Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläilevä sukulainen alkaa siivota

Vierailija
13.04.2024 |

Onko kellään muulla tätä? Kylään arkena töiden jälkeen tuleva isovanhempi käy paikat läpi arvioiden katseellaan tai sanallisesti kauhistellen ja joskus alkaa siivota omin nokkineen? Siis sen sijaan että olisi lastenlasten kanssa. Raivostuttavaa. Koti ei ole aina siistein mahdollinen, mutta meidän unelmamme ei ole kiiltokuvakoti vaan koti, jossa voi olla rennosti kuin kotonaan. Hänen unelmansa on kiiltokuvakoti. 

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheillä on usein todella P askainen koti ilman että edes tajuavat. Ehkä on halunnut siivota että pystyy olemaan siellä. 

Älä jaksa. Tuo on jonkinlaista ylikontrollointia puuttua toisen kodin asioihin. Kyse ei kuitenkaan ole tilanteesta, jossa kulkureitti kodissa pitäisi raivata vaan (lapsi)perhesotkusta. 

Vaikken mikään niin siisti ihminen ole, niin jopa minun mittakaavallani on sellaisia lapsiperhesotkuja, että ne häiritsevät minuakin. Etenkin jotkut syöttötuolin kuivuneet ruokaläikkäkerrokset ovat aika ällöjä. Niitä ei ole vaivauduttu aikoihin pyyhkimään.

-ohis-

Vierailija
62/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi olla rennosti kiiltokuvakodissa isovanhempien lähdettyä? Mikä estää olla rennosti siistissä kodissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä teitä nuoria sotkuisia aikuisia vaivaa? Miksi teillä on likaiset kodit, ja EI, lapset eivät ole syy siihen että koti on likainen. Jokainen normaali älyllä varustettu ihminen osaa ja ymmärtää pitää kodin siistinä, ei se mitään ydinfysikkaa ole.

Minun kotini ei ole sinun kotisi. Sinulla ei ole täällä määräämisoikeutta. Täällä on minun standardini ja siihen kuuluu se, että peilipuhdasta ei tarvitse olla.

Ja miten se sinua haittaa, jos joku siivoaakin asunnon peilipuhtaaksi? Mitä harmia siitä sinulle aiheutuu? 

Minun kotini on minun kotini. Minä en kaipaa mitään vieraita räpylöitä koskettelemaan sitä, enkä varsinkaan anoppini paheksuvia katseita. 

Vierailija
64/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuo ei nyt ole normaalia. Ei siivoojatkaan koske mihinkään pöydillä oleviin asioihin. Tuossa on nyt kyse muusta kuin siivouksesta. Tuossa on kyse tärkeiden asioiden heittämisestä roskiin eikä sillä ole mitään tekemistä siivouksen kanssa."

Nyt ei ole kyse ammattisiivoojista vaan tungettelevista sukulaisista. Joillain on niin varmat mielipiteet miten ihmisten pitää elää ja olla, joten kaikki siitä poikkeava on väärin. Tuollainen ihminen tekee mielestään kaiken oikein. Nämä ovat usein samoja ihmisiä, jotka menevät leikkaamaan lastenlasten hiukset ilman lupaa.

Vierailija
65/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa siivota kotisi ja siinä siitä vielä valitat? Voi hemmetti soikoon. 

Vierailija
66/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä teitä nuoria sotkuisia aikuisia vaivaa? Miksi teillä on likaiset kodit, ja EI, lapset eivät ole syy siihen että koti on likainen. Jokainen normaali älyllä varustettu ihminen osaa ja ymmärtää pitää kodin siistinä, ei se mitään ydinfysikkaa ole.

Minun kotini ei ole sinun kotisi. Sinulla ei ole täällä määräämisoikeutta. Täällä on minun standardini ja siihen kuuluu se, että peilipuhdasta ei tarvitse olla.

Ja miten se sinua haittaa, jos joku siivoaakin asunnon peilipuhtaaksi? Mitä harmia siitä sinulle aiheutuu? 

Mitä harmia? No mainitsin jo aiemmin, että verenpaine kohoaa jo ennalta. Olen ahdistuneisuushäiriöinen jo entuudestaan, tämä hlö on lapsuudestani asti ollut kontrolloiva ja tyytymätön. Lisäksi vietän päivittäin aikaa omien lasteni kanssa. On lapsia kohtaan tympeää käyttää vierailua siivoamiseen eikä lastenlasten kanssa olemiseen. 

Vierailija
67/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä rajattomuutta ja kunnioituksen puutetta. Nyt on porttikiellon paikka.

Vierailija
68/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No tuo ei nyt ole normaalia. Ei siivoojatkaan koske mihinkään pöydillä oleviin asioihin. Tuossa on nyt kyse muusta kuin siivouksesta. Tuossa on kyse tärkeiden asioiden heittämisestä roskiin eikä sillä ole mitään tekemistä siivouksen kanssa."

Nyt ei ole kyse ammattisiivoojista vaan tungettelevista sukulaisista. Joillain on niin varmat mielipiteet miten ihmisten pitää elää ja olla, joten kaikki siitä poikkeava on väärin. Tuollainen ihminen tekee mielestään kaiken oikein. Nämä ovat usein samoja ihmisiä, jotka menevät leikkaamaan lastenlasten hiukset ilman lupaa.

Mitä väliä, jos lastenlasten hiukset leikataan? Ne hiukset kasvaa takaisin. Jos lapselle käy hiusten leikkaus, niin mitä vatun väliä sitten. 

Vierailija
69/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen oikeasti opiskellut sitä ydinfysiikkaa. Ja koti on meille riittävän hyvä. Jos se ei ole sitä anopista, ei ole pakko tänne tulla. Ja koti ei koskaan ole ollut niin likainen, että lasten terveys tai turvallisuus siitä kärsisi. 

Vierailija
70/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajjestas!

Sulla on SUU! KIELLÄT! ET saa, en halua, mun koti, mene lasten kanssa mieluummin!

Vierailija
71/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs yövieras otti imurin kaapista klo 8.00 sunnuntaiaamuna. Totesi, että pitää täällä vähän siivota. Sanoin, että kiitos ei. Minä siivoan kyllä meillä itse. En antanut hänen alkaa imuroida. 

Vierailija
72/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harmia? No mainitsin jo aiemmin, että verenpaine kohoaa jo ennalta. Olen ahdistuneisuushäiriöinen jo entuudestaan, tämä hlö on lapsuudestani asti ollut kontrolloiva ja tyytymätön. Lisäksi vietän p

No relaa vähän ja anna toisen siivota ja sitten on vähemmän töitä itsellesi. Yritä miettiä asioita positiivisuuden kautta. 

Vierailija
73/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järkyttävän epäkohteliasta ja loukkaavaa. Meilläkin anoppi joskus siivosi pyytämättä. Onneksi ei nykyään käy täällä paljon. Meillä on ihan riittävän siistiä, vaikka ei täydellisen puhdasta. Ei ole pakko tulla, jos ei kelpaa. 

Ja ihan kunnollisia kunnollisissa töissä olevia ihmisiä olemme. Joillakin maalta kotoisin olevilla vanhemmilla naisilla on usein vain aika sovinistinen käsitys, että naisen arvo korreloi kodin puhtauden kanssa. Ei kannata tyttäriään altistaa sellaiselle ajattelulle. 

Miksi tuollaisesta loukkaannuit? Asunto oli vaan entistä siistimpi? Miten tuosta nyt voi harmistua? 

Mielelläni autan vierailustani aiheutuvan ylimääräisen vaivan. Jos siivoan kylässä pyytämättä, se ei ole minulta pois. Muistan aikaa pienten lasten kanssa jolloin kaikki apu olisi ollut tervetullutta.

Ihmettelen tätä apn ongelmaa.

Vierailija
74/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun haluan kenenkään siivoavan omaa kotiani, otan yhteyttä maksullisiin kotisiivouspalveluihin.

Vierailija
75/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kommentoijilta, millainen koti on teidän mielestä tarpeeksi siisti ja millainen on liian sotkuinen. Itse voin ottaa esimerkiksi anoppini. Mentiin kerran hänen luo yllättäen ja anoppi pyysi anteeksi sotkuja. Tiskialtaassa oli kaksi kahvikuppia odottamassa pesua. Itse en pyydä anteeksi, jos pöydällä on lehti ja kahvikuppi ja eteisessä hiekkaa, mutta silti se joillekin oikeuttaa ruveta siivoamaan niitä. Jokainen voi siivota omassa kodissaan ja jos toisten kodit ahdistaa, niin ei kannata mennä niihin käymään,

Vierailija
76/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs yövieras otti imurin kaapista klo 8.00 sunnuntaiaamuna. Totesi, että pitää täällä vähän siivota. Sanoin, että kiitos ei. Minä siivoan kyllä meillä itse. En antanut hänen alkaa imuroida. 

Typerys. Minä olisin ilomelin ottanut tuo avun vastaan, kun en tykkää imuroida. 

Vierailija
77/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos/kun haluan kenenkään siivoavan omaa kotiani, otan yhteyttä maksullisiin kotisiivouspalveluihin.

Miksi haluat maksullista palvelua, kun voit saada saman palvelun ilmaiseksi? 

Vierailija
78/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä lapset ovat jo vähän isompia, ja heitä ei kiinnosta lainkaan anoppiin yhteydenpito. Jos anoppi olisi ollut vähän kiinnostuneempi lapsista ja vähän vähemmän kiinnostunut pätemään ylivertaisilla kodinhoitotaidoillaan, heillä olisi varmaan nyt jonkinlaiset välit. Mutta minä en lapsia yhteydenpitoon painosta. 

Vierailija
79/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, jos lastenlasten hiukset leikataan? Ne hiukset kasvaa takaisin. Jos lapselle käy hiusten leikkaus, niin mitä vatun väliä sitten. 

Lapsi sitten itkee vanhemmille, miten on rumat hiukset. No seuraavalla reissulla voinkin saksia anopin otsatukkaa lyhyemmäksi. Kyllähän se kasvaa takaisin.

Vierailija
80/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sitten itkee vanhemmille, miten on rumat hiukset. No seuraavalla reissulla voinki

Ihan vapaasti vaan saa tulla leikkaamaan vaikka kaljuksi. Tosin uskon, että hiukset leikattin ihan lapsen tahdosta. Ei ollut uskaltanut sanoa siitä ennen, kun vanhemmat olivat niin sitä vastaan.