Kuka auttaa valittamaan kelan päätöksestä?
Kuka auttaa valittamaan kelan päätöksestä? En osaa itse tehdä valitusta.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsäntöisesti kelan päätöksestä ei kannata valittaa. Ei se muutu kuitenkaan. Sen sijaan kannattaa tehdä uusi hakemus, jossa selventää asioita paremmin. Sen uusi päätös voi hyvinkin olla haluamasi kaltainen.
Mä oon saanut noin 1 500 euroa Kelasta oikaisuvaatimuksilla. Yksi oli väärin perusteltu karenssi. Kesti noin 1,5 vuotta että asia käsiteltiin Sosiaalilautakunnan toimesta ja rahat kilahtivat tilille. Tietysti hain ja sain tuon karenssin ajalta toimeentulotukea, eli väärin saneltu karenssi oli mulle loppupeleissä aika tuottoisa. 😎
Kannattaa pitää puolensa oikeuksistaan.
Nyt puhut höpöjä. Sosiaalilautakunnalla ei ole mitään tekemistä työttömyysetuuksien kanssa. Tarkista seuraavalla kerralla faktat ennenku puhut läpiä päähäsi.
Minkä amerikkalaisen ajatushautomon tekstiä tämä tällä kertaa on?
Voit valittaa, mutta se on täysin turhaa.
Kuka auttaa minua tekemään asunto hakemukset ja hakemaan asuntoa seuraavaa seuraavaa toimeentulohakemusta varten? En minä osaa sellaista, Jos joku nyt ivaa niin minulla on kelan oma todistus että olen työkyvytön mutta kukaan ei auta minua hoitamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Arjen sankari.
Olen työkyvyttömyys eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa minuakin, että mitenkä tuon valituksen kestoajan? Saako silloin kuitenkin tukea?
Sen verran kuin päätöksessä on myönnetty
Kaikki nuo kelan päätökset tehdään superkalliina käsityönä ihmisvirkailijoiden toimesta. Tehotonta. Miksi ei perustuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on jokin terveyteen liittyvä valitus, ehdottomasti uusi lääkärinlausunto mukaan. Ja ei riitä valituksessa, että kirjoitat kts. lääkärinlausunto, vaan kirjoitat omin sanoin mikä vaivaa, miten se näkyy arjessa, toiminta- tai työkyvyssä.
Nokun se ongelmahan tässä on että en osaa selkeästi ilmaista itseäni
No et näköjään
Sitähän olen koko ajan tässä selitellytkin. Kyse on toimeentulotuessa ja ylikalliista vuokrasta.
Eiku jaa, no siinä tapauksessa älä soita. Päätös on todennäköisesti oikein. Toimitat vaan Kelaan ne pyydetyt selvitykset että oot hakenut asuntoja seuraavan hakemuks
Miksi et luovuta työtäsi vaikka tekoälylle ja pääsisit itsekin lorvailemaan.
Kuka auttaa tekemään asuntohakuilmoitukset?
Aika epärealistista olettaa, että työkyvytön ja avuton kykenisi täysipainoisesti edes etsimään asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kelaelätti tosiaan on avuton monessa muussakin asiassa.
Aika moni kokoomuspersu tosiaan on ennakkoluuloinen monessa muussakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on juuri siitä, että kela ei ole noudattanut lakeja vaan on tulkinnut asioita omalla lainvastaisella tavallaan.
Joku kirjoittikin: Ne lait tehdään ministeriöissä, hallituksessa, eduskunnassa, eu:ssa ja muualla. Virasto vain toteuttaa ne. Siellä ei valitukset auta. Ellei kansa puutu tähän erikseen.
Eivät ne pakota muuttamaan, jos sitä pelkäät. Sinä saat jäädä asuntoosi kyllä, mutta maksat loput vuokrasta itse.
