Luetellaan että miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla (peukuta ylös, jos olet kokenut vastaavaa)
Aloitan: Juorujen kohteeksi joutuminen
Peukuta ylös, jos olet kokenut vastaavaa! Peukuta alas jos et ole kokenut vastaavaa.
Kommentit (89)
Pomon ja toisen työntekijän (asiantuntijatehtävissä) keskusteleminen minunkin tehtävistäni ja niiden parantamisesta, kun toinen lipsuttaa pomon luona jatkuvasti. Tästä johtuen varuillaan olo, enkä tiedä tarkasti, mitä multa odotetaan. Eli olen tuuliajolla ja informaation puutteessa.
Joku valehtelee pomolle, ettei tulla toimeen toisen työkaverin kanssa, vaikka oikeassa elämässä tullaan hyvin toimeen, tämä kertoja ei edes ole paikalla kun ollaan tämän toisen kanssa.
Musta töissä yksi ihminen valittaa toistuvasti, että käyttäydyn jotenkin väärin. Ei jouduta kyllä mihinkään tekemisiin työpaikalla enkä ole käyttäytynyt huonosti. Jouduin pyytämään anteeksi, kuulemma koska joku voi olla yliherkkä. Pyysin, vaikka kukaan ei tiedä eikä kerro, mistä syystä. Kaikki hyvin kuulemma, seuraavaan kertaan asti.
Mulle tulee burnout. Olen hyvä työntekijä ja olen tehnyt pitkään paljon enemmänkuin esim. em. yliherkkä. Herkkä olen minäkin, mutta ei sitä ole kyselty. Työpaikan ilmapiiri meni pilalle, haen paikkaa muualta ja saan sen viimeistään syksyllä.
Nolaaminen ja syyttely muiden kuullen tai viesteissä jotka lukee kaikki. Yleisesti väärän ja negatiivisen kuvan luominen toisesta muille tai esimiehelle. Kyykytys tai ulos jättäminen palavereista tai tehtävien vaihto työntekijöiden kesken mielivaltaisesti. Esimerkiksi joku vanha työntekijä voi menettää työtehtäviä jollekin harjoittelijalle tai uudelle tai toisinpäin eli uuteen työntekijään jolla on pätevyys ei uskota, ja se sanotaan ääneen vaihtamalla työtehtäviä kollegoiden kuullen ja kesken.
Vierailija kirjoitti:
Keskisormen näyttäminen kollegalle
Paitsi, jos kollega on ensin näyttänyt keskaria.
Pomo valehteli muille alaisilleen, että hänen ja minun välillä on jokin suhde. Kun kuulin tästä työkaveriltani, järkytyin niin, että meni monta vuotta ennen kuin tajusin, että olisin voinut nostaa syytteen kunnianloukkauksesta. Rikos oli kuitenkin jo vanhentunut, kun aloin asiaa selvittämään.
Järkyttävää miten monia on kiusattu näin:(
"Niskaan hengittäminen"
Mitä sä teet? Miks sä teet ton noin? Älä mee sinne. Tee sä toi. Tuuppa äkkiä. Mee hakemaan toi. Miks sä sieltä nyt kävelit?
ihanaa, oli noin kymmenen kohtaa joissa en joutunut painamaan ylänuolta. ei varmaan ole yllätys etten ole työmarkkinoilla nyt.
Muut ovat työpaikan Whatsapp ryhmässä (jopa kesätyöntekijä). Siellä inside jutut jotka välillä "lipsahtavat" kahvipöytäkeskusteluihin. Luulevat etten tiedä ryhmästä, mutta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Muut ovat työpaikan Whatsapp ryhmässä (jopa kesätyöntekijä). Siellä inside jutut jotka välillä "lipsahtavat" kahvipöytäkeskusteluihin. Luulevat etten tiedä ryhmästä, mutta tiedän.
Meillä kanssa tämmöinen, mihin ei kaikkia ole pyydetty. Sitten vielä toinen mistä puuttuu osa niistä jotka ovat toisessa:/
Meillä vanhempi kollega pyrkii hallitsemaan ja määräilemään. Mulla on liukuva työajan aloitus, mutta hän pyrkii luomaan painetta että pitäisi mahdollisimman aikaisin aloittaa työt. Samaan aikaan hän on kiinnostunut minun työpäivieni pituudesta ja luo painetta, että niiden tulisi olla lyhyitä. Ja kuitenkin kaikki työt pitäisi saada tehtyä.
Mielisairas yhtälö. Ei kukaan ihminen pysty tekemään 10 h töitä seitsemässä tunnissa. Hän kommentoi julkisesti kaikki mielipiteensä minun tekemisistä. Nyt on mitta tullut täyteen ja aion alkaa hankalaksi vastapalloon.
Eväiden/syömisten kommentointi. Pari kertaa kokenut. Suora lainaus: mitä pa$kaa tuo on.