Miksi Suomessa on niin huonoja sisäänostajia kaupanalalla?
Siinähän se kyssäri tulikin. Vaatteet ja kengät, sisustusasiat, kosmetiikka jne.
Kommentit (70)
Sepä se. Pitäisi kai itse siirtyä alalle.
Siinä olisi sinulle hyvä ura. Trendien arvioiminen etukäteen ei ole aina helppoa. Tuotteet pitää saada myös myytyä, siksi kovin erikoisia tuotteita ei osteta.
Just tämä. Oon aina miettinyt tätä. Monesti suositut kivat loppu, suositut värit ja suositut koot. Se roska seisoo hyllyissä, huonompi tavara. Onko ulkomailta määrätty joku kuorma valmiiksi joka on pakko ottaa vai sisäänostaja soheltaa. Jopa minä osaisin tietää mitä ihmiset ostaa ja mitä ei, osittain. Riippuu ihan tuotteesta.
Ilmeisesti johdon mielestä (eli kauppaa syntyy kuluttajien suuntaan) ovat tehneet hyvää työtä. En usko, että saisivat pitää paikkansa jos heidän työ ei tuottaisi tulosta eli myyntiä. Sille taas ei voi mitään, jos omat mieltymykset erilaiset kuin vallitsevat trendit, silloin kannattaa etsiä pieniä itsenäisiä kauppoja joilla omaa tuontia ja välttää ketjuja.
Kun muuta ei ole tarjolla, ihmiset siirtyvät nettiin. Sitten ihmetellään miksi kivijalka-liikkeet lopettavat toimintansa.
Ohis,
En tiedä miten vaihtelee, mutta joissain jutuissa on PAKKO ostaa esim. tietty 'setti'.
Eli vaikka tiedetään että ko. juttu myy vaikka pinkkinä, pakko ostaa myös sinisenä ja vihreänä.
Tai jos hahmo X myydään heti, ei ko. tuotetta myydä kun settinä missä myös hahmo Y ja Z mukana jne.
Etenkin kenkäkaupat ovat tylsiä. Miesten kengissä esim. yhtä ja samaa nahkakenkää.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
En tiedä miten vaihtelee, mutta joissain jutuissa on PAKKO ostaa esim. tietty 'setti'.
Eli vaikka tiedetään että ko. juttu myy vaikka pinkkinä, pakko ostaa myös sinisenä ja vihreänä.
Tai jos hahmo X myydään heti, ei ko. tuotetta myydä kun settinä missä myös hahmo Y ja Z mukana jne.
Luulisi, että sisäänostajilla olisi valtaa neuvotella hankkimistaan tuotteista. Kuka helkkarin hullu maksaa tuotteesta josta tietää ettei se myy?
Ei kai se sisäänostaja määrittele sitä yrityksen imagoa. Sen tarjonnanhan pitää olla linjassa koko sen yrityksen imagoon. Jos nyt on kyseessä vaikka joku Prisma, niin ei sinne varmaan kannata ottaa myyntiin mitään varsinaista trendikamaa. Paremmin menee kaupaksi perus markettirytkyt.
Voi alkaa vaikka siitä alkosta. Maailman surimpia alkoholiliikkeitä ja valikoima täyttä kuraa.
Suomessa ollaan tylsiä pukeutujia. Ilmastokin asettaa rajoituksia. Muistelen lukeneeni jostain, kun suunnittelijatkin ovat tuskailleet sitä, että parhaiten myy kuitenkin aina mustat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sisäänostaja määrittele sitä yrityksen imagoa. Sen tarjonnanhan pitää olla linjassa koko sen yrityksen imagoon. Jos nyt on kyseessä vaikka joku Prisma, niin ei sinne varmaan kannata ottaa myyntiin mitään varsinaista trendikamaa. Paremmin menee kaupaksi perus markettirytkyt.
Tuossa taas avainsana: ' Ei sinne kannata varmaan ottaa myyntiin mitään varsinaista trendikamaa' Ei helkkari. Jos olet sisäänostaja, häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti johdon mielestä (eli kauppaa syntyy kuluttajien suuntaan) ovat tehneet hyvää työtä. En usko, että saisivat pitää paikkansa jos heidän työ ei tuottaisi tulosta eli myyntiä. Sille taas ei voi mitään, jos omat mieltymykset erilaiset kuin vallitsevat trendit, silloin kannattaa etsiä pieniä itsenäisiä kauppoja joilla omaa tuontia ja välttää ketjuja.
Osa ehkä osuukin nappiin. Jos yritys kehittyy. Mutta osalla menee huonoon suuntaan?
Koska sisäänostaja ovat hieman yksinkertaisia ja höynäytettävissä.
Esim kiinalaiset harrastaa sitä että lähettävät näytekappaleesta ns erikoisversion ja sitten sisäänostaja pää märkänä tilaa. Kauppaan päätyvä tuote onkin sitten laadultaan jotain ihan muuta mutta sitähän ei sisäänostaja tajua vaan luottaa kiinalaiseen laatuun.
Kenkävalikoima todella surkeaa verrattuna muihin maihin.
kaipaan hyvä lestisiä avokkaita vaaleilla tai värikkäillä väreillä. Ei aina sitä mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sisäänostaja määrittele sitä yrityksen imagoa. Sen tarjonnanhan pitää olla linjassa koko sen yrityksen imagoon. Jos nyt on kyseessä vaikka joku Prisma, niin ei sinne varmaan kannata ottaa myyntiin mitään varsinaista trendikamaa. Paremmin menee kaupaksi perus markettirytkyt.
Tuossa taas avainsana: ' Ei sinne kannata varmaan ottaa myyntiin mitään varsinaista trendikamaa' Ei helkkari. Jos olet sisäänostaja, häpeä.
En ole sisäänostaja. Mutta trendejä seuraavat ihmiset eivät halua ostaa niitä vaatteita marketista. Suosivat vaikkapa kirpputoreja ja nettikauppoja.
Laadukkaita vaatteita todellakin saa etsiä!
Hyviä ovat.