Kyläilevä sukulainen alkaa siivota
Onko kellään muulla tätä? Kylään arkena töiden jälkeen tuleva isovanhempi käy paikat läpi arvioiden katseellaan tai sanallisesti kauhistellen ja joskus alkaa siivota omin nokkineen? Siis sen sijaan että olisi lastenlasten kanssa. Raivostuttavaa. Koti ei ole aina siistein mahdollinen, mutta meidän unelmamme ei ole kiiltokuvakoti vaan koti, jossa voi olla rennosti kuin kotonaan. Hänen unelmansa on kiiltokuvakoti.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi olla rennosti kiiltokuvakodissa isovanhempien lähdettyä? Mikä estää olla rennosti siistissä kodissa?
Onko sinulla älyllinen kehitysvamma? Jos ei ole kutsuttu siivousapua, ehkä sitä apua ei haluta automaationa. Ehkä vierailuaika halutaan käyttää yhdessäoloon siivoamisen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi olla rennosti kiiltokuvakodissa isovanhempien lähdettyä? Mikä estää olla rennosti siistissä kodissa?
Siinä saa odottaa sukulaisten haukkumispuheluita, miten taas olet pistänyt raihnaisen vanhuksen siivoamaan ja nyt se on kipeä ja eikö sinua hävetä.
eri
Ootte te pösilöitä. Ilmaista työvoimaa tarjolla, mutta pistätte hanttiin?
Vierailija kirjoitti:
Joku haluaa siivota kotisi ja siinä siitä vielä valitat? Voi hemmetti soikoon.
Selvästi olen tullut vanhaksi kun en ymmärrä miten tästäkin voi loukkaantua.
Toki itse loukkaannuin kun en saanut veljentyttöä pidellä kun oli syntynyt. En mennyt heidän kotiinsa vaan sairaalaan ja myöhemmin kuulin että sekin oli väärin tehty.
Noh mitään yhteyttä ei ole veljeen eikä tyttöön tai muihinkaan lapsiin. Enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs yövieras otti imurin kaapista klo 8.00 sunnuntaiaamuna. Totesi, että pitää täällä vähän siivota. Sanoin, että kiitos ei. Minä siivoan kyllä meillä itse. En antanut hänen alkaa imuroida.
Typerys. Minä olisin ilomelin ottanut tuo avun vastaan, kun en tykkää imuroida.
Kaikki ei ole yhtä laiskoja ja haluttomia imuroimaan kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä saa odottaa sukulaisten haukkumispuheluita, miten taas olet pistänyt raihnaisen vanhuksen siivoamaan ja nyt se on kipeä ja eikö sinua hävetä.
eri
No jos vanhus itse haluaa siivota, niin ei hävetä. Tietysti pitää katsoa, että on mielenterveydeltään normi kunnossa ja fysiikka kestää. Mitä väliä sukulaista?
Kyllä minä olen lasteni perheissä siivonnut koska kiireistä lapsiperheaikaa elävät. Sitä sanotaan auttamiseksi. Ei kukaan rakasta sotkussa elää, heillä ei vaan aika ja voimat riitä kaikkeen.
Joskus oikein sovitaan etukäteen että me tullaan viikonloppuna ukin kanssa siivoamaan. Vanhemmat voivat viettää laatuaikaa lastensa kanssa vaikka pulkkamäessä ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ootte te pösilöitä. Ilmaista työvoimaa tarjolla, mutta pistätte hanttiin?
Miksi sinä pistät vanhat ja hauraat sukulaiset siivoamaan sotkusi? Etkö ymmärrä, että he ovat kipeitä monta päivää tuon jälkeen?
Anna siivota vaan, mutta sano että siivoaa sitten kunnolla koko kämpän eikä vain yhtä kohtaa asunnosta. Eihän tuosta muuten mitään hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs yövieras otti imurin kaapista klo 8.00 sunnuntaiaamuna. Totesi, että pitää täällä vähän siivota. Sanoin, että kiitos ei. Minä siivoan kyllä meillä itse. En antanut hänen alkaa imuroida.
Typerys. Minä olisin ilomelin ottanut tuo avun vastaan, kun en tykkää imuroida.
Kaikki ei ole yhtä laiskoja ja haluttomia imuroimaan kuin sinä.
Sen takia mulla onkin robotti-imuri, mutta toivotan kaikki sukulasiet ja tuttavat vielä imuroimaan, jos sellaista haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan järkyttävän epäkohteliasta ja loukkaavaa. Meilläkin anoppi joskus siivosi pyytämättä. Onneksi ei nykyään käy täällä paljon. Meillä on ihan riittävän siistiä, vaikka ei täydellisen puhdasta. Ei ole pakko tulla, jos ei kelpaa.
Ja ihan kunnollisia kunnollisissa töissä olevia ihmisiä olemme. Joillakin maalta kotoisin olevilla vanhemmilla naisilla on usein vain aika sovinistinen käsitys, että naisen arvo korreloi kodin puhtauden kanssa. Ei kannata tyttäriään altistaa sellaiselle ajattelulle.
