Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläilevä sukulainen alkaa siivota

Vierailija
13.04.2024 |

Onko kellään muulla tätä? Kylään arkena töiden jälkeen tuleva isovanhempi käy paikat läpi arvioiden katseellaan tai sanallisesti kauhistellen ja joskus alkaa siivota omin nokkineen? Siis sen sijaan että olisi lastenlasten kanssa. Raivostuttavaa. Koti ei ole aina siistein mahdollinen, mutta meidän unelmamme ei ole kiiltokuvakoti vaan koti, jossa voi olla rennosti kuin kotonaan. Hänen unelmansa on kiiltokuvakoti. 

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että näiden tietynlaisten ihmisten siivoamisessa ja milloin missäkin "auttamisessa" ei ole kyse oikeasta auttamisesta. Tällaiset ihmiset ovat ylemmyydentuntoisia eikä heidän mielestään kukaan muu kuin hän itse osaa yhtään mitään. Kyse on kontrolloinnista ja itsensä pönkittämisestä ns. hyvänä ihmisenä, ja todellisuudessa huutelevat sitten pitkin kyliä, kuinka siellä oli TAAS likaista ja minä-minä-minä jouduin TAAS töihin. Uhriutuminen kuuluu tähän itsensä pönkittämiseen myös. 

Oikeassa auttamisessa ja kontrolloivassa "auttamisessa" on vissi ero!

Vierailija
42/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se ole hyvä ettei pelkästään kauhistele vaan tekee myös? Kyllä meillä miehen sisko siivoaa jos on muutaman yön kylässä. Haluaa auttaa ja korvata aiheuttamaansa vaivaa. Ei kyllä märise sotkusta vaikka joskus kyllä meillä sellaistakin on.

Ei. Jos ja kun en ole pyytänyt tulemaan siivoamaan, en myöskään sitä siivousta toivo. Ennemmin toivon viettävän aikaa lastenlasten kanssa, mutta siivous ilmeisesti tärkeämpää. Jo etukäteen verenpaine  nousee, jos kyläilyä luvassa. 

No nyt saat itse enemmän aikaa viettää lastesi kanssa, kun ei tarvitse siivota!

Etkö käsitä, että EN halua kotiini ketän siivoamaan? Sama kuin pakkosyöttäisi jotain. Nyt sinun ei tarvitse itse syödä. 

No en todellakaan tajua. Ottaisin siivousavun vastaan milloin hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen asemassasi, että joku haluaisi siivota tämän kämpän. 

Vierailija
44/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan järkyttävän epäkohteliasta ja loukkaavaa. Meilläkin anoppi joskus siivosi pyytämättä. Onneksi ei nykyään käy täällä paljon. Meillä on ihan riittävän siistiä, vaikka ei täydellisen puhdasta. Ei ole pakko tulla, jos ei kelpaa. 

Ja ihan kunnollisia kunnollisissa töissä olevia ihmisiä olemme. Joillakin maalta kotoisin olevilla vanhemmilla naisilla on usein vain aika sovinistinen käsitys, että naisen arvo korreloi kodin puhtauden kanssa. Ei kannata tyttäriään altistaa sellaiselle ajattelulle. 

Vierailija
45/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lähettää sen sukulaisen meille kylään myös. Saa ihan vapaasti siivota niin paljon kuin haluaa. 

Vierailija
46/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järkyttävän epäkohteliasta ja loukkaavaa. Meilläkin anoppi joskus siivosi pyytämättä. Onneksi ei nykyään käy täällä paljon. Meillä on ihan riittävän siistiä, vaikka ei täydellisen puhdasta. Ei ole pakko tulla, jos ei kelpaa. 

Ja ihan kunnollisia kunnollisissa töissä olevia ihmisiä olemme. Joillakin maalta kotoisin olevilla vanhemmilla naisilla on usein vain aika sovinistinen käsitys, että naisen arvo korreloi kodin puhtauden kanssa. Ei kannata tyttäriään altistaa sellaiselle ajattelulle. 

Miksi tuollaisesta loukkaannuit? Asunto oli vaan entistä siistimpi? Miten tuosta nyt voi harmistua? 

Vierailija
47/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ketään voi häiritä, että sotkuja siivotaan? Haluat edelleen pitää ne vanhat sotkut? 

Sinullakin varmasti alusvaatelaatikko ja yöpöytä on siivoamisen tarpeessa. Samoin kodin tärkeät paperit pitää käydä läpi ja poistaa sieltä turhat. Ja kas, tuossahan on pino sisustuslehtiä, nehän pitää viedä heti kierrätykseen. Meikkejäkin on ihan liikaa, pistetääs turhat roskiin.

pitäisi nuo perusasiat ihan itsekin tehdä, ettei sukulainen joutuisi niitä hoitamaan

Voi kun ihmisillä on eri käsitys siitä, mikä on tarpeeksi siistiä. Jos vaikka pöydällä on joku keskeneräinen askarteluprojekti, niin se on jonkun mielestä roskaa, joka pitää laittaa roskiin.

Vierailija
48/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meilläkin kävisi sukulainen siivoamassa. 

Vierailija
49/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ketään voi häiritä, että sotkuja siivotaan? Haluat edelleen pitää ne vanhat sotkut? 

Sinullakin varmasti alusvaatelaatikko ja yöpöytä on siivoamisen tarpeessa. Samoin kodin tärkeät paperit pitää käydä läpi ja poistaa sieltä turhat. Ja kas, tuossahan on pino sisustuslehtiä, nehän pitää viedä heti kierrätykseen. Meikkejäkin on ihan liikaa, pistetääs turhat roskiin.

pitäisi nuo perusasiat ihan itsekin tehdä, ettei sukulainen joutuisi niitä hoitamaan

Voi kun ihmisillä on eri käsitys siitä, mikä on tarpeeksi siistiä. Jos vaikka pöydällä on joku keskeneräinen askarteluprojekti, niin se on jonkun mielestä roskaa, joka pitää laittaa roskiin.

No tuo ei nyt ole normaalia. Ei siivoojatkaan koske mihinkään pöydillä oleviin asioihin. Tuossa on nyt kyse muusta kuin siivouksesta. Tuossa on kyse tärkeiden asioiden heittämisestä roskiin eikä sillä ole mitään tekemistä siivouksen kanssa. 

Vierailija
50/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä teitä nuoria sotkuisia aikuisia vaivaa? Miksi teillä on likaiset kodit, ja EI, lapset eivät ole syy siihen että koti on likainen. Jokainen normaali älyllä varustettu ihminen osaa ja ymmärtää pitää kodin siistinä, ei se mitään ydinfysikkaa ole.

Vierailija
51/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske se käymään mun luona kanssa.

Vierailija
52/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se ole hyvä ettei pelkästään kauhistele vaan tekee myös? Kyllä meillä miehen sisko siivoaa jos on muutaman yön kylässä. Haluaa auttaa ja korvata aiheuttamaansa vaivaa. Ei kyllä märise sotkusta vaikka joskus kyllä meillä sellaistakin on.

Ei. Jos ja kun en ole pyytänyt tulemaan siivoamaan, en myöskään sitä siivousta toivo. Ennemmin toivon viettävän aikaa lastenlasten kanssa, mutta siivous ilmeisesti tärkeämpää. Jo etukäteen verenpaine  nousee, jos kyläilyä luvassa. 

No nyt saat itse enemmän aikaa viettää lastesi kanssa, kun ei tarvitse siivota!

