Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iranin valtava isku Israeliin?

Vierailija
13.04.2024 |

Tuhoutuuko koko Jerusalem Iranin massiivisen ohjusiskun seurauksena?

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010358036.html
Israel varautuu ennennäkemättömään iskuun Biden Iranille: Älkää

Israel valmistautuu siihen, että Iran aloittaisi iskun seuraavien 48 tunnin sisällä.

Clarissa Rosi HS
11:37

Israel valmistautuu suoraan ja ennennäkemättömään Iranin iskuun vastaan jo lauantaina, kertoo uutistoimisto Bloomberg artikkelissaan.

Bloomberg perustaa tietonsa asiasta perillä oleviin nimettömiin lähteisiinsä. Lähteet kertovat artikkelissa, että droonien ja ohjusten laukaisu voisi mahdollisesti tapahtua seuraavien 48 tunnin sisällä.

Lisäksi lähteet pitävät Iranin maaperältä toteutettavaa hyökkäystä todennäköisimpänä skenaariona.

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sionistimiehittäjä tappanut Gazassa jo yli 33 000 siviliiä, joista suurin osa lapsia ja naisia. Lisäksi yli puolet Gazan rakennuksista tuhoutunut tai vaurioitunut. Joukkotuhon määrää ei tajua ellei katso dronekuvia Gazasta.

Vierailija
122/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taisi aatu olla oikeassa tuan kansan suhteen mikään ei heille riitä vaan aina pitää jyrätä muiden koteja ja ottaa omistukseen heidän maitaan kun muka raamatussa sanotaan. 60v meni että silmäni avautuivat  ja tajusin aivopesun jota kirkkokin hehkutti. olen tajunnut että israililaiset ovat minä minä narsisti kansaa jolle mikään ei riitä.

Hyvin on riittänyt, ne on ne arabikansat jotka ovat tapelleet sekä toisiaan että juutalaisia vastaan.  Kauan ennen islamia ja sen jälkeen. Musli mit julistaa puolestaan olevansa jonkun älähin valittuja, siinäkin kopioivat juutalaisia. 

Muhammed Saudi-Arabiasta ajoi aikoinaan juutalaiset pois omasta maastaan. Ilman mitään syytä kuin halu valloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taisi aatu olla oikeassa tuan kansan suhteen mikään ei heille riitä vaan aina pitää jyrätä muiden koteja ja ottaa omistukseen heidän maitaan kun muka raamatussa sanotaan. 60v meni että silmäni avautuivat  ja tajusin aivopesun jota kirkkokin hehkutti. olen tajunnut että israililaiset ovat minä minä narsisti kansaa jolle mikään ei riitä.

Hyvin on riittänyt, ne on ne arabikansat jotka ovat tapelleet sekä toisiaan että juutalaisia vastaan.  Kauan ennen islamia ja sen jälkeen. Musli mit julistaa puolestaan olevansa jonkun älähin valittuja, siinäkin kopioivat juutalaisia. 

Itse asiassa ovat tietyllä tapaa sukulaisia kun sama kantaisä, Abraham. Joka meni tyhmä tekemään lapsen orjattarensa kanssa kun vaimo Saara ei tullut raskaaksi. Orjatar sai pojan, Israelin. Ja Saarakin sai pojan, Iisakin. Syntyi ristiriitaa kun ykkösvaimo ei hyväksyt kaunista  orjatarta ja poikaa enää yhteistalouteen joten ajoi heidät tiehensä.

Uskonnotkin ovat monelta kohdin samatyylisiä muslimeilla ja juutalaisilla. Ja koraani on saanut vaikutteita vanhemmista juutalaisten pyhistä teksteistä. 

Vierailija
124/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sionistimiehittäjä tappanut Gazassa jo yli 33 000 siviliiä, joista suurin osa lapsia ja naisia. Lisäksi yli puolet Gazan rakennuksista tuhoutunut tai vaurioitunut. Joukkotuhon määrää ei tajua ellei katso dronekuvia Gazasta.

Mitäs käyttävät niitä kilpinään. Hamas on terroristiverkosto jota Iran ja kumpp. rahoittaa.

Vierailija
125/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ham.as korhasi lukuja vastikään eli noin 22000 on kuollut joista noin 13000 heidän eli terr.roristisolujen taistelijoita. Korjatut luvut eivät näköjään ylitä länsimaista uutiskynnystä.

Vierailija
126/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ovat tietyllä tapaa sukulaisia kun sama kantaisä, Abraham. Joka meni tyhmä tekemään lapsen orjattarensa kanssa kun vaimo Saara ei tullut raskaaksi. Orjatar sai po

Siis orjatar sai pojan Ismaelin.  Ei Israelin. Sorry.

Vierailija
127/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terroristit eivät taida tajuta mitä tuhoa tekevät.  Eivät välitäkään. Miksi muiden pitäisi.

Vierailija
128/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ovat tietyllä tapaa sukulaisia kun sama kantaisä, Abraham. Joka meni tyhmä tekemään lapsen orjattarensa kanssa

Ihan paskasatuja nuo. Ihmiset kehittyivät moonesta kantamuodosta eri puolilla Afrikan viidakoita miljoonien vuosien ajan eikä mistään Aatamista ja Eevasta...

Vierailija
129/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
130/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terroristit eivät taida tajuta mitä tuhoa tekevät.  Eivät välitäkään. Miksi muiden pitäisi.

Ne on kouluttamattomia ja aivopestyjä.

Vierailija
131/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimää löytyy monien lähi-idän arabiheimojen ja juutalaisten välillä.

