Luetellaan että miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla (peukuta ylös, jos olet kokenut vastaavaa)
Aloitan: Juorujen kohteeksi joutuminen
Peukuta ylös, jos olet kokenut vastaavaa! Peukuta alas jos et ole kokenut vastaavaa.
Kommentit (89)
Tiedän tämmöisen tapauksen, mutta tämä parhaana asiantuntijana itseään pitävä aliarvioi muita ja oli todella raskas ja vaikea persoona.
Työkaveri ei osaa hommiaan ja kaataa jatkuvasti vuodatuksia siitä osaamattomuudesta muiden niskaan. (Väärä kohde ollaan).Todella kuormittavaa.Ei siis tehdä suoraa samoja töitä että voitaisiin kaikessa auttaa.
Tähän viittasin siis yllä olevalla kommentillani. Hän ei oikein tule muiden kanssa toimeen, muttei ymmärrä sopeuttaa käytöstään.
Kaikesta tekemisestä etsimällä etsitään vikoja ja virheitä ja niistä valitetaan kovaan ääneen negatiivisesti ja toista nöyryyttävällä tavalla. Kun asiallisesti ja ystävällisesti voisi sanoa.
Kaikenlaisista pikkuasioista valitetaan ihan sikana. Jos mitään vikoja ei löydy, niitä keksitään tai valitetaan jostain aikaisemmin tapahtuneesta. Postataan virheistä kuvia työporukan wa:han ja kerrotaan, kuka teki.
Ylipäätään ei neuvota ja opeteta asioita, tietoa pantataan ja sitten valitetaan kun virheitä tulee.
Jotkut vaan on negatiivisia, rakastaa valittamista, huonon ilmapiirin luomista ja ikävän fiiliksen aiheuttamista toisille.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyössä aiheen parhaan asiantuntijan ulkopuolelle sulkeminen projektista
Noniin, yritetään uudelleen. Eli tiedän tällaisen tapsuksen."Parhaana asiantuntijana" itseään pitävä tosin tässä tapauksessa aliarvioi pahasti muiden asiantuntemusta, ja on persoonaltaan todella haastava. Ei ymmärrä tätä itse. Joka projektissa ja tuöpaikoissa joutuu ongelmiin käytöksensä vuoksi. Edellisessä työssä ei kovin montaa kuukautta ollut, työpaikalla myös toinen voimakastahtoinen ihminen, joten tätä nopeaa lähtöä osattiin kyllä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian haastavien, selvästi oman osaamisen ylittävien työtehtävien saaminen ja samalla jatkuvien lisätöiden kaataminen niskaan.
Tämä, ja uudelle ihmiselle sanotaan vain, että "meillä on tähän ohjeet ja jos et jotain ymmärrä, sinun täytyy olla itse aktiivinen ja oma-aloitteinen", kun kenelläkään ei ole aikaa tai edes osaamista perehdyttää tai opastaa. Ajatellaan, että uusi työntekijä on henkilöresurssi, joka suorittaa alusta asti täysillä.
Onneksi on koeaika menossa. Harmittaa, että lähdin edellisestä työpaikasta, jossa ammattitaitoani ja osaamistani arvostettiin. Kyllähän se keski-ikäisen itsetuntoa hiveli, kun headhunter otti yhteyttä ja lähdin "uusien haasteiden pariin" paremman palkan houkuttelemana. Ottaisivatkohan ne minut vielä edellisessä työpaikassa takaisin.
Valitettavasti yleistä.Toimii ok,jos vaihdat isossa firmassa sisäisesti tai tehtävänimike on analyytikko yms.Muuten aika ikävää...
Näistä kiusaamisista voisi yläpeukuttaa suurimman osan, eli monenlaista on koettu työhistorian aikana. Olen kirjannut vuosien mittaan kaiken ylös, ja tapauksista voisi kirjoittaa varmaan useita romaaneja. Sen verran raadollista touhua on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Työyhteisön ulkopuolelle jättäminen
Tämä on pahinta. Minulla kiusaaminen alkoi vanhemman vakituisen harjoittamana henkisenä väkivaltana. Hän asetti epärealistisen deadlinen, haukkui työni virheet luetellen muiden kuullen, kyseenalaisti älyni ja osaamiseni, virnuili, pyöritteli silmiään ja huusi. Jouduin sairaslomallekin. Minulla oli vakava tulehdus, mikä johtui stressistä. Pahinta oli kuitenkin, kun ne hyvätkin tyypit, joista pidin, menivät kiusaajan puolelle. Jouduin yksin työskentelemään, eräs työkaveri, jonka kanssa minun piti tehdä töitä, kieltäytyi terveyteensä vedoten. Kokouksissa kukaan ei tullut viereen. Myös ovia teljettiin. Tilanne oli minulle hyvin ahdistava. En ole päässyt eteen päin. Koen, että elämäni on pilalla.
Toisten tavaroiden varastaminen. Tai siis eivät palauta niitä. Joudun laittamaan kaiken irtoavan lukkojen taakse ja dymottamaan kaikkeen nimeni varmuuden vuoksi, koska muuten katoaa kaikki postit lappuja myöden työpöydältä. Paras oli kun lainasivat (ilman lupaa) uutta työläppäriäni ja "palauttivat" pokkana jonkun huonomman koneen tilalle ja kuvittelivat etten olis huomannut. Näppiksellenikin on aika usein kaatunut jotain lomieni aikana jne.
Levittelevät myös kahvia lattioille ja heille ei ole tule mieleenkään pyyhkiä niitä. Näille ukkeleille on jäänyt teekkariperseily päälle.