Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa iso porukka olisi liittoutunut sinua vastaan?

Vierailija
13.04.2024 |

Esimerkiksi, että yksi ihminen ei pidä sinusta ja muut seuraavat perässä siitä huolimatta mitä teet. 

Oletko koskaan joutunut olemaan tälläisessä syrjityssä asemassa?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla mutta minut ohjattiin lääkäriin kun puhuin epäilyistä.

Vierailija
2/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä mutta siinä oli kyse alle viidestä ihmisestä. Kaveriporukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toki

Vierailija
4/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Minkäpä tilanteelle voi?

Vierailija
5/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. En tosiaan.

Vierailija
6/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
7/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koulussa ja aikuisena työelämässä. Analyysini mukaan jengin johtaja pelkää jäävänsä yksin ja ottamalla aina jonkun tikun nokkaan pitää muut varpaillaan ja siten pitää opetuslapsensa/lampaansa lähellään. Joka kerta asia on ratkennut sillä, että häivyn porukasta terveempään seuraan ja pikkuhiljaa lampaiden määrä väheni, kun fiksut ymmärsivät jutun juonen ja liukenivat paikalta. Koskaan ei saa pelätä vaihtaa porukkaa, itse olen aina löytänyt parempaa seuraa!

Vierailija
8/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, koulussa ja aikuisena työelämässä. Analyysini mukaan jengin johtaja pelkää jäävänsä yksin ja ottamalla aina jonkun tikun nokkaan pitää muut varpaillaan ja siten pitää opetuslapsensa/lampaansa lähellään. Joka kerta asia on ratkennut sillä, että häivyn porukasta terveempään seuraan ja pikkuhiljaa lampaiden määrä väheni, kun fiksut ymmärsivät jutun juonen ja liukenivat paikalta. Koskaan ei saa pelätä vaihtaa porukkaa, itse olen aina löytänyt parempaa seuraa!

Tää on hyvä neuvo

Vierailija
9/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Miksi tällaisia kommentoijia on täällä nykyään niin paljon?  Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
10/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja miettinyt mistä tuo johtuu?

Vierailija
11/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen aikaa vain. Lukiossa paras kaverini suuttui minulle, ja niin kauan kuin se riita kesti - pari viikkoa - kukaan isosta kaveriporukasta ei puhunut minulle mitään. Se oli todella omituinen kokemus, enkä sen jälkeen luottanut enää kunnolla kehenkään heistä.

Myös kaveriporukan ulkopuolella olevat ihmiset v*ttuilivat minulle tästä, ja koko juttu tuntui absurdilta, koska riidan aihekin oli niin typerä ja epäreilu. (Kaverini oli lainannut muistiinpanojani => tarvitsin ne takaisin lukeakseni kokeeseen => kaveri unohti kerta toisensa jälkeen tuoda ne minulle takaisin => hain ne koetta edeltävänä päivänä itse häneltä. Tuolloin kaverilla oli treffit uuden poikkiksen kanssa, ja hän loukkaantui verisesti, että häiritsin hänen kuherteluaan.)

Vierailija
12/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yläasteella jouduin porukan ulos sulkemaksi, vaihdoin koulua ja olin taas haluttua seuraa.

Sitten jossain vaiheessa työuraa lähdin yliopistolle tekemään väitöskirjaa. Tutkimusryhmän johtaja oli pahemman luokan narsisti, halusi olla Monni ja Pillit ja Pullat ympärillä. En ole tiennyt, että aikuinenkin voi olla tuollainen manipuloiva kiusaaja. Tosi hurmaava ja karismaattinen halutessaan, sai kyllä muut mukaan. Mitäpä siinä muuta saattoi tehdä, kuin viheltää peli poikki. Palasin töihin ja etsin muutaman vuoden päästä uuden kivan tutkimusaiheen eri yliopistossa. Jälkikäteen kuulin, että ko. ryhmästä olivat lähteneet yksi kerrallaan muutkin opiskelijat. Yksi väitteli, eikä halua olla enää edes tutkimusalan kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
13/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lääkäriin. Vainoharhaisuutta!

Vierailija
14/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väkivaltaa mutta pilkkaamista on ollut - jonkin verran.

-Suomessa kiusaaja saa vapaat kädet ja hyvät oikeudet.

Vierailija
15/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja miettinyt mistä tuo johtuu?

Siinähän sanottiin ettei yksi ihminen pidä jstn tyypistä. Sun logiikalla ansaittua?

Vierailija
16/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ainoa mikä pitää sellaiset poissa suureksi osaksi on laki. Valitettavasti näin. Ehkä tietyistä laeista on sitten jotain apuakin. Mutta jos taas menee ansaan ja uskoo kaiken mitä joku puhuu tai kysyy (vai kutsuu), ei lakikaan auta siinä. Pitää olla tarkkana, jokaisen. Joskus mietin ovatko iäkkäät vaarassa, ellei joku pidä heidän oikeuksista huolta positiivisella tavalla.

Vierailija
17/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. koulussa.

Vierailija
18/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyinen esimies manipuloi muita ja valitsee aina yhden uhrin kerrallaan. Semmosta kummallista mitättömistä ja yhdentekevistä asioista tikunnokkaan nostamista, kommentointia jopa vaatetuksesta tai mistä tahansa. Ja pikkuhiljaa jengi lähtee mukaan tähän mustamaalaukseen. Jopa firman pomo. On tosi kurja nähdä miten aina yhtä kyykytetään - ja yleensä puhuu vielä skeidaa ja vihjailee perättömyyksiä takanapäin. 

Vierailija
19/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ainoa mikä pitää sellaiset poissa suureksi osaksi on laki. Valitettavasti näin. Ehkä tietyistä laeista on sitten jotain apuakin. Mutta jos taas menee ansaan ja uskoo kaiken mitä joku puhuu tai kysyy (vai kutsuu), ei lakikaan auta siinä. Pitää olla tarkkana, jokaisen. Joskus mietin ovatko iäkkäät vaarassa, ellei joku pidä heidän oikeuksista huolta positiivisella tavalla.

Piti vielä sanoa, että on nekin lait vielä olemassa jotka voivat saattaa ansaan ihmisiä (vaikka osa taas auttaa). Mikäli niitä haitallisia lakeja ei poisteta. Osa ihmisistä käyttää ammatissaan haitallisia lakeja. Ne on ujutettu sinne, tosin osa näkee sen.

Vierailija
20/82 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Lapsuuden kaveriporukka ei ollut terve, ja opin itsekin sieltä käytösmalleja, joista en ole ylpeä. Kun sitten aloin tutustua uusiin ihmisiin ja halusin ottaa näihin tyyppeihin etäisyyttä, niin he alkoivat levittää juoruja sun muuta. Itsetunto oli pitkään ihan hajalla, mutta voin paljon paremmin ja opin tästä kaikesta enemmän persoonallisuushäiriöistä sun muista, ja terapian avulla olen työstänyt itsestäni paremman ihmisen. Tosi kivulias kokemus ja olen pahoillani, jos joku muukin sitä joutuu tällä hetkellä kestämään. Mutta siitä on mahdollista parantua ja irtautua, ja samalla tajuaa, että kyseiset ihmiset on oikeasti todella säälittäviä ja pieniä, ja että maailma on täynnä paljon mukavampaa porukkaa. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi