää rahaa? Ja oikeistoa kai ollaan?
Kyllä. Jos minä saan potkut, ei minusta tule maagisesti köyhää, eikä tulotonta. Minä olenkin osannut käyttää rahaa ja näin varmistanut sen että tuloja tulee muualtakin kuin pelkästään palkkatyöstä ja olen pitänyt kulutukseni kurissa ja pystyn maksamaaan kuluni myös näillä muualta tulevilta rahavirroilla.
Täällä joku porvari käy alapeukuttamassa. Kohta tulee pari hyvää säästövinkkiä; halvempaa kuohuviiniä voi ostaa joskus samppanjan sijaan ja jos on oikein tiukkaa niin sijoitusasunto myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset varmasti luulevat etten halua nähdä heitä/osallistua mihinkään, mutta minulla ei ole varaa edes mennä extempore salaattilounaalle/kahville ystävieni kanssa. En voi sanoa ettei rahaa ole koska sitten he tarjoutuisivat maksamaan!
Ne, joilla on paljon, eivät oikeasti ymmärrä tätä.
Nyt on pakko sanoa, etten ymmärräkään. En ole varakas, mutta käyn pätkätöissä. Jos mennään yhdessä kahville yhdellä ei ole varaa, voisin maksaa, että hänkin pääsee mukaan. En tietenkään säännöllisesti, mutta silloin tällöin tai kertaluontoisesti.
Miksi se ottaa ylpeyden päälle niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku porvari käy alapeukuttamassa. Kohta tulee pari hyvää säästövinkkiä; halvempaa kuohuviiniä voi ostaa joskus samppanjan sijaan ja jos on oikein tiukkaa niin sijoitusasunto myyntiin.
Ja pitää leipoa itse leivät, kerätä pulloja ja pistää joka kuukausi satanen säästöön, eikä maata sohvalla polttamassa tupakkaa ja ryystämässä kaljaa.
Tässäkin langassa on aika paljon kyse omista oletetuksista ja stereotypioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä että pvytyn syömään vain joka toinen päivä, annos maksaa maz 1.2€ jos on jugla-atteria.
M45
Taitaa sormet täristä. Johtuuko nälästä vai onko piriviekkarit?
Ei tule mitalia tästä sankaritarinasta. Lapsilla on ankeaa elää näin masentuneen vanhemman uhrausten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen
Jopa kehitysvammaisen älykkyys riittää korkeakouluopintoihin.
Tuolle viimeiselle kommentoijalle: Tuon päivän kun näkisi, että kehitysvammainen opiskelee korkeakoulussa (jos opiskelisi, niin hän ei olisi kehitysvammainen). Ymmärrätkö edes, mitä kehitysvammaisuus tarkoittaa? Nimensä mukaisesti vammaa ihmisen (älyllisessä) kehityksessä, useimmiten liitännäissairauksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isän mielestä 600e/ kk tulee ihan hyvin toimeen.
Ruoka 150e, ja vaatteet voi ostaa kirppikseltä.
Mun ansiosidonnainen 800 e kuussa ja kauheeta kitumista.
Minä saan ainoastaan sen alle 600 netto, koska asun velattomassa omakotitalossa ja mieheni on työssä.
Mutta sinullahan on asiat todella hyvin! Ihmettelen millä perusteella sinun pitäisi saada enemmän? Sinulla on velaton omakotitalo ja puoliso työssä ja saat lähes 600 euroa nettona kuukaudessa rahaa. Tilannettasi ei voi edes verrata vuokralla kituuttavaan peruspäivärahaa tai toimeentulotukea saavaan ihmiseen. T. Omakotitalossa asuva, hyväpalkkaisen puolison omaava kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuilla eläjät eivät voi vaan mennä töihin.
Olen tuilla elävä ja käyn töissä. Ei riitä raha muuten. Perheessä ei mitään herkkuja ja mammonaa. Perus 1995 vuoden corolla autona ja mummon mökki jossa 2 huonetta sekä pihasauna plus muutama marjapensas ja perunamaa. Seuraava kysymys?
Aina saa kuulla et pitäisi hamstrata säilöön tarjouksesta pesuaineita ja ruokaa.
Se kallis tarjouspesuaine on alessakin kalliimpi kuin kaupan halpamerkki. Ei ole varaa hamstrata paljon, kun pitää samaanaikaan ostaa tietyt päivittäisruokatavarat, joiden hankinnasta raha on pois.
Osta kerralla kaikki lääkkeet niin ei tule useampaa toimitusmaksua. Toki ostaisin, jos voisin ostaa kerralla useammalla satasella lääkkeitä säästääkseni 5-15 e. On kokemusta siitäkin, että ne lääkkeet on vaihdettu, ennenkuin on saanut paketin tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
-köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa
-sinällään turha viisaus, kun ei ole RAHAA ostaa kalliimpaa
Onpas. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.
Sitä, että matkat (majoitus ja junaliput) esim sukujuhliin täytyy ostaa kuukausia etukäteen. Muuten ovat liian kalliita enkä pysty perheineni lähtemään. Ei osata suunnitella eikä kutsua ajoissa kylään, vaikka olen asiaa yrittänyt selittää. Heitä itseään kun korkeintaan murehdittaa, miten tulee kalliiksi - aina kuitenkin pystyvät lähtemään matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa
-sinällään turha viisaus, kun ei ole RAHAA ostaa kalliimpaa
Minulla on aina ollut tuo viisaus takaraivossa. En ikinä osta halpaa tai huonoa. Jos raha ei riitä, niin sitten säästetään.
Kelan tukia saavat eivät tähän pysty. Säästö syö annettuja tukia.
Todellako teet niin, että jos kengät hajoavat syyskeleillä, ja ei ole säästössä tarpeeksi kalliimpiin kenkiin, läpsyttelet sitten sukkasillaan?
Hakisin enshätään käytetyt kengät jostain kierrätyskeskuksesta tai kirppikseltä. Säästörahoilla ostaisin kunnolliset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata myydä yhtä sijoitusasunnoista pois. Sen kun nostaa vuokraa 20 €:lla, niin saa lisää vuokratuloja toista tonnia. (78 * 20€ = 1560€ -verot, käteen jää hieman yli 1000€ lisää).
Puhelimen laskurin käyttö kaupassa. Jokainen tuote on pakko merkata, jotta voi varmasti mennä ilman paniikkia kassalle. Siltikin siinä kassalla aina seuraa hikikarpaloiden kanssa että muistinko varmasti laskea kaikki tuotteet. Kyllä tällainen ihmistä syö. Toista se olis vaan lapata tuotteita koriin ja maksaa murehtimatta. En varmaan sellaista päivää näe.