Millaiset ovat tuntemanne skorpionit?
Kommentit (52)
Skorpioni on mitä uskollisin ystävä ja kumppani luotettaville ihmisille.
Mulla on terraariossa nykyään yksi naaras. Oli myös uros, mutta ne erosivat ja naaras repi uroksen palasiksi.
Ilkeitä, kateellisia, selkään puukottajia, leikkii ystävää kun on seuraa vailla, käyttää hyväksi, juoruilee.
Olen hoitoalalla ja olen viimeisen päälle hyvä "skorpioni" hoitaja.
Ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Horoskooppi-humpuuki on vain hulluille.
Oma kokemus: skorpioni on puolisona mustasukkainen, omistushaluinen, seksi todella tärkeää eikä juuri muuta tekisikään, työmoraali korkea, herkkä ja osaa keskustella.
Joka horoskooppimerkissä on ns hyviä ja pahoja luonteita, esim vesimiehet ovat itselleni se turnoff. Ihan älytöntä mesota jostain skorpparista.
Skorpionien rakenne on ryhmälle tunnusomainen. Keskeisiä piirteitä ovat kaksi pihtijäsentä (4 pedipal) ja häntä (3 metosoma). Pedipalin pihtiosa on tieteelliseltä nimeltään 7 chela, jossa on liikkumaton osa 9 tibia ja liikkuva osa 8 tarsus. Hännän päässä (11 telson) on kaksi myrkkyrauhasta ja piikki (10 aculeus).
Skorpionin ruumis on hämähäkkieläimille tyypilliseen tapaan kaksiosainen. Etuosaa (1 prosoma tai cephalothorax) peittää kitiininen kilpi. Prosomassa sijaitsee yleensä 8 silmää, jotka ovat kolmessa ryhmässä, 2 ylimpänä ja 2-5 etureunan molemmilla sivuilla. Pedipalien välissä ovat leukakoukut (6 chelicerae). Skorpionin 34 jalkaparia alkavat etuosan alta. Jalkojen (5) päässä on kynnet. Ruumiin takaosaa (2 mesosoma tai abdomen) peittää kitiininen kilpi. Mesosomassa ovat mm. lehtikeuhkot ja mesosoman alapinnalla ovat vain skorpioneilla tavattavat maahan asti ulottuvat kampamaiset pektiinielimet (12 pectine).
Skorpionien pituus häntä mukaan lukien vaihtelee 118 senttimetrin välillä, naaraat ovat yleensä koiraita kookkaampia ja lyhythäntäisempiä. Afrikassa ja Aasiassa esiintyvä keisariskorpioni (Pandinus imperator) kuuluu kookkaimpiin nykyisin eläviin skorpioneihin.
Skorpionien väritys vaihtelee tummanharmaasta vaaleanruskeaan, jalkojen ollessa vaaleampia kuin ruumis. Skorpionit loistavat sinisenä ultraviolettivalossa niiden kitiinipanssarissa olevien fluoresoivien yhdisteiden kuten -karbolin vaikutuksesta. Aivan nuoret tai juuri kuorensa vaihtaneet yksilöt eivät kuitenkaan loista. Ilmiön merkitystä skorpioneille ei tunneta.[2] Wikipedia
Skorpioni ja rapu ovat kaksi seksuaalisinta merkkiä. Jos nämä kohtaavat koko elämä pyörii seksin ympärillä. Skorpioni on myös talousihminen. Valitettavasti mustavalkoisella skorpionilla on vain vain kaksi vaihtoehtoa; upporikas tai rutiköyhä. Yleensä skorpioni odottaa perintöä jota ei koskaan tule.
Kuolema kulkee mukana lapsuudesta asti. T:Skorppari
Todellakin on muka ystävä. Tarjoaa apuaan mutta sitten ei sitä annakaan ja kertoilee muille, kuinka hänen pitää pakosta auttaa sitä henkilöä, vaikka ei halua. Olen siis vammainen. En ikinä pyydä häneltä mitään, ja hän oikein maireasti kertoo, kuinka hän voi auttaa ja käyttää asioilla. Mutta tiedän tuon myrkyn sylkemisen, niin en pyydä häneltä mitään. Se harmittaa häntä. Hah!
Lisään vielä, että toi tunteellisuus on sekä hyvässä että pahassa. Raivokohtauksia en juurikaan saa, mutta olen kyllä muutoin aika paljon tunteiden vietävissä.