Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka auttaa valittamaan kelan päätöksestä?

Vierailija
13.04.2024 |

Kuka auttaa valittamaan kelan päätöksestä? En osaa itse tehdä valitusta.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka auttaa minua tekemään asunto hakemukset ja hakemaan asuntoa seuraavaa seuraavaa toimeentulohakemusta varten? En minä osaa sellaista, Jos joku nyt ivaa niin minulla on kelan oma todistus että olen työkyvytön  mutta kukaan ei auta minua hoitamaan asioita.

Tämä näyttää olevan yleinen ongelma. Olen autistinen ja minulle on hyvin haastavaa edes soitella mihinkään. Olen kysellyt asiointiapua ja tukea itselleni asioiden hoitoon ja elämisen haasteisiin ylipäätään, mutta kukaan ei halua oikeasti tehdä mitään auttaakseen. Pallotellaan vain paikasta toiseen ja ollaan tympeitä, kun joku kehtaa kritisoida. Olen myös työkyvytön.

Onko tuttua nämä?

https://autismiliitto.fi/tuki-ja-neuvot/neuvontapalvelu/usein-kysyttya/…

https://www.suomi.fi/palvelut/ammatillinen-tukihenkilo-aikuisille-keski…

Oisko noista jotain hyötyä teille?

Vierailija
82/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kirjoittaa ja ilmaista itseäni selkeästi. Auttaako kelan virkailija oikeasti valituksen teossa?

0/5

?

Hei!

Joillakin ulosanti voi olla parempi kirjoittamalla kuin puhumalla tilanteesta riippuen ja päinvastoin.

Meistä on moneksi, kukaan ei ole täydellinen.

Sinuna lähettäisin toimeentulotuen puolelle viestin perään terveydentilan vuoksi ja pyytäisin hakemuksen uudelleen käsittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnan sossuun aikavaraus. Sieltä luulisi saavan edes tietoa mikä taho auttaa jos eivät itse osaa. Muista kuitenkin katsoa missä ajassa valitus tulee tehdä ja laita menemään joku valitus ennen sitä.

Ei ole enää olemassa mitään kunnan sossuja.

Vierailija
84/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kirjoittaa ja ilmaista itseäni selkeästi. Auttaako kelan virkailija oikeasti valituksen teossa?

0/5

Jos osaat ilmaista itseäsi selkeästi, Kelan virkailija ei silti ole ymmärtävinään. Mutta kun valitat kaikissa eri instansseissa, kolmen tai viiden vuoden kuluttua voi käydä niin, että joku suomen kieltä ja logiikkaa ymmärtävä lukee tekstisi ja armahtaa sinut. Siinä yhteydessä sanotaan ehkä, että olit alun alkaenkin täysin oikeassa, pahoittelemme väärinkäsityksiä.

Vierailija
85/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaytä aikasi johonkin mielekkäämpään puuhaan. Aivan turha lähteä tekemään valitusta Kelasta.

Vierailija
86/86 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen peruskoulun mallioppilas siis? Mitenköhän Suomi pystyi ikinä olemaan PISA-tutkimusten kärjessä?