Etkö käsitä, että EN halua kotiini ketän siivoamaan? Sama kuin pakkosyöttäisi jotain. Nyt sinun ei tarvitse

Voit kysyä siivousapua, jos sitä haluat. Itse en halua. Kyse ei ole mistään sellaisesta iloisesta asenteesta, että hei kiva nähdä ja voisinpa auttaa. Vaan kyse on kotrolloivasta ja syyllistävästä asenteesta, hei mikset ole siivonnut tuota, mikset taaskaan ole sitä tätä tota, kyllä meillä sitä tätä katsos noin, meillä näin kyllä pitää... kyse on nyrpeän naaman näyttämisestä, silmien pyörittelystä ja huokailusta, jopa ruokavalioidenkin läpikäymisestä miten teillä on liikaa tuota ja tuota, vaatteidenkin arvostelusta vaivihkaa ja ei saa olla liikaa paikallaan vaan pitää näin ja noin.

Vierailija
53/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please please tänne myös sukulainen siivoamaan. 

Vierailija
54/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä selvästikin v,,tuttaa, kun ei itse saa aikaiseksi siivota. Itsetunto hänellä on rapissut, kun elää sotkujen keskellä. Ei siinä muusta ole kysymys. 

Jos ooisi itsetunto kohdillaan , niin sanoisi kylään tulleelle  isovanhemmalle iloiset kiitokset, lähtisi lasten kanssa sillä aikaa ulkoilemaan, ostaisi ihanat tarjottavat tälle siivoajalle pyytäen jäämään yökylään.

Illalla vietettäisiin mukava hetki herkkujen parissa rupatellen. 

Vierailija
55/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä teitä nuoria sotkuisia aikuisia vaivaa? Miksi teillä on likaiset kodit, ja EI, lapset eivät ole syy siihen että koti on likainen. Jokainen normaali älyllä varustettu ihminen osaa ja ymmärtää pitää kodin siistinä, ei se mitään ydinfysikkaa ole.

Minun kotini ei ole sinun kotisi. Sinulla ei ole täällä määräämisoikeutta. Täällä on minun standardini ja siihen kuuluu se, että peilipuhdasta ei tarvitse olla.

Vierailija
56/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotini ei ole sinun kotisi. Sinulla ei ole täällä määräämisoikeutta. Täällä on minun standardini ja siihen kuuluu se, että peilipuhdasta ei tarvitse olla.

Ja miten se sinua haittaa, jos joku siivoaakin asunnon peilipuhtaaksi? Mitä harmia siitä sinulle aiheutuu? 

Vierailija
57/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku voi  valittaa siivousavusta? 

Vierailija
58/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä selvästikin v,,tuttaa, kun ei itse saa aikaiseksi siivota. Itsetunto hänellä on rapissut, kun elää sotkujen keskellä. Ei siinä muusta ole kysymys. 

Jos ooisi itsetunto kohdillaan , niin sanoisi kylään tulleelle  isovanhemmalle iloiset kiitokset, lähtisi lasten kanssa sillä aikaa ulkoilemaan, ostaisi ihanat tarjottavat tälle siivoajalle pyytäen jäämään yökylään.

Illalla vietettäisiin mukava hetki herkkujen parissa rupatellen. 

Meillä on tarpeeksi siivoa meille. Vaan ei hänelle.

Vierailija
59/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko iski minuun. Olen tuo sukulainen. Jos näen epäkohtia aloita niiden korjaamisen, yleensä siivoan, joskus remontoin. Juttelen kyllä sukulaisten kanssa siellä kyläilypaikassa ja leikin lapsien kanssa. En pyri kuitenkaan kiiltokuvakotiin, vaan ihan perussiisteyteen ja asioiden toimivuuteen. Mietin että koskahan sukulaiset kyllästyy ja heittää pihalle, toistaiseksi ovat olleet tyytyväisiä ja ovat aina jotenkin onnellisen oloisia kun tulen käymään. Kun lähden sanovat yleensä et kai sinä vielä lähde.

MITEN joku voi olla noin tollo???

Vierailija
60/122 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin uskon tarttuvani imuriin kun eläinvahdiksi viikonlopuksi huolitaan. Vielä ei miniäkokelas ole vakuuttunut pätevyydestäni.