Vierailija
132/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "siviilit" ovat teroja, terohautomoita ja teron poikasia. Joutavatkin mennä.

Vierailija
133/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi vielä käynnistyä sen tasoinen eskalaatio, että Yhdysvaltain ja Iranin välille puhkeaa sota. Sitten on leikki kaukana.

Iranille kävis kuten Irakille. Jenkit jyräis 100-0. Saddamilla oli lähi-idän isoin armeija ja jenkin kahdesti antoi selkään niin, että soi. Lähes ilman tappioita jenkit 2003 pani Irakin maantasalle. Maailmassa on vain yksi supervalta.

Iranin turvallisuutta takaavat nyt venäjä ja kiina, ei ole niin helppoa enää. Irakilla ei ollut yhtään relevanttia liittolaista.

Venäjä, Iran, Kiina, Pohjois-Korea. Kuinka rakastankaan noita kaveruksia.

Vierailija
134/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jerusalemin väestöstä 80% on muslimeja.

Ja luulet että sillä on merkitystä?  Oikeasti, useimmat muslimien käymissä sodissa kuolleista ovat muslimeja, koska sotia käydään eri lahkojen, eri klaanien jne. toisin ajattelevien muslimien välillä, ja on kunnia kuolla taistelussa.

Ählämiys on saata nasta. Muilla uskonnoilla on edes silmälumeeksi jokin hyvä tarkoitus, Muha metti tekaisi tuon sekalaisista aineksista vain vallatakseen maita, ja sitä se onkin tehnyt. Pakkouskonto nääs josta ei ole vapautusta. Kaikki ovat nyt kiilu silmäisiä taistelijoita ja kostajia. 

Vierailija
135/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä Iranista enkä muslimeista, mutta kyllähän se Israelin isku siihen Iranin Syyrian suurlähetystöön oli selvästi provosoiva tempaus, ja vaikuttaa siltä, että Israel ja Yhdysvallat haluavat kunnon sodan lähi-itään, saadakseen itselleen uusia alueita/tai hallintojen vaihtoa. Ei niin typerää sotilaskomentajaa Israelilla voi olla, etteikö olisi tajunnut, ettei Iran tule vastaamaan. Sillä, oliko siellä hamasiin liittyvää porukkaa, ei ole kokonaiskuvan kannalta tärkeää. Eihän Israel voisi esim Helsinkiinkään iskeä ilman vastaiskua, jos Mossad epäilisi jonkun hamaksen jäsenen lymyilevän Helsinkiläisessä moskeijassa.

Iran, hizbollah, huthit ja pallystiinalaiset ovat jo koko ajan iskeneet Israeliin, Irakiin ja muualle lähi-idässä. Amerikkalaisiakin on jo kuollut useita kuukausia sitten näissä Iranin iskuissa maansa ulkopuolelle.

Vierailija
136/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nytkö ne rupesivat nynnyilemään siellä Israelissa, eikä vastaiskua tulekaan?

Minä kun niin odotin, että pian EMP posauttaa Iranin kivikaudelle! No, ehkä sekin vielä tapahtuu.

Olen täysin samoilla linjoilla kuin tämä heppu:

"Kansallisen turvallisuuden ministeri Itamar Ben-Gvir esimerkiksi vaati murskaavaa vastaiskua ja sanoi, että ainoa keino luoda riittävä pelote on sekopäisyys ja kaiken itsehillinnän ja suhteellisuuden karistaminen."

https://yle.fi/a/74-20083569

No limits! I like this guy!

Vierailija
137/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siellä on laittomia taistelijoita. Me Suomessa ja Israelissa käytetään selkeitä tunnuksia ja uniformuja, tuolla Gazalla ei, pelkkää terroripaskapesäkettä se.

Vierailija
138/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel on ollut vuodesta 1948 joko jatkuvasti sodassa tai hyökkäyksen uhan alla. Ihan varmasti on selvät suunnitelmat Iraninkin varalle, en olisi tästä huolissani. Toivottavasti ei kuitenkaan jouduta käyttämään ydinasetta.

Veikkaus että ennemmin tai myöhemmin ellei tahti muutu, sivistynyt maailma joutuu niistämään nuo arabit pois poikkeen. 

Vierailija
139/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Israel on ollut Damaskoksen hyökkäyksen takana, missä kuoli Iranilaisia sotilaita, niin mikä edeltävä syy oli iskun takana? Antoiko Iran ensin jotain lausuntoja ja sitten Israel hyökkäsi? Minua kiinnostaa tietää nämä alku syyt tälle kaikelle?

Sun pitää mennä tosi kauas historiaan. Nämä kansat ovat aina pyörineet samoilla alueilla ja kaikille se on pyhää maata. Alueista on ollut aina kiistaa. Israelin valtio perustettiin toisen maailmansodan jälkeen liittoutuneiden määräyksestä sinne, mihin juutalaiset sen halusivat, ettei tarvinnut enää elää hajaannuksessa maailmalla ja kun n-Saksakin oli kohdellut juutalaisia niin huonosti. 

Vierailija
140/215 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdääs nyt sillä tavalla, että ä h lää mit siellä Iranin suunnalla kerätään kaikki yhteen läjään. Poimitaan sieltä kaikki jokseenkin järjissään olevat naiset länsimaihin. Sitten posautetaan kaikki ä h lää mit tomuksi ja jatketaan sivistynyttä elämää länsimaissa, eikä enää ikinä palata case Lähi-Idän konfliktiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi