Onko 21 neliötä liian pieni asunto nuorelle naiselle?
Kommentit (51)
Kyllä riittää. Se on tietenkin myös edullisempi, kuin isompi asunto. Joskus myöhemmin voi muuttaa isompaan asuntoon, jos on enemmän rahaa ja haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämäkin on sukupuolikysymys?
Naisen asuntoon pitää mahtua pyörimään k-karuselli.
Miesten pitää sopia pyörittämään helikopteria.
No siihen ei tarvita neliötäkään. Paljonkos se helikopterin säde sulla olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämäkin on sukupuolikysymys?
Naisen asuntoon pitää mahtua pyörimään k-karuselli.
No siihen ei tarvita neliötäkään. Paljonkos se helikopterin säde sulla olikaan?
Humalainen mies ja helikopteri vaatii yksistään ainakin 10 neliötä vapaata pinta-alaa.
Opiskelijalle ihan ok jos on suihku.
Olen asunut. Ja hyvin riitti kaikkeen. Olin ekassa työpaikassa, ja palkka ei ollut iso. Päädyin pieneen, jotta vuokrasta jäisi jotain säästöönkin. Samalla sitä oppi, että oikeasti elämässä ei tarvitse paljon tavaraa. Ja oli muuten nopea siivota😄
No nyt noista vuosista on aikaa, ja perhe on nelihenkinen. Edelleenkään meillä ei ole kuin vajaa 100m2. Voisimme asua isommassakin, mutta emme halua. Siivoaminen käy tehokkaasti, turhia tavaroita ei hankita. Elämässä käytetään säästynyttä aikaa ja rahaa yhdessä harrastamiseen ja matkusteluun.
Nämä nyt on makuasioita. Toiset tykkää, että neliöitä ja materiaa pitää olla paljon, ja laittavat rahat siihen. Toiset taas toisinpäin. Ja jotkut tekee molemmin päin visat tapissa.
Asuttiin poikaystävän kanssa 1,5v kahdestaan ton kokoisessa asunnossa. Olin 21v, ei se silloin haitannut.
Ihana pikkuyksiöhän se on. Turvapesä.
Kaikki tarvittava mahtuu ja on kädenulottuvilla.
Rakastin omaa 26 m yksiötäni yhdeksän vuotta, kunnes se myytiin. Muistan kaiholla. Se oli ihana KOTI.
Nyt jo vanha 62 v.
Jos ei ole juurikaan mitään tavaraa niin ok. Muuten en suosittele kuin tilapäisesti max vuosi tai pari.
Juuri muuttamassa pois 26 neliöstä kaksioon, kun vaatekasat täyttää koko asunnon ja kaappitilaa ei ole.
Asuimme 25 neliön yksiössä kolme henkeä. Hyvin mahduttiin, kun ei turhaa krääsää kerätty.
Parisänky, kortonkeja, liukkaria, ne ainoat mitä nuori nainen tarvitsee.
Riippuu elämäntilanteessa tai -tyylistä. Itse olen asunut monta vuotta tuotakin pienemmässä, mutta en tuolloin viettänyt juurikaan aikaa kotona. Nyt olen varsinainen kotihiiri, joten on kivaa, että tilaa on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä liukkaria tarvitaan?^
Ei mihinkään. Kuivana kakkoseen, niin ei tarvi kumejakaan.
Tällä viikolla oli jossain juttua suomalaisesta, joka asui Honkongissa olikohan 3,5 neliön asunnossa. Vuokra yli 600 euroa. Asunto oli deluxe eli ikkunallinen. Perustason asunnoissa ei ollut ikkunaa.
Ei ole. Asun itse 24 neliöisessä asunnossa aikuisena naisena ja hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle riittää tuo määrä. Mies tarvitsee ainakin 32 neiliötä
Minulle riittää 24 neliötä ja lisäksi asiaan vaikuttaa se että olen kaupunkilainen ja pidän liikkumisesta. Koti on pieni mutta en asu siellä ympäri vuorokauden joten se ei käy ahtaaksi. Jos olisi rahaakin enemmän niin ottaisin siinä tapauksessa kaksion.
Riippuu sun vanhemmista. Jos heillä tulot yli 400k vuodessa, toki on liian pieni sinulle! Ja nolo!
Vierailija kirjoitti:
Asuimme 25 neliön yksiössä kolme henkeä. Hyvin mahduttiin, kun ei turhaa krääsää kerätty.
Pienen lapsen kanssa menee ihan hyvin kun on sopuisaa. Työt ja päiväkoti tai koulu vie arjesta ison osan joten koti ei käy niin ahtaaksi. Asennekysymys, kallis tämä maa nykyisin joten asumisestakin on joskus tingittävä.
Se on pieni, mutta siellä selviää. Asuin kaupungin keskustassa sen kokoisessa. Etsin isompaa/ parempaa, mutta sijainti ratkaisi.