Kela hukkuu valituksiin, koska tekevät tiukan linjan lakitulkintaa ilman kohtuullisuusharkintaa, vaikka laki edellyttää harkintaa. Siksi nämä oli ennen sossujen eli virkamiesten tehtäviä. Kelan "virkailijat" eivät ole virkailijoita laisinkaan vaan toimihenkilöitä.
Ota yhteyttä sosiaalitoimeen, heillä on velvollisuus auttaa sinua, jos et itse ole kykenevä tekemään valitusta tai hakemaan toista asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on juuri siitä, että kela ei ole noudattanut lakeja vaan on tulkinnut asioita omalla lainvastaisella tavallaan.
Joku kirjoittikin: Ne lait tehdään ministeriöissä, hallituksessa, eduskunnassa, eu:ssa ja muualla. Virasto vain toteuttaa ne. Siellä ei valitukset auta. Ellei kansa puutu tähän erikseen.
Eivät ne pakota muuttamaan, jos sitä pelkäät. Sinä saat jäädä asuntoosi kyllä, mutta maksat loput vuokrasta itse.
Kela hukkuu valituksiin, koska tekevät tiukan linjan lakitulkintaa ilman kohtuullisuusharkintaa, vaikka laki edellyttää harkintaa. Siksi nämä oli ennen sossujen eli virkamiesten tehtäviä. Kelan "virkailijat" eivät ole virkailijoita laisinkaan vaan toimihenkilöitä.
Kela ei noudata asiasta annettua lakia. Erityinen peruste on esim. sairaus mutta kela vaatii sairasta ihmistä hakemaan kaikin tavoin halvempaa asuntoa, vaikka laki ei sitä velvoita.
Miksi kela vaatii luottotiedotonta hakemaan asuntoja joihin vaaditaan luottotiedot? Onkohan asiassa jokin ajatus vai onko se pelkkää viranomaisväkivaltaa ja ihmisen nöyryyttämistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kela vaatii luottotiedotonta hakemaan asuntoja joihin vaaditaan luottotiedot? Onkohan asiassa jokin ajatus vai onko se pelkkää viranomaisväkivaltaa ja ihmisen nöyryyttämistä?
Tämä kiinnostaa minuakin!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo kelan päätökset tehdään superkalliina käsityönä ihmisvirkailijoiden toimesta. Tehotonta. Miksi ei perustuloa?
Eipä nuo rahat riitä nytkään kaikkien tukia tarvitsevien elättämiseen. Jos olisi vaikka 1500 euron perustulo niin se tekisi vuodessa 18000 euroa. Maassa on väkeä 5,6 miljoonaa joten tarvittaisiin 100,8 miljardia euroa rahaa perustulon toteuttamiseen. Valtion budjetti on 80 miljardin luokkaa joten rahaa ei jäisi yhtään koulutukseen tai sairaanhoitoon eikä muuhunkaan. Jos perustulo tulisi niin lopettaisin ihan mielelläni työnteon välittömästi vaikka olen hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka auttaa minua tekemään asunto hakemukset ja hakemaan asuntoa seuraavaa seuraavaa toimeentulohakemusta varten? En minä osaa sellaista, Jos joku nyt ivaa niin minulla on kelan oma todistus että olen työkyvytön mutta kukaan ei auta minua hoitamaan asioita.
Tämä näyttää olevan yleinen ongelma. Olen autistinen ja minulle on hyvin haastavaa edes soitella mihinkään. Olen kysellyt asiointiapua ja tukea itselleni asioiden hoitoon ja elämisen haasteisiin ylipäätään, mutta kukaan ei halua oikeasti tehdä mitään auttaakseen. Pallotellaan vain paikasta toiseen ja ollaan tympeitä, kun joku kehtaa kritisoida. Olen myös työkyvytön.
Eiku jaa, no siinä tapauksessa älä soita. Päätös on todennäköisesti oikein. Toimitat vaan Kelaan ne pyydetyt selvitykset että oot hakenut asuntoja seuraavan hakemuksen liitteenä.
t. sossu