Miksi tuollaisesta loukkaannuit? Asunto oli vaan entistä siistimpi? Miten tuosta nyt voi harmistua?
Mielelläni autan vierailustani aiheutuvan ylimääräisen vaivan. Jos siivoan kylässä pyytämättä, se ei ole minulta pois. Muistan aikaa pienten lasten kanssa jol
Joo ei siinä mitään, mutta sinulla muuten onkin vähän epäsiistit hiukset. Ne kelpaavat sinulle, mutta eivät minulle. Voisikin leikata tässä kysymättä sinulta, ilmaiseksi kun saat ja hälläväliä sinun mielipiteistäsi. Tämä olisi vähän sama asia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen lasteni perheissä siivonnut koska kiireistä lapsiperheaikaa elävät. Sitä sanotaan auttamiseksi. Ei kukaan rakasta sotkussa elää, heillä ei vaan aika ja voimat riitä kaikkeen.
Joskus oikein sovitaan etukäteen että me tullaan viikonloppuna ukin kanssa siivoamaan. Vanhemmat voivat viettää laatuaikaa lastensa kanssa vaikka pulkkamäessä ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.
Jos olet varma, että molemmat vanhemmat oikeasti ovat iloisia siitä, että siivoatte siellä, ja ette koskaan millään tavalla anna ymmärtää, että olisitte jotenkin parempia siivoamaan, niin voi olla ihan ok. Mutta iso riski on siinä, että käytöksenne on loukkaavaa, jos itse ilmoitatte tulevanne siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna siivota vaan, mutta sano että siivoaa sitten kunnolla koko kämpän eikä vain yhtä kohtaa asunnosta. Eihän tuosta muuten mitään hyötyä ole.
No onhan siitä paljonkin hyötyä, jos pahimmat pölyt siivoaa. Mulla on tapana tehdä silloin tällöin pikasiivous ja kyllä siitä hyötyä on. Ei aina tarvitse tehdä perussiivousta.
Lähde vain itse pois kun henkilö tulee paikalle. Näin minä ainakin tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kivempi, että lapset pääsisivät isovanhempien kanssa pulkkamäkeen, kun he saavat olla ihan riittävän paljon meidän vanhempien kanssa. Isovanhempien kannattaa viettää lastenlasten kanssa aikaa ilman vanhempia, siitä saa läheiset suhteet. Toki ymmärrän, että joillekin se siivoaminen on elämässä kaikkein tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oikein sovitaan etukäteen että me tullaan viikonloppuna ukin kanssa siivoamaan. Vanhemmat voivat viettää laatuaikaa lastensa kanssa vaikka pulkkamäessä ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.Minusta olisi kivempi, että lapset pääsisivät isovanhempien kanssa pulkkamäkeen, kun he saavat olla ihan riittävän paljon meidän vanhempien kanssa. Isovanhempien kannattaa viettää lastenlasten kanssa aikaa ilman vanhempia, siitä saa läheiset suhteet. Toki ymmärrän, että joillekin se siivoaminen on elämässä kaikkein tärkeintä.
No jos isovanhempia ei voi paskan vertaa kiinnostaa lapsenlapset, niin mitä haittaa, jos sitten siivoavat? Jotain hyötyä sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oikein sovitaan etukäteen että me tullaan viikonloppuna ukin kanssa siivoamaan. Vanhemmat voivat viettää laatuaikaa lastensa kanssa vaikka pulkkamäessä ja tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen pöytään.Minusta olisi kivempi, että lapset pääsisivät isovanhempien kanssa pulkkamäkeen, kun he saavat olla ihan riittävän paljon meidän vanhempien kanssa. Isovanhempien kannattaa viettää lastenlasten kanssa aikaa ilman vanhempia, siitä saa läheiset suhteet. Toki ymmärrän, että joillekin se siivoaminen on elämässä kaikkein tärkeintä.
No jos isovanhempia ei voi paskan vertaa kiinnostaa laps
Meillä on meille riittävän siistiä. Pysykööt sellaiset isovanhemmat siivoamassa omaa kotiaan, joille se on elämän tärkein asia.
Onko se jotenkin vaikea käsittää, että joillekin riittää, että ne lattiat on pesty juuri ennen vieraiden tuloa, anopin ei tarvitse pestä vastapestyä lattiaa uudestaan? Meillä näin anoppi ilmoitti tehneensä, kun jäi hetkeksi lasten kanssa.
Ilmaiseksi? Mitä ilmaista se on, jos siihen liittyy huonoa käytöstä ja ylimielisyyttä?
Minulla on ainakin niin hyvä palkka, että maksan mieluummin rahalla kuin mielenterveydelläni. Ja anoppiani tapaan nykyään vain mahdollisimman lyhyesti ja mahdollisimman harvoin.